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市場調査レポート
商品コード
1184302
メールマーケティングソフトウェアの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:業界別、チャネル別、展開モデル別、アプリケーション別、地域別展望と予測、2022年~2028年Global Email Marketing Software Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Vertical, By Channel, By Deployment Model, By Application, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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メールマーケティングソフトウェアの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:業界別、チャネル別、展開モデル別、アプリケーション別、地域別展望と予測、2022年~2028年 |
出版日: 2022年12月30日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 290 Pages
納期: 即納可能
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メールマーケティングソフトウェアの世界市場規模は、2028年までに22億米ドルに達し、予測期間中にCAGR10.6%の市場成長率で上昇すると予測されています。
より多くの人々に素早くリーチするための迅速かつシンプルな方法の1つがメールマーケティングです。市場戦略はデジタル化とともに進化しており、多くの産業でメールマーケティングの市場動向を支えています。マーケティング目的で人々にメールを送ることは、メールマーケティングの1つの側面です。
マーケティング活動を計画し、観察し、手配することは、組織に利益をもたらします。さらに、視聴者の好みを知ることは、より多くのリードを生成するのに役立ちます。今後、自動化された電子メールの利点が企業間で認識されるようになり、市場は新たな機会を迎えると予想されます。
メールソフトの自動化により、歓迎アレンジメントメール、サステインセットアップメール、誕生日や記念メール、クライアントシリーズメールなどのプロモーションメールが重視されるようになり、今後数年間で市場に大きな影響を与えると思われます。Eメールマーケティングソフトウェア市場の拡大は、Eメールマーケティングを活用した顧客との交流の強化に重点を置く大手企業によって支えられることになるでしょう。
COVID-19影響度分析
このプログラムは、COVID-19の大流行時に不可欠なコミュニケーションツールとして認識されています。世界のパンデミックは、製品の発売、広告、プロモーション、マーケティング、メディアへの支出などの活動に変化をもたらしました。米国、英国、ドイツ、ロシア、カナダ、中国、日本、インドなどの国々は、パンデミックの間、Eメールマーケティング技術の影響力を積極的に高めました。その結果、COVID-19の大流行時に市場は需要の急増を経験しました。
市場の成長要因
人工知能を活用した統合ソフトの登場
人工知能(AI)によるメールマーケティングの効果として、自動化、パーソナライゼーション、コンバージョン率の向上、データ分析などが挙げられます。そのため、メールマーケティング担当者は、キャンペーンにAIを取り入れることが多くなっています。さらに、この技術により、機械が情報を評価、理解、処理することが容易になり、メールマーケティングのプロセスを合理化してリターンを最適化し、障害線を最小化することができるようになりました。その結果、メールマーケティングにおけるAIの活用は、メールマーケティングソフトウェアの市場を活性化させています。
費用対効果の高いキャンペーン制作への高い要求
メールマーケティングは、印刷、広告、メディアスペースに関連するコストがないため、従来のマーケティング形態よりも低コストで行うことができます。また、顧客の興味・関心に合わせたリスト分けをすることで、より良い情報を提供することができます。Eメールマーケティング担当者は、これらのツールを使用することで、Eメールを素早くブランディングすることができます。また、教育的なコンテンツを継続的にユーザーに提供するためのメール制作にも利用されています。このように、費用対効果の高いキャンペーンへのニーズが高まっていることから、今後も市場は拡大すると予想されます。
市場縮小の要因
メール配信の成功率低下とスパムの脅威が製品受容を阻む
送信者が送信したメールの総数に対して、受信者の受信箱に届いたメールの割合が配信率と呼ばれます。そのため、お客様はメールマーケティングプラットフォームを利用する際に、メールの配信速度を気にされます。したがって、上記の要因により、今後1年間はメールマーケティングソフトウェア市場の拡大が制限される可能性があります。
チャネル別展望
メールマーケティングソフトウェア市場は、チャネルによってBtoBとBtoCの2つに分けられます。2021年には、Business to Business市場部門が最も高い収益シェアを生み出しました。B2Bメールマーケティングは、2つの顧客または企業間でメールマーケティングを採用することです。メールマーケティングの切り捨ての70%以上がB2Bチャネル間で行われており、B2Bチャネルがメールマーケティングソフトウェア業界をリードしています。
デプロイメントモデルの展望
メールマーケティングソフトウェア市場は、デプロイメントモデルに基づいて、オンプレミスとクラウドに分類されます。2021年はオンプレミスのカテゴリーが市場の実質的な収益シェアを占めました。オンプレミスとは、メールマーケティングソフトウェアを送信者またはコロケーション施設にあるサーバーにインストールすることを指します。これは、コンピュータの活動を可能な限りファイアウォールの背後に隠しておきたい企業の間で人気があります。また、メール配信を追跡する必要がある企業にも好まれています。
アプリケーションの展望
メールマーケティングソフトウェア市場は、アプリケーションによって、メールリードジェネレーション、顧客管理、セールスレポート、テンプレート管理、レポート&アナリティクス、その他に分類されます。顧客管理は、予測期間中、プラスの成長率を記録しています。顧客管理への計画的なアプローチは、売上を増加させ、長期的な顧客とのつながりを培うことができます。顧客との関係構築には、CRMなどのキャンペーン管理技術がよく利用されます。大手企業がCRMシステムを採用し、顧客データを収集、保存、整理することで、大規模な顧客対応が容易になります。
業界別展望
業界別では、BFSI、IT・通信、小売・消費財、ヘルスケア、旅行・交通、教育、メディア・エンターテインメント、その他のセグメントに分類されます。2021年、BFSIは市場の中で大きな収益部分を占めていました。メールマーケティングプラットフォームは、顧客維持、コンバージョン、活動、販売を通じて、強い収益効果を発揮しています。いくつかの機関では、迅速かつインテリジェントに拡張するために特別に設計されたメールソリューションをすでに導入しています。他のチャネルと比較して、顧客はこの好ましいコミュニケーション手段を最も信頼しています。
地域別の展望
地域別に見ると、メールマーケティングソフトウェア市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAに分類されます。2021年には、北米が最大の収益シェアで市場を独占しています。ビジネス、貿易、個人的なコミュニケーションにアクティブメールの利用が増加したためです。それ以来、地域の主要なプレーヤーは、広告業務を改善するためにメールマーケティングシステムを採用しました。また、多くの中小企業が市場拡大に寄与しています。
List of Figures
The Global Email Marketing Software Market size is expected to reach $2.2 billion by 2028, rising at a market growth of 10.6% CAGR during the forecast period.
Email marketing software is a service-based product that marketing firms use for campaigns, branding, and internet marketing. This program is used for many things, including constructing unique email templates, segmenting audiences to send more targeted, pertinent emails, and creating an email subscriber list.
By providing a broad range of services, resources, and capabilities, the program gives advertisers much more flexibility than merely sending emails. New strategies for marketing to boost brand presence are emerging due to the increase in digitalization and internet users. The use of the internet has significantly increased globally during the last several years.
One of the quick and simple ways to quickly reach a broader audience is through mail marketing. The market strategies are evolving along with digitalization, supporting Email marketing market trends across many industries. Sending emails to people for marketing purposes is one aspect of email marketing.
Planning, observing, and arranging marketing efforts benefits the organization. In addition, knowing the audience's preferences aids in generating more leads. In the anticipated time range, the market will see new opportunities due to the increasing awareness of the benefits of automated email across businesses.
The growing emphasis on promotional emails, such as welcome arrangement emails, sustain setup emails, birthday or commemoration emails, or client series emails, given by email software automation, will significantly impact the market in the coming years. The expansion of the email marketing software market will be supported by large firms putting more emphasis on enhancing customer interactions through the use of email marketing.
COVID-19 Impact Analysis
This program is recognized as an essential communication tool during the COVID-19 pandemic. The global pandemic brought on changes in activities such as product launches, advertising, promotions, marketing, and media spending. During the pandemic, nations like the United States, United Kingdom, Germany, Russia, Canada, China, Japan, and India actively boosted the influence of email marketing technologies. As a result, the market has experienced an upsurge in demand during the COVID-19 pandemic.
Market Growth Factors
The Emergence of Integrated Software Based on Artificial Intelligence
Email marketing benefits from artificial intelligence (AI) include automation, personalization, increased conversion rates, and data analysis. As a result, email marketers are increasingly incorporating AI into their campaigns. Additionally, this technology has made it easier for machines to evaluate, comprehend, and process information by streamlining the email marketing process to optimize returns and minimize fault lines. As a result, the use of AI in email marketing is fueling the market for email marketing software.
High Demand for Cost-Effective Campaign Production
Due to the lack of costs connected with printing, advertising, or media space, email marketing is less expensive than traditional forms of marketing. By grouping customers into lists according to their interests, it helps give better information. Email marketers may quickly brand their emails by using these tools. It is used to produce emails that continuously supply their users with educational content. Therefore, it is anticipated that the market will experience profitable expansion due to the rising need for cost-effective campaigns.
Market Restraining Factors
Lower Email Delivery Success Rate and Spam Threats to Prevent Product Acceptance
The proportion of emails sent to recipients' inboxes to the total number of emails sent by the sender is known as the delivery rate. Therefore, customers worry about email delivery speed when using their email marketing platform. Therefore, the factors above may limit the expansion of the email marketing software market over the anticipated year.
Channel Outlook
Based on Channel, the Email Marketing Software Market is divided into Business to Business and Business to Customers segments. The Business to Business market sector produced the highest revenue share in 2021. B2B email marketing is the practice of employing email marketing between two clients or businesses. More than 70% of email marketing truncation is seen between B2B channels; hence B2B channels lead the email marketing software industry.
Deployment Model Outlook
Based on Deployment Model, the Email Marketing Software Market is classified into On-premises and Cloud based on Deployment Model. The On-Premise category displayed the market's substantial revenue share in 2021. On-premise refers to installing email marketing software on a server at the sender's or colocation facility. This is popular among businesses that want to keep as many of their computer activities hidden behind their firewall as feasible. Companies that need to keep track of their mailings are also fond of it.
Application Outlook
Based on Application, the Email Marketing Software Market is classified into Email Lead Generation, Customer Management, Sales Reporting, Template Management, Reporting & Analytics, and Others. Customer Management is tracking a positive growth rate throughout the projected period. A planned approach to customer management can increase sales and cultivate long-lasting customer connections. Campaign management technologies like CRM and others are often used to develop customer relationships. It is easier to handle customers at scale when major firms employ CRM systems to gather, store, and organize customer data.
Vertical Outlook
Based on Vertical, the market is classified into BFSI, IT & Telecom, Retail & Consumer Goods, Healthcare, Travel & Transportation, Education, Media & Entertainment, and Other segments. In 2021, BFSI had a significant revenue portion of the market. The email marketing platforms have demonstrated a strong revenue impact through client retention, conversion, activity, and sales. Several institutions have already implemented email solutions specifically designed for scaling rapidly and intelligently. Compared to other channels, customers trust the preferred method of communication the most.
Regional Outlook
Based on geography, the Email Marketing Software Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. In 2021, North America dominated the market with largest revenue share. Due to the increased usage of active mail for business, trade, and personal communication. Since then, major regional players have employed email marketing systems to improve their advertising operations. In addition, many small and medium-sized businesses have contributed to market expansion.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Salesforce.com, Inc., Intuit, Inc., HubSpot, Inc., Benchmark Internet Group, LLC (Polaris Software, LLC), CM Group (Campaign Monitor), Zoho Corporation Pvt. Ltd., ConvertKit LLC, AWeber Systems, Inc., Jivox Corporation, and Martal Group.
Strategies Deployed in Email Marketing Software Market
Feb-2021: Benchmark Email took over Contacts+, a contact management app for professionals, teams, and small businesses. Through this acquisition, the company would open the opportunity to broaden contact management tools to small enterprises and combine them with Benchmark's portfolio of products, BenchmarkONE CRM and Benchmark Email.
Oct-2021: CM Group combined with Cheetah Digital, a customer engagement solution provider for the modern marketer. This merger would broaden and improve both companies' potential to provide advanced omnichannel, loyalty, email, and personalization solutions. Additionally, the merged company would own a wide range of technologies referenced in the 2021 Gartner Magic Quadrant for Multichannel Marketing Hubs, which arranges marketer communications with client segments over various channels.
Oct-2019: Campaign Monitor, a subsidiary of CM Group released CM Commerce, an email marketing tool for growing retail businesses. This product is created for retail enterprises engaged in boosting their growth by utilizing advanced email marketing.
Jan-2019: Campaign Monitor, a subsidiary of CM Group acquired Sailthru, an advertising services provider, and Liveclicker, a technology, information, and internet company. Through this acquisition, the Campaign Monitor would be able to offer solutions to the marketers with the most suited solutions for their requirements as they navigate the miscellaneous and quickly transforming environments in which they operate.
Apr-2021: ConvertKit completed the acquisition of FanBridge, an email marketing platform for musicians. Through this acquisition, the integrated platform would benefit musicians along with creators to increase the fan base and connect with them directly through selling and emailing digital products and services to obtain an income.
Feb-2021: HubSpot took over The Hustle, the business, and tech media company. Under this acquisition, the company would meet the demands of growing companies by providing tech, Technology, and education in the required format.
Nov-2021: Intuit acquired Mailchimp, a customer engagement and marketing platform for growing small and mid-market businesses. Through this acquisition, companies would work to provide a consumer growth platform for small and mid-market businesses, enabling them to get their business online, manage customer relationships, get paid, access capital, and market their business.
Jul-2021: Salesforce acquired Slack Technologies, Inc., the leading channel-based messaging platform. Under this acquisition, companies would work on the future of enterprise software and build a digital HQ to allow all organizations to provide employee and consumer success even through remote places.
Oct-2018: Salesforce acquired Rebel, a company engaged in developing interactive email services for businesses. This acquisition would improve their direct marketing services. Additionally, Rebel would improve the strength of Salesforce Marketing Clod and fundamentally transform the way people communicate through email.
Apr-2019: Zoho released Zoho MarketingHub, marketing automation software for crafting unique customer experiences. This newly launched product would allow the website owner to know the reason people visit the website and the status of the leads. Additionally, this would help in knowing about the returns through successful campaigns.
Market Segments covered in the Report:
By Vertical
By Channel
By Deployment Model
By Application
By Geography
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