![]() |
市場調査レポート
商品コード
1445917
デジタルマーケティングアナリティクス:世界市場シェア (2022年)Market Share: Digital Marketing Analytics, 2022, Worldwide |
||||||
|
デジタルマーケティングアナリティクス:世界市場シェア (2022年) |
出版日: 2023年10月23日
発行: QKS Group
ページ情報: 英文 39 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
世界のデジタルマーケティングアナリティクス市場は、2027年までに16.48%のCAGRで成長すると予測されています。
デジタルマーケティングアナリティクス・ソリューションにより、マーケティング担当者はWeb上のユーザー行動を分析することでカスタマージャーニーを掘り下げ、ブランド製品に対するユーザーの要求や期待を分析することができます。デジタルマーケティング・アナリストは、マーケティングチームと協力してデジタルマーケティング・キャンペーンを観察・分析・最適化します。様々なアナリティクスやビジネスインテリジェンスツールを使ってデータを収集し、それを分析して考察や提案を作成し、レポートやプレゼンテーションを通じてチームと共有します。DMAプラットフォームは、予測、トラフィック、コンバージョン、エンゲージメント、クリックスルー率 (CTR)、サイトの読み込み速度などの高度な分析を網羅し、企業に実用的な洞察を提供します。デジタルアナリティクスは、カスタマージャーニーデータの統合型ソースによって強化され、企業のキャンペーン実績の分析とスコアリングの能力を加速させます。
当レポートでは、デジタルマーケティングアナリティクス (DMA) を「自己完結型のエンドツーエンド分析プラットフォームであり、マーケティング・イニシアティブの実績を分析することで、複数のデジタルチャネルにおけるユーザー体験の向上を支援する」と定義しています。このプラットフォームは、企業が顧客とつながり、エンゲージするために使用するさまざまなチャネルからデータを収集し、分析を実行し、マーケティング担当者がキャンペーンの最適化を通じて行動データを実用的な洞察に変換するのを支援するために、収集した顧客データの可視化を提供します。このソフトウェアは、企業の信頼性確立を支援し、マーケティング担当者がビジネス上の意思決定においてより良い洞察を展開できるようにします。意思決定にアナリティクスを活用することで、より正確な予測を導き出し、より迅速な収益拡大を支援します。
当レポートでは、世界のデジタルマーケティングアナリティクス市場のシェア構造について分析し、ソリューションの概要や市場の基本構造、導入手法別・地域別・業種別・企業の種類別のシェア構造、業界関係者向け提言、といった情報を取りまとめてお届けいたします。
Quadrant Knowledge Solutions Reveals that Digital Marketing Analytics Market is Projected to Register a CAGR of 16.48% by 2027.
Digital Marketing Analytics Solution allows marketers to drill down into customer journeys by analyzing user behavior on the web that gives an insight into their requirements and expectations from a brands product. A digital marketing analyst works with a marketing team to monitor, analyze, and optimize digital marketing campaigns. They collect data using various analytics and business intelligence tools, then analyze it to develop insights and recommendations to share with the team via reports and presentations. A DMA platform encompasses advanced analytics, such as predictive, traffic, conversions, engagement, click-through rate (CTR), and site load speed, to provide companies with actionable insights. Digital analytics is powered by an integrated source of customer journey data, which accelerates organizations' ability to analyze and score campaign performance.
Quadrant Knowledge Solutions defines Digital Marketing Analytics (DMA) as "a self-contained, end-to-end analytics platform that assists organizations in improving user experiences across multiple digital channels by analyzing the performance of marketing initiatives. The platform collects data from various channels businesses use to connect and engage with customers, performs analysis, and provides visualization of gathered customer data to assist marketers in translating behavioral data into actionable insights through campaign optimization." The software assists organizations in establishing credibility, which enables marketers to develop better business insights in business decisions. Use of analytics in decision-making aids in deriving more accurate predictions and faster revenue growth.