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市場調査レポート
商品コード
1115294
バブル食品・飲食品の世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート:流通チャネル別(オントレード、オフトレード)、製品別、地域別展望・予測、2022年~2028年Global Bubble Food & Beverages Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Distribution Channel (On-trade and Off-trade), By Product, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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バブル食品・飲食品の世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート:流通チャネル別(オントレード、オフトレード)、製品別、地域別展望・予測、2022年~2028年 |
出版日: 2022年07月29日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 224 Pages
納期: 即納可能
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バブル食品・飲食品の世界市場規模は、予測期間中にCAGR9.2%の市場成長率で上昇し、2028年には70億米ドルに達すると予測されます。
また、消費者の健康意識の高まりや、緑茶、ウーロン茶、紅茶、白茶などの健康飲料への嗜好が、市場の拡大に寄与しています。さらに、若者の間でフレーバーバブルティーの消費が増加していることも、バブルティー市場の成長に拍車をかけています。また、積極的なマーケティングキャンペーンや著名人の推薦も市場拡大の要因となっています。数多くの新しいフレーバーやミックスのインダクションと、若者の間で様々なお茶に対する高い需要が、市場成長のための有利な機会を提供すると予測されます。
ボバを使ったクイックスナックやドリンクの人気が高まっていることから、市場が拡大しています。特にミレニアル世代とZ世代はその影響を受けています。また、炭酸飲料よりも健康的な飲み物が好まれるようになり、バブルティーの需要も高まっています。バブルティーは、牛乳をベースに、紅茶、緑茶、ウーロン茶などのお茶と、ボバ(サクサクのボール)、フルーツゼリーで作られます。また、ソーシャルメディアがバブルティーの世界の普及に大きく貢献しました。
COVID-19の影響分析
COVID-19の大流行が市場成長に悪影響を及ぼしました。これは、バブルティーの重要な要素であるボバの供給が遅れた結果です。COVID-19の大流行は、バブルティー市場を含む社会のさまざまな面に大きな影響を及ぼしました。安全対策の継続、効率的な診断検査、そして幅広い予防接種が、正常な状態に戻るために必要です。バブルティー市場のようなCOVID-19によってもたらされた業界全体のサプライチェーン&物流の混乱は、よく知られている&2021年の後半には悪化しています。
市場の成長要因
多種多様な製品の存在
ジャスミン茶、フルーツフレーバー、紅茶など、さまざまな種類と味の製品があります。フルーツフレーバー茶には、加糖フルーツ飲料やフルーツフレーバー入りクリーム飲料など数種類があります。乳糖不耐症の人々は、紅茶、グリーンジャスミン、その他の茶の種類を利用することができます。消費者は、多くの種類の蕎麦茶を利用できるため、さらなる選択肢を持つことができます。このマーケティング戦術は、より多くの顧客をもたらすのに役立ちます。顧客を引き付けるために、企業も新しいフレーバーと組成を導入しています。
健康飲料の代替品を採用する顧客の好み
消費者は、肥満や糖尿病などの病気が砂糖の摂取量の増加と関連していることから、リュウゼツラン、ステビア、蜂蜜などの砂糖の代用品に目を向けています。これらの天然甘味料は、ボバ茶に含まれる砂糖の量を減らしたり、置き換えたりするために使用されています。これらの天然甘味料は、糖尿病患者や健康志向の高い人々に、通常の砂糖よりも好まれています。また、抗酸化作用、抗炎症作用、抗発癌作用などの優れた特性により、消費者に強く支持されています。
市場抑制要因
他の代替飲料の存在
欧米諸国では、コーヒーなどのカフェイン入り飲料が広く普及しており、コーヒー消費の動向は、革新的な飲料としてお茶の需要が高まる上での障害となっています。コーヒーの需要は、エネルギー補給としての用途の拡大と、消費者の外出の多いライフスタイルに対応したレディ・トゥ・ドリンクとしての利用が可能になった結果、増加しています。コールドブリュー、スナップチルド、ニトロコールドブリュー、発泡性缶コーヒーなど、創造性に富んだコーヒーが、実用的なコーヒーカテゴリーとして多様に提供されています。
製品の展望
バブル飲食品市場は、製品別にフルーツスナック、デザート、バブルティー、フルーツ飲料、その他に区分されます。デザートセグメントは、2021年のバブル食品&飲料市場でかなりのシェアを獲得しました。このセグメントの成長は、ボバワッフル、かき氷デザート、ボバホイールパイなど、ボバパールを使って作られた様々なスイーツが利用できることによって支援されると予測されます。高級レストランやカフェでは、顧客が新しいプリンの味を体験することに興味を持っているため、シェフはアイス&加熱デザートの風味を向上させるためにボバパールを利用しています。
ソース別の展望
バブル飲食品市場は、ソース別にタピオカベースとバーストバブルに分類されます。2021年のバブル食品&飲料市場では、タピオカベースのセグメントが最大の売上シェアを占めました。タピオカは、タピオカボバパールを作るための重要な成分であり、キャッサバの根から得られます。タピオカをベースに様々な天然素材を混ぜたボバの需要がさらに高まっているのは、ビーガン食品・飲料に対する欲求が高まっているためです。
流通経路の展望
バブル食品・飲料市場は、流通チャネルによってオフトレード(ハイパーマーケット・スーパーマーケット、オンライン、その他)とオントレードに分類されます。オフトレードセグメントは、バブル食品&飲料市場で大きなシェアを獲得しています。オンラインショップ、ハイパーマーケット、食料品店、その他の小売業者は、オフトレードセグメントに含まれます。消費者のインターネット利用はますます増加しており、企業は消費者のあらゆる接点にマーケティングターゲットを絞り込んでいるため、この市場の成長を促進すると予想されます。
地域別の概況
地域別に見ると、バブル飲食品市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されます。2021年、アジア太平洋地域は、バブル食品&飲料市場で最も高い収益シェアを示しました。これは、タイ、中国、ニュージーランド、オーストラリアなどの国々でバブルミール&ドリンクの人気が上昇したことに起因しています。さらに、中国、タイ、オーストラリアなどの地域で製品リリース数が増加していることも、この分野の発展に寄与していると予測されます。また、同地域では、ストレスを軽減させるという理由から、バブルティーの需要も高まっています。
6.1.4.1.1米国のバブル食品・飲料市場(オフトレードタイプ別
6.1.4.2.1.1カナダオフトレードタイプ別飲食品市場
6.1.4.3.1.1オフトレードタイプ別メキシコの発泡性食品・飲料市場
6.1.4.4.1.1北米その他の地域:オフトレードタイプ別バブル食品・飲料市場
6.2.4.1.1ドイツ発泡性食品・飲料市場(オフトレードタイプ別
6.2.4.2.1.1英国のオフトレードタイプ別バブル食品・飲料市場
6.2.4.3.1.1フランスのオフトレードタイプ別バブル食品・飲料市場
6.2.4.4.1.1ロシアオフトレードタイプ別バブル食品・飲料市場
6.2.4.5.1.1オフトレードタイプ別スペイン発泡食品・飲料市場
6.2.4.6.1.1イタリアのオフトレードタイプ別バブル食品・飲料市場
6.2.4.7.1その他の欧州の飲食品市場(Off-tradeタイプ別
6.3.4.1.1中国発泡性食品・飲料市場(オフトレードタイプ別
6.3.4.2.1.1オフトレードタイプ別日本発泡食品市場
6.3.4.3.1.1インドのオフトレードタイプ別バブル食品・飲料市場
6.3.4.4.1.1韓国発泡食品・飲料市場:オフトレードタイプ別
6.3.4.5.1.1シンガポール発泡食品・飲料市場(非売品タイプ別
6.3.4.6.1.1マレーシアのオフトレードタイプ別バブル食品・飲料市場
6.3.4.7.1その他アジア太平洋地域の飲料食品市場(非売品タイプ別
6.4.4.1.1ブラジル発泡食品・飲料市場(オフトレードタイプ別
6.4.4.2.1.1オフトレードタイプ別アルゼンチン発泡食品・飲料市場
6.4.4.3.1 UAEバブル食品・飲料市場:オフトレードタイプ別
6.4.4.1.1サウジアラビアの飲料食品市場:非商業タイプ別
6.4.4.5.1.1南アフリカのオフトレードタイプ別バブル食品・飲料市場
6.4.4.6.1.1ナイジェリアのオフトレードタイプ別バブル食品・飲料市場
6.4.4.7.1.1 LAMEAのその他の地域:オフトレードタイプ別バブル食品・飲料市場
List of Figures
The Global Bubble Food & Beverages Market size is expected to reach $7 billion by 2028, rising at a market growth of 9.2% CAGR during the forecast period.
Taiwanese tea-based beverage bubble tea, sometimes referred to as pearl milk tea, boba juice, bubble milk tea, or simply boba or boba tea, was created in Tainan and Taichung. The majority of recipes for bubble tea start with a tea base that has been blended with fruit or milk. Then, chewy tapioca balls, also known as bubbles, pearls, boba, and fruit jelly are frequently added. Versions of ice-blended drinks typically contain fruit or syrup and have a slushy consistency.
The beverage comes in a wide variety of flavors and contains a variety of components. The two most popular flavors are tapioca-infused bubble milk tea and tapioca-infused bubble milk green tea. While emerging countries like China, Brazil, & India are swiftly catching up, developed countries like the U.S., Canada, and Germany have seen quite a high adoption of bubble tea.
Additionally, consumers' growing health consciousness and preference for healthy beverages including green tea, oolong tea, black tea, & white tea are contributing to the market's expansion. Moreover, the growth of the bubble tea market is fueled by an increase in the consumption of flavored bubble tea among young people. Aggressive marketing campaigns & celebrity endorsements have also paved the road for the market's expansion. The introduction of numerous new flavors and mixes as well as the high demand for a range of teas among young people are predicted to offer lucrative chances for market growth.
The market is expanding as a result of the rising popularity of quick snacks & drinks made with boba. The millennial generation & generation Z are particularly influenced by it. The demand for bubble tea has also increased as people prefer healthy drinks to carbonated ones. It is produced with milk as the base and tea, like black tea, green tea, oolong tea, etc., along with boba (crunchy balls) & fruit jelly. Beside this, social media significantly contributed to the popularity of bubble tea in the world.
COVID-19 Impact Analysis
The outbreak of the COVID-19 pandemic has had a detrimental effect on market growth. This is a result of the supply delay for boba, a crucial component of bubble tea. The COVID-19 pandemic had a significant impact on many facets of society, including the bubble tea market. The continuation of safety precautions, efficient diagnostic testing, along with broad immunization is necessary for things to get back to normal. Industry-wide supply chain & logistics disruptions brought on by COVID-19, such as those in the bubble tea market, have been well-documented & have gone worse in the second half of 2021.
Market Growth Factors
Presence Of Large Variety Of Products
The market offers a variety of sorts & tastes, including green jasmine, fruit-flavored, & black tea. There are several varieties of fruit-flavored tea, including sweetened fruit drinks & cream drinks with fruit flavoring. The lactose-intolerant population has access to black, green jasmine, & other tea varieties. The consumer has additional alternatives due to the availability of many boba tea varieties. This marketing tactic aids in bringing more customers. In an effort to draw customers, companies are also introducing new flavors and compositions.
Customers Preference Of Adopting Healthy Drinks Alternatives
Consumers are turning to sugar substitutes such as agave, stevia, & honey caused by diseases like obesity & diabetes are linked to an increase in sugar intake. These kinds of natural sweeteners are used to replace or lower the amount of sugar in boba tea. These natural sweeteners are preferred by diabetics and health-conscious individuals over normal sugar. Due to these goods' advantageous characteristics, such as their antioxidant, anti-inflammatory, and anti-carcinogenic capabilities, consumers strongly like them.
Market Restraining Factors
Presence Of Other Alternative Beverages
The widespread availability of other caffeinated drinks like coffee & trends in coffee consumption in western countries offers a barrier to the growing demand for such tea as an innovative beverage. The demand for coffee has increased as a result of expanding usage as an energy booster and improved availability as a ready-to-drink to accommodate consumers' on-the-go lifestyles. A surplus of creative coffees, including cold brew, snap chilled, nitro cold brew, and effervescent canned coffee, are available in a diversity of practical coffee categories.
Products Outlook
On the basis of products, the bubble food & beverages market is segmented into fruit snacks, desserts, bubble tea, fruit beverages and others. The desserts segment acquired a substantial share in the bubble food & beverages market in 2021. The segment growth is predicted to be aided by the availability of a variety of sweets produced with boba pearls, including boba waffles, shaved ice desserts, & boba wheel pie. Chefs are utilizing boba pearls to improve the flavors of iced & heated desserts because customers are interested in experiencing new pudding flavors at high-end restaurants and cafes.
Source Outlook
By source, the bubble food & beverages market is fragmented into tapioca based and bursting bubble. In 2021, the tapioca-based segment held the largest revenue share in the bubble food & beverage market. Tapioca is a key component in the creation of tapioca boba pearls and is obtained from the cassava root. Further increasing demand for tapioca-based boba that has been mixed with a variety of natural ingredients is the increased desire for vegan food & beverages.
Distribution Channel Outlook
Based on distribution channel, the bubble food & beverage market is classified into off-trade (hypermarkets & supermarkets, online & others) and on-trade. The off-trade segment procured a significant share in the bubble food & beverages market. Online shops, hypermarkets, grocery stores, & other retailers are included in the off-trade segment. Consumers are increasingly using the internet, and businesses are targeting their marketing to all consumer touchpoints, which is anticipated to drive this market's growth.
Regional Outlook
Region wise, the bubble food & beverages market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific and LAMEA. In 2021, the Asia Pacific region witnessed the highest revenue share in the bubble food & beverages market. This is attributed by a rise in the popularity of bubble meals & drinks in nations such as Thailand, China, New Zealand & Australia. Further, the segment development is projected to be aided by an increase in the number of product releases in regions like China, Thailand, and Australia. Also, the demand for bubble tea is growing in the region due to the fact that it may decrease stress.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Del Monte Pacific Limited, Bubble Tea Club, Fokus Inc., Gong Cha, Ten Ren Tea Co., Ltd., Modoo Food Ltd., Lollicup USA Inc., and Bubble Tea Supply Inc.
Market Segments covered in the Report:
By Distribution Channel
By Source
By Product
By Geography
Companies Profiled
Unique Offerings from KBV Research
6.1.4.1.1.1 US Bubble Food & Beverages Market by Off-trade Type
6.1.4.2.1.1 Canada Bubble Food & Beverages Market by Off-trade Type
6.1.4.3.1.1 Mexico Bubble Food & Beverages Market by Off-trade Type
6.1.4.4.1.1 Rest of North America Bubble Food & Beverages Market by Off-trade Type
6.2.4.1.1.1 Germany Bubble Food & Beverages Market by Off-trade Type
6.2.4.2.1.1 UK Bubble Food & Beverages Market by Off-trade Type
6.2.4.3.1.1 France Bubble Food & Beverages Market by Off-trade Type
6.2.4.4.1.1 Russia Bubble Food & Beverages Market by Off-trade Type
6.2.4.5.1.1 Spain Bubble Food & Beverages Market by Off-trade Type
6.2.4.6.1.1 Italy Bubble Food & Beverages Market by Off-trade Type
6.2.4.7.1.1 Rest of Europe Bubble Food & Beverages Market by Off-trade Type
6.3.4.1.1.1 China Bubble Food & Beverages Market by Off-trade Type
6.3.4.2.1.1 Japan Bubble Food & Beverages Market by Off-trade Type
6.3.4.3.1.1 India Bubble Food & Beverages Market by Off-trade Type
6.3.4.4.1.1 South Korea Bubble Food & Beverages Market by Off-trade Type
6.3.4.5.1.1 Singapore Bubble Food & Beverages Market by Off-trade Type
6.3.4.6.1.1 Malaysia Bubble Food & Beverages Market by Off-trade Type
6.3.4.7.1.1 Rest of Asia Pacific Bubble Food & Beverages Market by Off-trade Type
6.4.4.1.1.1 Brazil Bubble Food & Beverages Market by Off-trade Type
6.4.4.2.1.1 Argentina Bubble Food & Beverages Market by Off-trade Type
6.4.4.3.1.1 UAE Bubble Food & Beverages Market by Off-trade Type
6.4.4.4.1.1 Saudi Arabia Bubble Food & Beverages Market by Off-trade Type
6.4.4.5.1.1 South Africa Bubble Food & Beverages Market by Off-trade Type
6.4.4.6.1.1 Nigeria Bubble Food & Beverages Market by Off-trade Type
6.4.4.7.1.1 Rest of LAMEA Bubble Food & Beverages Market by Off-trade Type