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市場調査レポート
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1457000

グリホサート市場-2024年から2029年までの予測

Glyphosate Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 124 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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グリホサート市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月08日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

グリホサート市場は2022年に102億2,300万米ドルと評価され、CAGR 5.12%で成長し、2029年には145億100万米ドルの市場規模に達します。

グリホサートは、真菌や胞子病から身を守り、防除する農薬です。グリホサートは、特定の真菌病だけでなく、複数の原因による真菌病も防除することができます。真菌病に対する感受性が高いため、果物や野菜の栽培がグリホサートの需要を世界的に押し上げています。近代的な農法、作物を襲う真菌の発生率の上昇、他の防除方法よりも殺菌剤のコストが低いことが、グリホサートの需要を押し上げています。殺菌剤メーカーは、精密農業や有機農業の動向から恩恵を受けると予想されます。市場の成長には、高収量に対する需要の増加、世界の人口の増加、新興市場における高価値作物に対する需要の増加など、いくつかの要因が影響しています。世界の人口増加率は現在約1.05%です。毎年平均8,100万人の人口増加が見込まれます。人口は2037年までに90億人に達し、今後40年間でさらに50%増加すると推定されています。世界の食品需要の増大は、この動向に反映されています。2050年までに、食料需要は59~98%増加すると予測されています。(出典:fao.org、WHO)。この需要を満たすために、グリホサートのような除草剤は、作物や植物の生育に有害な雑草を枯らすために使用される可能性があり、その結果、需要が増加します。

グリホサートの汎用性と柔軟性は、野菜生産者に伝えられる主要利点として挙げられています。グリホサートを使用する野菜は、ほぼすべての場所で、ほぼすべての気候で使用することができます。グリホサートの散布は、畑作物では生育期の後半に行われることが多く、そのエーカー数から見ても大半を占めています。北米とアジア太平洋では、グリホサートは有利な製品です。アジア太平洋のグリホサート市場は、GM作物の導入と耕作可能な土地の確保が今後の市場を牽引すると予想されます。

市場の促進要因:

  • GE-HT作物の商業化

さまざまな除草剤耐性(HT)作物は、農業従事者に雑草防除の幅広い選択肢を提供しています。より高い収量と品質を持つ作物への需要の増加、耕作による農地の損失、雑草損失の減少の結果、グリホサートの需要は今後増加する可能性があるといいます。現在、米国で栽培されているトウモロコシ、陸稲綿花、大豆の90%以上が遺伝子組換え品種によって生産されています。このデータ製品では、遺伝子組み換え作物は除草剤耐性(HT)、昆虫抵抗性(Bt)、またはHTとBtの両方の特徴を含むスタック品種に分類されています。米国で生産されている作物で最も一般的なGE特性はHTとBtであるが、その他の特性(ウイルスや菌類に対する耐性、干ばつに対する耐性、タンパク質、油分、ビタミン含有量の増加など)も開発されています。遺伝子組み換え作物の作付面積の大部分は、トウモロコシ、綿花、大豆の3つの主要畑作物に植えられているが、ルツルネ、キャノーラ、テンサイの生産にもHT種子が使用されることが多いです。その結果、グリホサートは、適用範囲が広く、使いやすく、一般に手頃な価格であるため、農業現場において効果的な除草剤であり続けています。

  • 除草剤耐性作物ハイブリッドの承認

除草剤耐性作物ハイブリッドは、グリホサートのような非選択性除草剤に耐えるように遺伝子組換えされた作物です。グリホサートに対する耐性を開発するために、多くの研究開発が、種にもかかわらずすべての植物を防除できる最も効果的な除草剤であるグリホサートの評価に焦点を当てています。複数の企業が継続的に調査を行い、製品を市場に送り出しています。例えば、バイエルクロップサイエンスは、XtendFlex大豆を2021年にカナダで発売すると発表しました。XtendFlex大豆形質技術は、ジカンバ、グルホシネート耐性を提供するもので、Roundup Ready Xtend作物システムの最新の追加です。

市場抑制要因:

  • 基準の欠如と環境への影響

グリホサートの環境影響については、陸上環境と水生環境の両方でいくつか報告されています。より大きなスケールでは、グリホサートは生態系全体の重要なコンポーネントです。除草剤が水域に流出した場合、オタマジャクシや魚などの水生生物が死滅します。グリホサートが散布された地域の植物を枯らすだけでなく、その周辺の植物も枯らします。陸上であれ水中であれ、こうした生物の死は広範囲に影響を及ぼします。このような環境への影響は、市場全般を脅かします。

北米のグリホサート市場は大きく成長すると予想されます。

北米のグリホサート市場に影響を与える主要要因は、農業、特にグリホサート処理に耐性を持つ遺伝子組み換え作物の生産に広く応用されていることです。雑草を効率的に管理する方法を探している農業従事者は、グリホサートがその幅広い効能と手頃な価格により、標準的な除草剤であることに気づいています。グリホサートの需要は、持続可能な土壌管理を目的とした保全耕うんや不耕起法を採用する農業の結果として増加しています。さらに、この除草剤は農業環境だけでなく、非農業情勢、森林、工業地帯でも使用されています。その市場の重要性の一因は、自生環境における侵入植物種の抑制効果にあります。

主要発展:

  • 2023年3月、Corteva Agriscienceの直接販売事業グリホサートがAlbaugh, LLCに買収されました。Cortevaが世界のストレイトグッドグリホサート事業で活用している無形資産(アルゼンチンを除く)のうち、商号、登録、規制情報、製剤、特許のみが今回の買収に含まれます。
  • 2023年2月、Cortevaはキャノーラ生産者向けの最先端の除草剤耐性形質転換技術であるOptimum(R)GLYキャノーラの商業導入計画を明らかにしました。Corteva Agriscienceのパイオニア(R)とブレバント(R)種子ブランドは、2023年に米国とカナダで商業植え付け用のオプティマムGLYキャノーラの販売を開始しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 グリホサート市場:用途別

  • イントロダクション
  • 在来作物
  • 遺伝子組み換え作物

第6章 グリホサート市場:作物タイプ別

  • イントロダクション
  • 果物と野菜
  • 穀類と穀物
  • 油糧種子と豆類

第7章 グリホサート市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • BASF SE
  • Bayer AG
  • Xingfa USA Corporation
  • Solvay
  • Nufarm
  • SinoHarvest
  • Albaugh LLC
目次
Product Code: KSI061611667

The glyphosate market is evaluated at US$10.223 billion for the year 2022 growing at a CAGR of 5.12% reaching the market size of US$14.501 billion by the year 2029.

Glyphosates are pesticides that protect against and control fungi and spore diseases. Glyphosates can control specific fungal diseases as well as those from multiple sources, due to the susceptibility of fungi to diseases, fruit and vegetable cultivation is boosting the demand for glyphosate globally. Modern farming methods, an uptick in the incidence of fungi attacking crops, and the low cost of fungicides over other control methods are driving the demand for glyphosate. Fungicide manufacturers are anticipated to benefit from the trend towards precision farming and organic agriculture. Several factors influence market growth, including the increasing demand for higher yields, the growing population worldwide, and the increasing demand for high-value crops in emerging markets. World population growth currently stands at approximately 1.05%. There will be an average population increase of 81 million people each year. The population is estimated to reach 9 billion by 2037, growing by another 50% within the next 40 years. The growing global demand for food products is reflected in this trend. By 2050, food demand is projected to increase by 59 to 98 percent. (Source: fao.org; who). To meet this demand, herbicides such as glyphosate could be used to kill weeds that are detrimental to growing crops and plants, hence increasing its demand.

Glyphosate's versatility and flexibility have been cited as the primary benefits conveyed to vegetable growers. Vegetable crops are permitted to use glyphosate nearly everywhere and in almost any climate. A majority of glyphosate application occurs late in the growing season in field crops, in terms of the number of acres treated. In North America and Asia-Pacific, glyphosate is a lucrative product. The Asia Pacific glyphosate market is expected to be driven by the adoption of GM crops and the availability of arable land in the years to come.

MARKET DRIVERS:

  • GE-HT crop commercialization

A variety of herbicide-tolerant (HT) crops offers farmers a wide range of options for controlling weeds. As a result of the increasing demand for crops with higher yields and quality, the loss of agricultural land to cultivation, and the decrease in weed losses, the demand for glyphosate may increase in the future, according to the report. Nowadays, GE cultivars are used to generate more than 90% of the maize, upland cotton and soybeans grown in the United States. In this data product, genetically engineered crops are categorised as herbicide-tolerant (HT), insect-resistant (Bt), or stacked varieties, which include both HT and Bt features. The most common GE characteristics in crop production in the United States are HT and Bt, notwithstanding the development of other features (including resistance to viruses and fungi, tolerance to drought, and increased protein, oil, or vitamin content). The majority of GE acres are planted to three main field crops: corn, cotton and soybeans, while HT seeds are also often employed in the production of lucerne, canola and sugar beetroot. As a result, glyphosate continues to be an effective herbicide in agricultural settings since it has such a wide application range, is easy to use, and is generally affordable.

  • Approvals for herbicide-tolerant crop hybrids

Herbicide-tolerant crop hybrids are genetically modified to withstand non-selective herbicides, such as glyphosate. To develop tolerance to glyphosate, many research and development efforts focus on evaluating glyphosate, which is the most effective herbicide that can control all plants despite species. Several companies have continuously carried out research and launched products into the market. For instance, Bayer CropScience announced that XtendFlex soybeans would become available in Canada sometime in 2021. XtendFlex soybean trait technology offers glyphosate, dicamba, and glufosinate tolerance, the latest addition to the Roundup Ready Xtend crop system.

MARKET RESTRAINTS:

  • Lacks of standards and environmental impact

Several environmental effects of glyphosate have been documented within both terrestrial and aquatic environments. On a larger scale, glyphosate is a critical component of entire ecosystems. In the event of herbicide leakage into water bodies, aquatic organisms such as tadpoles and fish are killed. Aside from killing plants in the areas where glyphosate is distributed, it also kills plants in their surroundings. Whether they are on land or in water, the deaths of these living organisms can have far-reaching effects. This type of environmental impact threatens the market in general.

The North American glyphosate market is anticipated to grow significantly.

The main factor influencing the glyphosate market in North America is its extensive application in farming, especially in the production of genetically engineered crops that are resistant to glyphosate treatment. Farmers looking for an efficient way to manage weeds have found that glyphosate is a standard herbicide due to its broad-spectrum efficacy and affordability. The demand for glyphosate has increased as a result of agriculture adopting conservation tillage and no-till methods targeted at sustainable soil management. Furthermore, the herbicide is used in non-agricultural landscapes, forests, and industrial locations in addition to agricultural settings. Its market importance is partly due to its effectiveness in suppressing invasive plant species in their native environments.

Key Developments:

  • In March 2023, the straight-goods glyphosate business of Corteva Agriscience was acquired by Albaugh, LLC. Only intangible assets-trade names, registrations, regulatory information, formulations, patents, that are utilized by Corteva in its global straight-goods glyphosate business-except for Argentina-are included in the deal.
  • In February 2023, plans for the commercial introduction of Optimum(R) GLY canola, a cutting-edge herbicide-tolerant trait technology for canola growers, were revealed by Corteva, Inc. Pioneer(R) and Brevant(R) seed brands from Corteva Agriscience started selling Optimum GLY canola for commercial planting in the US and Canada in 2023.

Segmentation:

By Application

  • Conventional Crops
  • GM Crops

By Crop Type

  • Fruits and Vegetables
  • Cereals and Grains
  • Oilseeds and Pulses

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • India
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLYPHOSATE MARKET, BY APPLICATION

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Conventional Crops
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. GM Crops
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness

6. GLYPHOSATE MARKET, BY CROP TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Fruits and Vegetables
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Cereals and Grains
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Oilseeds and Pulses
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness

7. GLYPHOSATE MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Application
    • 7.2.2. By Crop Type
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Application
    • 7.3.2. By Crop Type
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Application
    • 7.4.2. By Crop Type
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. Germany
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. France
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Others
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Application
    • 7.5.2. By Crop Type
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Israel
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.4. Others
        • 7.5.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.4.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Application
    • 7.6.2. By Crop Type
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. Japan
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. South Korea
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. India
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Others
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. BASF SE
  • 9.2. Bayer AG
  • 9.3. Xingfa USA Corporation
  • 9.4. Solvay
  • 9.5. Nufarm
  • 9.6. SinoHarvest
  • 9.7. Albaugh LLC