デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1615388

ゲーミングヘッドセット市場:タイプ別、プラットフォーム別-2025-2030年の世界予測

Gaming Headset Market by Type (Wired, Wireless), Platform (Console, Multi-Platform Gaming Headsets, Personal Computer & Mobile) - Global Forecast 2025-2030


出版日
発行
360iResearch
ページ情報
英文 180 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
ゲーミングヘッドセット市場:タイプ別、プラットフォーム別-2025-2030年の世界予測
出版日: 2024年12月01日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ゲーミングヘッドセット市場の2023年の市場規模は30億7,000万米ドルで、2024年には33億3,000万米ドルに達すると予測され、CAGR 8.67%で成長し、2030年には55億米ドルに達すると予測されています。

市場セグメンテーションは、コンシューマーエレクトロニクス業界の中でもダイナミックなセグメントであり、コンソール、PC、モバイルの各ゲームプラットフォームで愛好家を対象としています。この市場には、優れた音質、ノイズキャンセリング、コミュニケーション用内蔵マイクを提供することで、ゲーマーの聴覚体験を高めるよう特別に設計されたヘッドセットの製造と販売が含まれます。ゲーミングヘッドセットは、没入感のあるゲーム体験、クリアなゲーム内コミュニケーション、競合優位性をユーザーに提供することを目的としているため、eスポーツとストリーミングの隆盛がゲーミングヘッドセットの必要性と用途に影響を与えています。ゲーミングヘッドセットは、プロフェッショナルなゲーム環境、カジュアルゲーム、コンテンツ制作に幅広く使用され、個人のゲーマーだけでなく、トーナメントに参加するチームにも役立っています。

主な市場の統計
基準年[2023] 30億7,000万米ドル
予測年[2024] 33億3,000万米ドル
予測年[2030] 55億米ドル
CAGR(%) 8.67%

成長を促進する主な要因には、サラウンドサウンド、ワイヤレス接続性、人間工学に基づいた設計などの技術的進歩があり、これらは高品質で快適、かつ耐久性のあるヘッドセットに対する需要の増加に対応しています。世界のゲーム人口の急増と仮想現実および拡張現実技術の台頭は、これらのプラットフォームをサポートするヘッドセットに新たな道を開いています。オーディオ設定をパーソナライズし、ユーザー体験を強化するためのAIの統合などの新たな動向は、市場プレーヤーに大きな機会をもたらしています。しかし、価格競争につながる激しい競合、急速な技術的陳腐化、原材料価格の変動といった課題は、成長を妨げる可能性があります。さらに、さまざまなプラットフォーム間の互換性に関連する問題が制約となる可能性もあります。

開拓の余地があるイノベーション分野には、クロスプラットフォーム互換性の強化、ワイヤレスモデルのバッテリー寿命の改善、ニッチなゲームジャンルや特定のユーザー層に合わせたヘッドセットの開発などがあります。軽量で持続可能な素材の研究開発は、快適性と環境問題の両方に対処できます。主要企業は、特定のゲームフランチャイズに最適化されたヘッドセットを開発するために、ゲーム開発者とのコラボレーションに投資することを検討すべきであり、これは戦略的差別化につながります。データ分析を通じてユーザーの行動や嗜好を理解することは、製品開発に貴重な洞察をもたらし、市場でのポジショニングを高めることができます。全体として、ゲーミングヘッドセット市場は技術革新、消費者参加、戦略的パートナーシップで繁栄しており、進化する技術とユーザーの期待に継続的に適応する必要があります。

市場力学:急速に進化するゲーミングヘッドセット市場の主要市場インサイトを公開

ゲーミングヘッドセット市場は、需要と供給のダイナミックな相互作用によって変貌を遂げています。このような市場力学の進化を理解することで、企業は十分な情報に基づいた投資決定、戦略的意思決定、新たなビジネスチャンスの獲得を行うことができます。こうした動向を包括的に把握することで、企業は政治的、地理的、技術的、社会的、経済的な領域にわたる様々なリスクを軽減することができるとともに、消費者行動とそれが製造コストや購買動向に与える影響をより明確に理解することができます。

  • 市場促進要因
    • eスポーツ分野の拡大と相まって、多人数参加型オンラインゲームの人気が高まっています。
    • 消費者の高品質で没入感のあるゲーム体験への傾倒
    • スマートフォンやゲーム機器の世界の普及率上昇
  • 市場抑制要因
    • プレミアムゲーミングヘッドセットに関連する高コスト
  • 市場機会
    • ゲームにおける仮想現実(VR)と拡張現実(AR)の統合
    • ゲーム体験を向上させるための処理能力、グラフィック、ユーザーインターフェースの技術進歩
  • 市場の課題
    • 異なるゲーム・プラットフォーム間の接続と互換性の問題

ポーターのファイブフォース:ゲーミングヘッドセット市場をナビゲートする戦略ツール

ポーターのファイブフォースフレームワークは、ゲーミングヘッドセット市場の競合情勢を理解するための重要なツールです。ポーターのファイブフォース・フレームワークは、企業の競争力を評価し、戦略的機会を探るための明確な手法を提供します。このフレームワークは、企業が市場内の勢力図を評価し、新規事業の収益性を判断するのに役立ちます。これらの洞察により、企業は自社の強みを活かし、弱みに対処し、潜在的な課題を回避することができ、より強靭な市場でのポジショニングを確保することができます。

PESTLE分析:ゲーミングヘッドセット市場における外部からの影響の把握

外部マクロ環境要因は、ゲーミングヘッドセット市場の業績ダイナミクスを形成する上で極めて重要な役割を果たします。政治的、経済的、社会的、技術的、法的、環境的要因の分析は、これらの影響をナビゲートするために必要な情報を提供します。PESTLE要因を調査することで、企業は潜在的なリスクと機会をよりよく理解することができます。この分析により、企業は規制、消費者の嗜好、経済動向の変化を予測し、先を見越した積極的な意思決定を行う準備ができます。

市場シェア分析ゲーミングヘッドセット市場における競合情勢の把握

ゲーミングヘッドセット市場の詳細な市場シェア分析により、ベンダーの業績を包括的に評価することができます。企業は、収益、顧客ベース、成長率などの主要指標を比較することで、競争上のポジショニングを明らかにすることができます。この分析により、市場の集中、断片化、統合の動向が明らかになり、ベンダーは競争が激化する中で自社の地位を高める戦略的な意思決定を行うために必要な知見を得ることができます。

FPNVポジショニング・マトリックスゲーミングヘッドセット市場におけるベンダーのパフォーマンス評価

FPNVポジショニングマトリックスは、ゲーミングヘッドセット市場においてベンダーを評価するための重要なツールです。このマトリックスにより、ビジネス組織はベンダーのビジネス戦略と製品満足度に基づき評価することで、目標に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。4つの象限によりベンダーを明確かつ的確にセグメント化し、戦略目標に最適なパートナーやソリューションを特定することができます。

戦略分析と推奨ゲーミングヘッドセット市場における成功への道筋を描く

ゲーミングヘッドセット市場の戦略分析は、世界市場でのプレゼンス強化を目指す企業にとって不可欠です。主要なリソース、能力、業績指標を見直すことで、企業は成長機会を特定し、改善に取り組むことができます。このアプローチにより、競合情勢における課題を克服し、新たなビジネスチャンスを活かして長期的な成功を収めるための体制を整えることができます。

本レポートでは、主要な注目分野を網羅した市場の包括的な分析を提供しています:

1.市場の浸透度:現在の市場環境の詳細なレビュー、主要企業による広範なデータ、市場でのリーチと全体的な影響力の評価。

2.市場の開拓度:新興市場における成長機会を特定し、既存分野における拡大可能性を評価し、将来の成長に向けた戦略的ロードマップを提供します。

3.市場の多様化:最近の製品発売、未開拓の地域、業界の主要な進歩、市場を形成する戦略的投資を分析します。

4.競合の評価と情報:競合情勢を徹底的に分析し、市場シェア、事業戦略、製品ポートフォリオ、認証、規制当局の承認、特許動向、主要企業の技術進歩などを検証します。

5.製品開発およびイノベーション:将来の市場成長を促進すると期待される最先端技術、研究開発活動、製品イノベーションをハイライトしています。

また、利害関係者が十分な情報を得た上で意思決定できるよう、重要な質問にも答えています:

1.現在の市場規模と今後の成長予測は?

2.最高の投資機会を提供する製品、セグメント、地域はどこか?

3.市場を形成する主な技術動向と規制の影響とは?

4.主要ベンダーの市場シェアと競合ポジションは?

5.ベンダーの市場参入・撤退戦略の原動力となる収益源と戦略的機会は何か?

目次

第1章 序文

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の概要

第5章 市場洞察

  • 市場力学
    • 促進要因
      • マルチプレイヤーオンラインゲームの人気が高まり、eスポーツ部門も拡大
      • 消費者は高品質で没入感のあるゲーム体験を好む
      • 世界中でスマートフォンやゲーム機の普及が増加
    • 抑制要因
      • プレミアムゲーミングヘッドセットの高コスト
    • 機会
      • ゲームにおける仮想現実(VR)と拡張現実(AR)の統合
      • ゲーム体験を向上させる処理能力、グラフィックス、ユーザーインターフェースの技術的進歩
    • 課題
      • さまざまなゲームプラットフォーム間の接続と互換性の問題
  • 市場セグメンテーション分析
    • タイプ:柔軟性によりワイヤレスゲーミングヘッドセットの人気が高まっています

第5章 2.2.プラットフォーム:

  • ポーターのファイブフォース分析
  • PESTEL分析
    • 政治的
    • 経済
    • 社交
    • 技術的
    • 法律上
    • 環境

第6章 ゲーミングヘッドセット市場:タイプ別

  • 有線
  • 無線

第7章 ゲーミングヘッドセット市場:プラットフォーム別

  • コンソール
  • マルチプラットフォームゲーミングヘッドセット
  • パソコンとモバイル

第8章 南北アメリカのゲーミングヘッドセット市場

  • アルゼンチン
  • ブラジル
  • カナダ
  • メキシコ
  • 米国

第9章 アジア太平洋地域のゲーミングヘッドセット市場

  • オーストラリア
  • 中国
  • インド
  • インドネシア
  • 日本
  • マレーシア
  • フィリピン
  • シンガポール
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • ベトナム

第10章 欧州・中東・アフリカのゲーミングヘッドセット市場

  • デンマーク
  • エジプト
  • フィンランド
  • フランス
  • ドイツ
  • イスラエル
  • イタリア
  • オランダ
  • ナイジェリア
  • ノルウェー
  • ポーランド
  • カタール
  • ロシア
  • サウジアラビア
  • 南アフリカ
  • スペイン
  • スウェーデン
  • スイス
  • トルコ
  • アラブ首長国連邦
  • 英国

第11章 競合情勢

  • 市場シェア分析2023
  • FPNVポジショニングマトリックス, 2023
  • 競合シナリオ分析
    • PLAYSYNCとPRO-Gテクノロジーを搭載したLogitech G ASTRO A50 Xのご紹介
    • HyperX、COMPUTEXで高精度サウンドを備えたCloud IIIゲーミングヘッドセットを発表2023
    • JBL、TWS AirとXBOXおよびPlayStation専用ヘッドセットを搭載した新Quantumシリーズでゲーミングオーディオを向上
  • 戦略分析と提言

企業一覧

  • ASUSTek Computer Inc.
  • Bang & Olufsen A/S
  • Belkin
  • Beyerdynamic GmbH & Co. KG
  • Boat by Imagine Marketing Limited
  • Bose Corporation
  • Boult Audio
  • Cosmic Byte
  • Dell Inc.
  • EKSA TECHNOLOGY PRIVATE LIMITED
  • EPOS Group A/S
  • GN Store Nord A/S
  • HP Inc.
  • JLab Audio
  • Koninklijke Philips N.V.
  • Lenovo Group Ltd.
  • Logitech Europe S.A.
  • Lucid Hearing Holding Company, LLC
  • Meta Platforms, Inc.
  • Samsung Electronics Co., Ltd.
  • Sennheiser electronic GmbH & Co. KG
  • Shure Incorporated
  • Skullcandy, Inc.
  • Sony Corporation
  • VOXX International Corporation
図表

LIST OF FIGURES

  • FIGURE 1. GAMING HEADSET MARKET RESEARCH PROCESS
  • FIGURE 2. GAMING HEADSET MARKET SIZE, 2023 VS 2030
  • FIGURE 3. GLOBAL GAMING HEADSET MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 4. GLOBAL GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY REGION, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 5. GLOBAL GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 6. GLOBAL GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 7. GLOBAL GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 8. GLOBAL GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 9. GLOBAL GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 10. AMERICAS GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 11. AMERICAS GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 12. UNITED STATES GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 13. UNITED STATES GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 14. ASIA-PACIFIC GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 15. ASIA-PACIFIC GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 16. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 17. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 18. GAMING HEADSET MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • FIGURE 19. GAMING HEADSET MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. GAMING HEADSET MARKET SEGMENTATION & COVERAGE
  • TABLE 2. UNITED STATES DOLLAR EXCHANGE RATE, 2018-2023
  • TABLE 3. GLOBAL GAMING HEADSET MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 4. GLOBAL GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 5. GLOBAL GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 6. GAMING HEADSET MARKET DYNAMICS
  • TABLE 7. GLOBAL GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 8. GLOBAL GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY WIRED, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 9. GLOBAL GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY WIRELESS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 10. GLOBAL GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 11. GLOBAL GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY CONSOLE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 12. GLOBAL GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY MULTI-PLATFORM GAMING HEADSETS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 13. GLOBAL GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PERSONAL COMPUTER & MOBILE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 14. AMERICAS GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 15. AMERICAS GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 16. AMERICAS GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 17. ARGENTINA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 18. ARGENTINA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 19. BRAZIL GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 20. BRAZIL GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 21. CANADA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 22. CANADA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 23. MEXICO GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 24. MEXICO GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 25. UNITED STATES GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 26. UNITED STATES GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 27. UNITED STATES GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY STATE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 28. ASIA-PACIFIC GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 29. ASIA-PACIFIC GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 30. ASIA-PACIFIC GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 31. AUSTRALIA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 32. AUSTRALIA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 33. CHINA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 34. CHINA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 35. INDIA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 36. INDIA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 37. INDONESIA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 38. INDONESIA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 39. JAPAN GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 40. JAPAN GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 41. MALAYSIA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 42. MALAYSIA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 43. PHILIPPINES GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 44. PHILIPPINES GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 45. SINGAPORE GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 46. SINGAPORE GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 47. SOUTH KOREA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 48. SOUTH KOREA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 49. TAIWAN GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 50. TAIWAN GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 51. THAILAND GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 52. THAILAND GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 53. VIETNAM GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 54. VIETNAM GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 55. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 56. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 57. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 58. DENMARK GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 59. DENMARK GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 60. EGYPT GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 61. EGYPT GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 62. FINLAND GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 63. FINLAND GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 64. FRANCE GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 65. FRANCE GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 66. GERMANY GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 67. GERMANY GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 68. ISRAEL GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 69. ISRAEL GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 70. ITALY GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 71. ITALY GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 72. NETHERLANDS GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 73. NETHERLANDS GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 74. NIGERIA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 75. NIGERIA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 76. NORWAY GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 77. NORWAY GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 78. POLAND GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 79. POLAND GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 80. QATAR GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 81. QATAR GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 82. RUSSIA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 83. RUSSIA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 84. SAUDI ARABIA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 85. SAUDI ARABIA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 86. SOUTH AFRICA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 87. SOUTH AFRICA GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 88. SPAIN GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 89. SPAIN GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 90. SWEDEN GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 91. SWEDEN GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 92. SWITZERLAND GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 93. SWITZERLAND GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 94. TURKEY GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 95. TURKEY GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 96. UNITED ARAB EMIRATES GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 97. UNITED ARAB EMIRATES GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 98. UNITED KINGDOM GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 99. UNITED KINGDOM GAMING HEADSET MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 100. GAMING HEADSET MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • TABLE 101. GAMING HEADSET MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023
目次
Product Code: MRR-4349B3591F3D

The Gaming Headset Market was valued at USD 3.07 billion in 2023, expected to reach USD 3.33 billion in 2024, and is projected to grow at a CAGR of 8.67%, to USD 5.50 billion by 2030.

The gaming headset market is a dynamic segment within the consumer electronics industry, catering to enthusiasts across console, PC, and mobile gaming platforms. This market encompasses the production and sale of headsets specifically designed to enhance the auditory experience of gamers by providing superior sound quality, noise cancellation, and integrated microphones for communication. The growing prominence of e-sports and streaming influence the necessity and application of gaming headsets as they aim to offer immersive gaming experiences, clear in-game communication, and competitive edge to users. They are widely used across professional gaming environments, casual gaming, and content creation, serving individual gamers as well as teams in tournaments.

KEY MARKET STATISTICS
Base Year [2023] USD 3.07 billion
Estimated Year [2024] USD 3.33 billion
Forecast Year [2030] USD 5.50 billion
CAGR (%) 8.67%

Key factors driving growth include technological advancements such as surround sound, wireless connectivity, and ergonomic designs, which cater to the increased demand for high-quality, comfortable, and durable headsets. The surge in global gaming populations and the rise of virtual reality and augmented reality technologies are opening new avenues for headsets that support these platforms. Emerging trends such as the integration of AI to personalize audio settings and enhance user experience present significant opportunities for market players. However, challenges like intense competition leading to price wars, rapid technological obsolescence, and fluctuating raw material prices may hinder growth. Additionally, issues related to compatibility across various platforms could pose limitations.

Innovation areas ripe for exploration include enhancing cross-platform compatibility, improving battery life for wireless models, and developing headsets tailored to niche gaming genres or specific user demographics. R&D into lightweight, sustainable materials can address both comfort and environmental concerns. Companies should consider investing in collaborations with game developers to create headsets optimized for specific game franchises, which can lead to strategic differentiation. Understanding user behavior and preferences through data analytics can offer valuable insights for product development and enhance market positioning. Overall, the gaming headset market thrives on innovation, consumer engagement, and strategic partnerships, necessitating continuous adaptability to evolving technologies and user expectations.

Market Dynamics: Unveiling Key Market Insights in the Rapidly Evolving Gaming Headset Market

The Gaming Headset Market is undergoing transformative changes driven by a dynamic interplay of supply and demand factors. Understanding these evolving market dynamics prepares business organizations to make informed investment decisions, refine strategic decisions, and seize new opportunities. By gaining a comprehensive view of these trends, business organizations can mitigate various risks across political, geographic, technical, social, and economic domains while also gaining a clearer understanding of consumer behavior and its impact on manufacturing costs and purchasing trends.

  • Market Drivers
    • Increasing popularity of multiplayer online games coupled with expansion of eSports sector
    • Consumer inclined towards high-quality & immersive gaming experiences
    • Rising penetration of smartphones and gaming devices across globe
  • Market Restraints
    • High cost associated with the premium gaming headsets
  • Market Opportunities
    • Integration of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) in gaming
    • Technological advances in processing power, graphics, and user interfaces to enhance the gaming experience
  • Market Challenges
    • Connection & compatibility issue across different gaming platforms

Porter's Five Forces: A Strategic Tool for Navigating the Gaming Headset Market

Porter's five forces framework is a critical tool for understanding the competitive landscape of the Gaming Headset Market. It offers business organizations with a clear methodology for evaluating their competitive positioning and exploring strategic opportunities. This framework helps businesses assess the power dynamics within the market and determine the profitability of new ventures. With these insights, business organizations can leverage their strengths, address weaknesses, and avoid potential challenges, ensuring a more resilient market positioning.

PESTLE Analysis: Navigating External Influences in the Gaming Headset Market

External macro-environmental factors play a pivotal role in shaping the performance dynamics of the Gaming Headset Market. Political, Economic, Social, Technological, Legal, and Environmental factors analysis provides the necessary information to navigate these influences. By examining PESTLE factors, businesses can better understand potential risks and opportunities. This analysis enables business organizations to anticipate changes in regulations, consumer preferences, and economic trends, ensuring they are prepared to make proactive, forward-thinking decisions.

Market Share Analysis: Understanding the Competitive Landscape in the Gaming Headset Market

A detailed market share analysis in the Gaming Headset Market provides a comprehensive assessment of vendors' performance. Companies can identify their competitive positioning by comparing key metrics, including revenue, customer base, and growth rates. This analysis highlights market concentration, fragmentation, and trends in consolidation, offering vendors the insights required to make strategic decisions that enhance their position in an increasingly competitive landscape.

FPNV Positioning Matrix: Evaluating Vendors' Performance in the Gaming Headset Market

The Forefront, Pathfinder, Niche, Vital (FPNV) Positioning Matrix is a critical tool for evaluating vendors within the Gaming Headset Market. This matrix enables business organizations to make well-informed decisions that align with their goals by assessing vendors based on their business strategy and product satisfaction. The four quadrants provide a clear and precise segmentation of vendors, helping users identify the right partners and solutions that best fit their strategic objectives.

Strategy Analysis & Recommendation: Charting a Path to Success in the Gaming Headset Market

A strategic analysis of the Gaming Headset Market is essential for businesses looking to strengthen their global market presence. By reviewing key resources, capabilities, and performance indicators, business organizations can identify growth opportunities and work toward improvement. This approach helps businesses navigate challenges in the competitive landscape and ensures they are well-positioned to capitalize on newer opportunities and drive long-term success.

Key Company Profiles

The report delves into recent significant developments in the Gaming Headset Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include ASUSTek Computer Inc., Bang & Olufsen A/S, Belkin, Beyerdynamic GmbH & Co. KG, Boat by Imagine Marketing Limited, Bose Corporation, Boult Audio, Cosmic Byte, Dell Inc., EKSA TECHNOLOGY PRIVATE LIMITED, EPOS Group A/S, GN Store Nord A/S, HP Inc., JLab Audio, Koninklijke Philips N.V., Lenovo Group Ltd., Logitech Europe S.A., Lucid Hearing Holding Company, LLC, Meta Platforms, Inc., Samsung Electronics Co., Ltd., Sennheiser electronic GmbH & Co. KG, Shure Incorporated, Skullcandy, Inc., Sony Corporation, and VOXX International Corporation.

Market Segmentation & Coverage

This research report categorizes the Gaming Headset Market to forecast the revenues and analyze trends in each of the following sub-markets:

  • Based on Type, market is studied across Wired and Wireless.
  • Based on Platform, market is studied across Console, Multi-Platform Gaming Headsets, and Personal Computer & Mobile.
  • Based on Region, market is studied across Americas, Asia-Pacific, and Europe, Middle East & Africa. The Americas is further studied across Argentina, Brazil, Canada, Mexico, and United States. The United States is further studied across California, Florida, Illinois, New York, Ohio, Pennsylvania, and Texas. The Asia-Pacific is further studied across Australia, China, India, Indonesia, Japan, Malaysia, Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand, and Vietnam. The Europe, Middle East & Africa is further studied across Denmark, Egypt, Finland, France, Germany, Israel, Italy, Netherlands, Nigeria, Norway, Poland, Qatar, Russia, Saudi Arabia, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, United Arab Emirates, and United Kingdom.

The report offers a comprehensive analysis of the market, covering key focus areas:

1. Market Penetration: A detailed review of the current market environment, including extensive data from top industry players, evaluating their market reach and overall influence.

2. Market Development: Identifies growth opportunities in emerging markets and assesses expansion potential in established sectors, providing a strategic roadmap for future growth.

3. Market Diversification: Analyzes recent product launches, untapped geographic regions, major industry advancements, and strategic investments reshaping the market.

4. Competitive Assessment & Intelligence: Provides a thorough analysis of the competitive landscape, examining market share, business strategies, product portfolios, certifications, regulatory approvals, patent trends, and technological advancements of key players.

5. Product Development & Innovation: Highlights cutting-edge technologies, R&D activities, and product innovations expected to drive future market growth.

The report also answers critical questions to aid stakeholders in making informed decisions:

1. What is the current market size, and what is the forecasted growth?

2. Which products, segments, and regions offer the best investment opportunities?

3. What are the key technology trends and regulatory influences shaping the market?

4. How do leading vendors rank in terms of market share and competitive positioning?

5. What revenue sources and strategic opportunities drive vendors' market entry or exit strategies?

Table of Contents

1. Preface

  • 1.1. Objectives of the Study
  • 1.2. Market Segmentation & Coverage
  • 1.3. Years Considered for the Study
  • 1.4. Currency & Pricing
  • 1.5. Language
  • 1.6. Stakeholders

2. Research Methodology

  • 2.1. Define: Research Objective
  • 2.2. Determine: Research Design
  • 2.3. Prepare: Research Instrument
  • 2.4. Collect: Data Source
  • 2.5. Analyze: Data Interpretation
  • 2.6. Formulate: Data Verification
  • 2.7. Publish: Research Report
  • 2.8. Repeat: Report Update

3. Executive Summary

4. Market Overview

5. Market Insights

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Drivers
      • 5.1.1.1. Increasing popularity of multiplayer online games coupled with expansion of eSports sector
      • 5.1.1.2. Consumer inclined towards high-quality & immersive gaming experiences
      • 5.1.1.3. Rising penetration of smartphones and gaming devices across globe
    • 5.1.2. Restraints
      • 5.1.2.1. High cost associated with the premium gaming headsets
    • 5.1.3. Opportunities
      • 5.1.3.1. Integration of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) in gaming
      • 5.1.3.2. Technological advances in processing power, graphics, and user interfaces to enhance the gaming experience
    • 5.1.4. Challenges
      • 5.1.4.1. Connection & compatibility issue across different gaming platforms
  • 5.2. Market Segmentation Analysis
    • 5.2.1. Type: Growing popularity of wireless gaming headsets due to its flexibility

5.2.2. Platform:

  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Threat of New Entrants
    • 5.3.2. Threat of Substitutes
    • 5.3.3. Bargaining Power of Customers
    • 5.3.4. Bargaining Power of Suppliers
    • 5.3.5. Industry Rivalry
  • 5.4. PESTLE Analysis
    • 5.4.1. Political
    • 5.4.2. Economic
    • 5.4.3. Social
    • 5.4.4. Technological
    • 5.4.5. Legal
    • 5.4.6. Environmental

6. Gaming Headset Market, by Type

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Wired
  • 6.3. Wireless

7. Gaming Headset Market, by Platform

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Console
  • 7.3. Multi-Platform Gaming Headsets
  • 7.4. Personal Computer & Mobile

8. Americas Gaming Headset Market

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Argentina
  • 8.3. Brazil
  • 8.4. Canada
  • 8.5. Mexico
  • 8.6. United States

9. Asia-Pacific Gaming Headset Market

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Australia
  • 9.3. China
  • 9.4. India
  • 9.5. Indonesia
  • 9.6. Japan
  • 9.7. Malaysia
  • 9.8. Philippines
  • 9.9. Singapore
  • 9.10. South Korea
  • 9.11. Taiwan
  • 9.12. Thailand
  • 9.13. Vietnam

10. Europe, Middle East & Africa Gaming Headset Market

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Denmark
  • 10.3. Egypt
  • 10.4. Finland
  • 10.5. France
  • 10.6. Germany
  • 10.7. Israel
  • 10.8. Italy
  • 10.9. Netherlands
  • 10.10. Nigeria
  • 10.11. Norway
  • 10.12. Poland
  • 10.13. Qatar
  • 10.14. Russia
  • 10.15. Saudi Arabia
  • 10.16. South Africa
  • 10.17. Spain
  • 10.18. Sweden
  • 10.19. Switzerland
  • 10.20. Turkey
  • 10.21. United Arab Emirates
  • 10.22. United Kingdom

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Market Share Analysis, 2023
  • 11.2. FPNV Positioning Matrix, 2023
  • 11.3. Competitive Scenario Analysis
    • 11.3.1. Introducing the Logitech G ASTRO A50 X With PLAYSYNC and PRO-G Technology
    • 11.3.2. HyperX Unveils Cloud III Gaming Headset with Precision Sound at COMPUTEX 2023
    • 11.3.3. JBL Elevates Gaming Audio with New Quantum Series With TWS Air and Exclusive XBOX and PlayStation Headsets
  • 11.4. Strategy Analysis & Recommendation

Companies Mentioned

  • 1. ASUSTek Computer Inc.
  • 2. Bang & Olufsen A/S
  • 3. Belkin
  • 4. Beyerdynamic GmbH & Co. KG
  • 5. Boat by Imagine Marketing Limited
  • 6. Bose Corporation
  • 7. Boult Audio
  • 8. Cosmic Byte
  • 9. Dell Inc.
  • 10. EKSA TECHNOLOGY PRIVATE LIMITED
  • 11. EPOS Group A/S
  • 12. GN Store Nord A/S
  • 13. HP Inc.
  • 14. JLab Audio
  • 15. Koninklijke Philips N.V.
  • 16. Lenovo Group Ltd.
  • 17. Logitech Europe S.A.
  • 18. Lucid Hearing Holding Company, LLC
  • 19. Meta Platforms, Inc.
  • 20. Samsung Electronics Co., Ltd.
  • 21. Sennheiser electronic GmbH & Co. KG
  • 22. Shure Incorporated
  • 23. Skullcandy, Inc.
  • 24. Sony Corporation
  • 25. VOXX International Corporation