デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1445917

デジタルマーケティングアナリティクス:世界市場シェア (2022年)

Market Share: Digital Marketing Analytics, 2022, Worldwide

出版日: | 発行: Quadrant Knowledge Solutions | ページ情報: 英文 39 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
デジタルマーケティングアナリティクス:世界市場シェア (2022年)
出版日: 2023年10月23日
発行: Quadrant Knowledge Solutions
ページ情報: 英文 39 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のデジタルマーケティングアナリティクス市場は、2027年までに16.48%のCAGRで成長すると予測されています。

デジタルマーケティングアナリティクス・ソリューションにより、マーケティング担当者はWeb上のユーザー行動を分析することでカスタマージャーニーを掘り下げ、ブランド製品に対するユーザーの要求や期待を分析することができます。デジタルマーケティング・アナリストは、マーケティングチームと協力してデジタルマーケティング・キャンペーンを観察・分析・最適化します。様々なアナリティクスやビジネスインテリジェンスツールを使ってデータを収集し、それを分析して考察や提案を作成し、レポートやプレゼンテーションを通じてチームと共有します。DMAプラットフォームは、予測、トラフィック、コンバージョン、エンゲージメント、クリックスルー率 (CTR)、サイトの読み込み速度などの高度な分析を網羅し、企業に実用的な洞察を提供します。デジタルアナリティクスは、カスタマージャーニーデータの統合型ソースによって強化され、企業のキャンペーン実績の分析とスコアリングの能力を加速させます。

当レポートでは、デジタルマーケティングアナリティクス (DMA) を「自己完結型のエンドツーエンド分析プラットフォームであり、マーケティング・イニシアティブの実績を分析することで、複数のデジタルチャネルにおけるユーザー体験の向上を支援する」と定義しています。このプラットフォームは、企業が顧客とつながり、エンゲージするために使用するさまざまなチャネルからデータを収集し、分析を実行し、マーケティング担当者がキャンペーンの最適化を通じて行動データを実用的な洞察に変換するのを支援するために、収集した顧客データの可視化を提供します。このソフトウェアは、企業の信頼性確立を支援し、マーケティング担当者がビジネス上の意思決定においてより良い洞察を展開できるようにします。意思決定にアナリティクスを活用することで、より正確な予測を導き出し、より迅速な収益拡大を支援します。

当レポートでは、世界のデジタルマーケティングアナリティクス市場のシェア構造について分析し、ソリューションの概要や市場の基本構造、導入手法別・地域別・業種別・企業の種類別のシェア構造、業界関係者向け提言、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

目次

第1章 分析概要

  • 競合の見通し (2023年)
  • 主な分析結果と結論

第2章 市場概要

  • 市場の定義と範囲
  • 収益の種類
  • 分析対象地域
  • 分析対象業種

第3章 市場シェア分析

  • 市場シェア:市場全体の場合
  • 市場シェア:導入手法別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 市場シェア:地域別
    • カナダ
    • 中東欧
    • 日本
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
    • 米国
    • 西欧
    • 日本・中国を除くアジア (AxJC)
    • 中国
  • 市場シェア:業界別
    • 銀行・金融サービス
    • エレクトロニクス・通信
    • 小売業・eコマース
    • 専門的サービス
    • 医療・ライフサイエンス
    • 製造業
    • メディア・エンターテインメント
    • 政府・公共部門
    • 教育
    • エネルギー・ユーティリティ・その他
    • その他
  • 市場シェア:顧客の種類別
    • 中小企業
    • 大企業

第4章 アナリストの提言

第5章 付録

図表

List of Tables

  • Table 1 : Market Share, Total Market, Worldwide
  • Table 2 : Market Share By Deployment Type, Worldwide
  • Table 3 : Market Share By Geographical Regions, USA
  • Table 4 : Market Share By Geographical Regions, Canada
  • Table 5 : Market Share By Geographical Regions, Latin America
  • Table 6 : Market Share By Geographical Regions, Western Europe
  • Table 7 : Market Share By Geographical Regions, Central & Eastern Europe
  • Table 8 : Market Share By Geographical Regions, MEA
  • Table 9 : Market Share By Geographical Regions, Asia ex. JPC
  • Table 10 : Market Share By Geographical Regions, Japan
  • Table 11 : Market Share By Geographical Regions, China
  • Table 12 : Market Share By Industry Vertical 1, Worldwide
  • Table 13 : Market Share By Industry Vertical 2, Worldwide
  • Table 14 : Market Share By Industry Vertical 3, Worldwide
  • Table 15 : Market Share By Industry Vertical 4, Worldwide
  • Table 16 : Market Share By Industry Vertical 5, Worldwide
  • Table 17 : Market Share By Industry Vertical 6, Worldwide
  • Table 18 : Market Share By Industry Vertical 7, Worldwide
  • Table 19 : Market Share By Industry Vertical 8, Worldwide

List of Figures

  • Fig. 1 Market Share of Digital Marketing Analytics,, Worldwide, 2022
  • Fig. 2 Market Share of Digital Marketing Analytics,, USA, 2022
  • Fig. 3 Market Share of Digital Marketing Analytics,, Canada, 2022
  • Fig. 4 Market Share of Digital Marketing Analytics,, Latin America, 2022
  • Fig. 5 Market Share of Digital Marketing Analytics,, Western Europe, 2022
  • Fig. 6 Market Share of Digital Marketing Analytics,, Central & Eastern Europe, 2022
  • Fig. 7 Market Share of Digital Marketing Analytics,, Middle East & Africa, 2022
  • Fig. 8 Market Share of Digital Marketing Analytics,, Asia excluding Japan and China, 2022
  • Fig. 9 Market Share of Digital Marketing Analytics,, Japan, 2022
  • Fig. 10 Market Share of Digital Marketing Analytics,, China, 2022
  • Fig. 11 Market Share of Digital Marketing Analytics,, IT & Telecom Industry, 2022
  • Fig. 12 Market Share of Digital Marketing Analytics,, Banking & Financial Services Industry, 2022
  • Fig. 13 Market Share of Digital Marketing Analytics,, Insurance Industry, 2022
  • Fig. 14 Market Share of Digital Marketing Analytics,, Healthcare Industry, 2022
  • Fig. 15 Market Share of Digital Marketing Analytics,, Government & Public Sector, 2022
  • Fig. 16 Market Share of Digital Marketing Analytics,, Retail & eCommerce, 2022
  • Fig. 17 Market Share of Digital Marketing Analytics,, Manufacturing, 2022
  • Fig. 18 Market Share of Digital Marketing Analytics,, Hospitality, 2022
  • Fig. 19 Market Share of Digital Marketing Analytics,, On-premises Deployment, 2022
  • Fig. 20 Market Share of Digital Marketing Analytics,, Cloud Deployment, 2022
  • Fig. 21 Market Share of Digital Marketing Analytics,, SMB Customers, 2022
  • Fig. 22 Market Share of Digital Marketing Analytics,, Large Customers, 2022
  • Fig. 23 Market Share of Digital Marketing Analytics,, Enterprise Customers, 2022
目次
Product Code: QKS-02390

Quadrant Knowledge Solutions Reveals that Digital Marketing Analytics Market is Projected to Register a CAGR of 16.48% % by 2027.

Digital Marketing Analytics Solution allows marketers to drill down into customer journeys by analyzing user behavior on the web that gives an insight into their requirements and expectations from a brands product. A digital marketing analyst works with a marketing team to monitor, analyze, and optimize digital marketing campaigns. They collect data using various analytics and business intelligence tools, then analyze it to develop insights and recommendations to share with the team via reports and presentations. A DMA platform encompasses advanced analytics, such as predictive, traffic, conversions, engagement, click-through rate (CTR), and site load speed, to provide companies with actionable insights. Digital analytics is powered by an integrated source of customer journey data, which accelerates organizations' ability to analyze and score campaign performance.

Quadrant Knowledge Solutions defines Digital Marketing Analytics (DMA) as "a self-contained, end-to-end analytics platform that assists organizations in improving user experiences across multiple digital channels by analyzing the performance of marketing initiatives. The platform collects data from various channels businesses use to connect and engage with customers, performs analysis, and provides visualization of gathered customer data to assist marketers in translating behavioral data into actionable insights through campaign optimization." The software assists organizations in establishing credibility, which enables marketers to develop better business insights in business decisions. Use of analytics in decision-making aids in deriving more accurate predictions and faster revenue growth.

Table of Contents

Chapter 01: Research Summary

  • 2023 Competition Outlook
  • Top Research Findings and Key Takeaways

Chapter 02: Market Overview

  • Market Definition and Scope
  • Revenue Type
  • Geographical Regions
  • Industry Verticals

Chapter 03: Market Share Analysis

  • Market Share by Total Market
  • Market Share by Deployment Type
    • Cloud
    • On-Premises
  • Market Share by Geographical Regions
    • Canada
    • Central & Eastern Europe
    • Japan
    • Latin America
    • Middle East & Africa
    • USA
    • Western Europe
    • Asia Ex-Japan China (AxJC)
    • China
  • Market Share by Industry Verticals
    • Banking and Financial Services
    • Electronics & Telecom
    • Retail and eCommerce
    • Professional Services
    • Healthcare and Life Sciences
    • Manufacturing
    • Media & Entertainment
    • Government and Public Sectors
    • Education
    • Energy & Utility Others
    • Others
  • Market Share by Customer Types
    • SMB
    • Large
    • Enterprise

Chapter 04: Analyst Recommendations

  • Analyst Recommendations

Chapter 05: Appendix

  • Research Methodologies