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市場調査レポート
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1571715

米国のタブレット市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、オペレーティングシステム別、スクリーン解像度別、流通チャネル別、セグメント別予測、2024~2030年

U.S. Tablet Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Hybrid Tab PC, Slate Tab PC), By Operating System, By Screen Resolution, By Distribution Channel, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~10営業日

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米国のタブレット市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、オペレーティングシステム別、スクリーン解像度別、流通チャネル別、セグメント別予測、2024~2030年
出版日: 2024年09月19日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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概要

米国のタブレット市場レポート:ハイライト

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のタブレット市場規模は2030年までに140億8,000万米ドルに達し、2024年から2030年までのCAGRは1.5%に達すると予測されています。

ハイブリッドタブレットPCのイントロダクションは、予測期間中の市場成長を促進する最大の要因です。ハイブリッド・タブレットPCには、デタッチャブルタブレットPC、コンバーチブルタブレットPC、スレートタブレットPCが含まれます。これらのハイブリッドデバイスは携帯性に優れ、使いやすく、高性能です。

ハイブリッドPCは、さまざまなフォームファクターにより、タブレット市場で勢いを増しています。コンバーチブル・タブレットPCやデタッチャブル・タブレットPCは、キーボードの脱着が容易であるため使い勝手がよいです。さらに、ハイエンド・タブレットが存在するにもかかわらず、今後数年間は従来型OSのタブレットが消費者を魅了すると予測されます。効率的なコスト、使いやすさ、バッテリー寿命に対する消費者の嗜好は、市場拡大にプラスの影響を与えると予想されます。

ハイブリッド・タブレットPCは、ビジネス、医療、商業、防衛分野でますます使用されるようになっています。また、タブレットPCの販売台数は今後数年間で減少すると予測されていますが、従来のタブレットPCは近い将来販売台数が増加すると予測されています。家電市場におけるファブレットのイントロダクションは、タブレット市場の成長を妨げると予測されます。さらに、高コスト、データ・セキュリティ、USBポートの不在や従来のキーボードなどの技術的課題といったその他の要因も、予測期間中の市場成長を妨げる可能性があります。

タブレット市場は、大型のスマートフォンやファブレットの存在感が強いため、縮小すると予測されます。さらに、タブレットはエンターテインメント、ゲーム、オンラインビデオストリーミング活動にのみ使用されています。米国では、大手スマートフォンメーカーの存在とスマートフォンユーザーの増加により、タブレット端末の販売台数は減少すると予想されます。主なタブレット端末ベンダーは、Apple Inc.、Samsung Electronics Co., Ltd.、ASUSTek Computer Inc.、Amazon.com, Inc.などです。

米国のタブレット市場レポートのハイライト

  • 2023年はiOSセグメントが42.6%の市場シェアで優勢です。これは、Appleのブランド名と、アップルの製品の品質と信頼性を信頼する忠実な顧客によるものです。
  • Androidセグメントは予測期間中CAGR 1.5%で成長すると予測されます。これは、Androidがさまざまなレベルの消費者をターゲットにした競合価格製品のポートフォリオを豊富に揃えているためです。
  • 768×1024のセグメントは、手頃な価格と、読書やウェブ閲覧、長時間のスクリーン使用といった一般的なタスクに十分な解像度があることから、2023年に大きな市場シェアを占めました。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国のタブレット市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション/系統展望
  • 市場規模と成長見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • 米国のタブレット市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用動向
  • 観察と推奨事項

第5章 米国のタブレット市場:製品の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国のタブレット市場:製品変動分析、2023年および2030年
  • ハイブリッドタブPC
  • スレートタブPC
  • その他

第6章 米国のタブレット市場:オペレーティングシステムの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国のタブレット市場:オペレーティングシステム変動分析、2023年および2030年
  • iOS
  • Android
  • Windows
  • その他

第7章 米国のタブレット市場:スクリーン解像度の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国のタブレット市場:スクリーン解像度変動分析、2023年および2030年
  • 768×1024
  • 800×1280
  • 1280×800
  • 834×1112
  • 962×601
  • その他

第8章 米国のタブレット市場:流通チャネルの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国のタブレット市場:流通チャネル変動分析、2023年および2030年
  • オンライン
  • オフライン

第9章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル
    • Apple
    • Amazon
    • Samsung
    • TCL
    • Microsoft
    • Alcatel
    • Google
    • Motorola
    • Asus
    • Lenovo
目次
Product Code: GVR-2-68038-189-4

U.S. Tablet Market Report Highlights:

The U.S. tablet market size is expected to reach USD 14.08 billion by 2030, registering a CAGR of 1.5% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc.Consumer electronics manufacturers are introducing advanced devices in the market to cater to the evolving technological awareness of consumers. Introduction of hybrid tablet PCs is the biggest factor fostering market growth over during the forecast period. Hybrid tablet PCs include detachable, convertibles, and slate tablet PCs. These hybrid devices are portable, easy to use, and high performance.

Hybrid PCs are gaining momentum in the tablet market due to various form factors. The convertible and detachable tablet PCs are easy to use as the keyboard is easy to detach and attach. Moreover, despite the presence of high-end tablets; conventional operating system tablets are projected to attract consumers in the forthcoming years. Consumer preference for efficient cost, ease of use, and battery life is anticipated to positively influence the market expansion.

Hybrid tablet PCs are increasingly being used in business, medicine, commercial, and defense areas. Moreover, although the sale of tablet PCs is projected to decline over the next years, traditional tablet PCs are projected to witness growth in sales in near future. Introduction of phablets in the consumer electronics market is projected to hamper growth of the tablet market. Moreover, other factors such as high cost, data security, and technical challenges such as absence of USB ports and traditional keyboards may hinder market growth over the forecast period.

The tablet market is projected to experience a decline due to the strong presence of large smartphones or phablets. Furthermore, tablets are used only for entertainment, gaming, and online video streaming activities. The sale of tablets is expected to experience a decline in U.S. due to the presence of large smartphone manufacturers and increasing smartphones users. Prominent tablet vendors are Apple Inc.; Samsung Electronics Co., Ltd.; ASUSTek Computer Inc.; and Amazon.com, Inc.

U.S. Tablet Market Report Highlights:

  • The iOS segment dominated in 2023 with a market share of 42.6%. This is attributed to Apple's brand name and loyal customers who trust Apple's product quality and reliability.
  • The Android segment is projected to grow at a CAGR of 1.5% over the forecast period. This is due to Android's large portfolio of competitively priced products that target consumers at different levels.
  • The 768 x 1024 segment held a significant market share in 2023 due to its affordability and sufficient resolution for common tasks such as reading, web browsing, and prolonged screen time.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. U.S. Tablet Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Drivers Analysis
    • 3.3.2. Market Restraints Analysis
  • 3.4. U.S. Tablet Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
      • 3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.4.1.3. Threats of substitution
      • 3.4.1.4. Threats from new entrants
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.4.2.3. Technological landscape
      • 3.4.2.4. Environmental landscape
      • 3.4.2.5. Legal landscape

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends & Preferences
  • 4.3. Factors Influencing Buying Decisions
  • 4.4. Consumer Product Adoption Trends
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. U.S. Tablet Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. U.S. Tablet Market: Product Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 5.3. Hybrid Tab PC
    • 5.3.1. Hybrid Tab PC Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Slate Tab PC
    • 5.4.1. Slate Tab PC Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Others
    • 5.5.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. U.S. Tablet Market: Operating System Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. U.S. Tablet Market: Operating System Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 6.3. iOS
    • 6.3.1. iOS Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Android
    • 6.4.1. Android Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. Windows
    • 6.5.1. Windows Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.6. Others
    • 6.6.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. U.S. Tablet Market: Screen Resolution Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. U.S. Tablet Market: Screen Resolution Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 7.3. 768 x 1024
    • 7.3.1. 768 x 1024 Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. 800 x 1280
    • 7.4.1. 800 x 1280 Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. 1280 x 800
    • 7.5.1. 1280 x 800 Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. 834 x 1112
    • 7.6.1. 834 x 1112 Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018- 2030 (USD Million)
  • 7.7. 962 x 601
    • 7.7.1. 962 x 601 Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018-2030 (USD Million)
  • 7.8. Others
    • 7.8.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018-2030 (USD Million)

Chapter 8. U.S. Tablet Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. Segment Dashboard
  • 8.2. U.S. Tablet Market: Distribution Channel Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 8.3. Online
    • 8.3.1. Online Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018-2030 (USD Million)
  • 8.4. Offline
    • 8.4.1. Offline Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018-2030 (USD Million)

Chapter 9. Competitive Landscape

  • 9.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 9.2. Company Categorization
  • 9.3. Company Heat Map Analysis
  • 9.4. Company Profiles
    • 9.4.1. Apple
      • 9.4.1.1. Participant's Overview
      • 9.4.1.2. Financial Performance
      • 9.4.1.3. Product Benchmarking
      • 9.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.2. Amazon
      • 9.4.2.1. Participant's Overview
      • 9.4.2.2. Financial Performance
      • 9.4.2.3. Product Benchmarking
      • 9.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.3. Samsung
      • 9.4.3.1. Participant's Overview
      • 9.4.3.2. Financial Performance
      • 9.4.3.3. Product Benchmarking
      • 9.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.4. TCL
      • 9.4.4.1. Participant's Overview
      • 9.4.4.2. Financial Performance
      • 9.4.4.3. Product Benchmarking
      • 9.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.5. Microsoft
      • 9.4.5.1. Participant's Overview
      • 9.4.5.2. Financial Performance
      • 9.4.5.3. Product Benchmarking
      • 9.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.6. Alcatel
      • 9.4.6.1. Participant's Overview
      • 9.4.6.2. Financial Performance
      • 9.4.6.3. Product Benchmarking
      • 9.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.7. Google
      • 9.4.7.1. Participant's Overview
      • 9.4.7.2. Financial Performance
      • 9.4.7.3. Product Benchmarking
      • 9.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.8. Motorola
      • 9.4.8.1. Participant's Overview
      • 9.4.8.2. Financial Performance
      • 9.4.8.3. Product Benchmarking
      • 9.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.9. Asus
      • 9.4.9.1. Participant's Overview
      • 9.4.9.2. Financial Performance
      • 9.4.9.3. Product Benchmarking
      • 9.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.10. Lenovo
      • 9.4.10.1. Participant's Overview
      • 9.4.10.2. Financial Performance
      • 9.4.10.3. Product Benchmarking
      • 9.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives