市場調査レポート
商品コード
1470830
eコマース自動車アフターマーケット市場:製品、流通チャネル、エンドユーザー別-2024-2030年の世界予測eCommerce Automotive Aftermarket Market by Product (Electrical Parts, Engine Components, Infotainment & Multimedia), Distribution Channel (3rd Party Stand Alone e-tailer, Direct to Customer, Marketplace), End User - Global Forecast 2024-2030 |
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eコマース自動車アフターマーケット市場:製品、流通チャネル、エンドユーザー別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 193 Pages
納期: 即日から翌営業日
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eコマース自動車アフターマーケット市場規模は2023年に128億5,000万米ドルと推計され、2024年には147億1,000万米ドルに達し、CAGR 14.78%で2030年には337億5,000万米ドルに達すると予測されます。
eコマース自動車アフターマーケットは、自動車アフターマーケットの中でも、特にアフターマーケットのパーツやアクセサリーのオンライン販売と流通に特化したセクターです。電子商取引プラットフォームを活用し、自動車の修理、改良、カスタマイズのための自動車部品やサービスを閲覧、比較、購入する便利な方法を顧客に提供します。エンドユーザーは、主に個人の自動車所有者、自動車愛好家、修理・整備工場などの専門サービス業者です。同市場は、インターネット普及率の上昇、多様な自動車製品へのアクセスの容易さ、宅配の利便性、オンライン・プラットフォームの増加など、いくつかの成長要因の影響を受けています。さらに、自動車生産の拡大や世界の自動車保有台数の増加が、eコマース自動車アフターマーケットの需要をさらに高めています。しかし、正確な部品の互換性が要求されることや、オンラインでのトラブルシューティングの難しさが、オンライン販売の妨げになることもあります。さらに、大型でかさばる自動車部品の輸送は複雑でコストがかかり、全体的な収益性に影響を及ぼす可能性があります。しかし、主要プレーヤーは、高度なロジスティクスとサプライ・チェーンの高度化戦略に投資し、デジタル・インフラを改善することで、出荷の課題を克服しています。電気自動車(EV)への嗜好の高まりと、それに伴う特定部品へのニーズも、市場に潜在的な成長領域を生み出す可能性があります。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 128億5,000万米ドル |
予測年[2024] | 147億1,000万米ドル |
予測年 [2030] | 337億5,000万米ドル |
CAGR(%) | 14.78% |
製品インテリア・アクセサリーのオンライン購入志向の高まり
自動車の電気部品には、バッテリー、オルタネーター、スターター、センサー、ワイヤーハーネスなどがあります。これらの部品は、高度なエレクトロニクスやハイブリッド技術の出現によって複雑化した自動車の電気システムの運用に不可欠です。エンジン部品には、ピストン、燃料噴射装置、カムシャフトなど、エンジンのリビルド、性能向上、定期メンテナンスのために求められる膨大な部品が含まれます。自動車セグメントにおけるインフォテインメントとマルチメディアは、特に接続性と双方向性の領域において、ますます標準的な期待になりつつあります。インテリア・アクセサリーは、車室内の快適性、美観、利便性、安全性を高めるものです。シートカバー、フロアマット、カーオーガナイザー、ハンドルカバーなどのインテリアアクセサリーは、オンラインプラットフォームで購入できます。タイヤ・ホイールは、アロイ・ホイールやパフォーマンス・タイヤなど、顧客の利便性を高めるため、eコマース・プラットフォームで販売されています。
流通チャネル:顧客直販チャネルでの効果的な製品浸透
サードパーティのスタンドアローンe-tailersは、自動車部品やアクセサリーを幅広く提供する独立したオンライン小売業者であり、専門的な部品や様々なメーカーの総合カタログを探している消費者にとって理想的です。ダイレクト・トゥ・カスタマー・チャネルは、より深い顧客エンゲージメントと、流通に対するより良いブランド・コントロールの機会を提供し、明確なブランド体験を提供します。マーケットプレースは、複数の販売者が商品を出品できるオンラインプラットフォームです。マーケットプレースは一般的に、品揃えや価格比較のしやすさの点で優れており、プラットフォームの性質上、より競争力のある価格設定も可能です。
エンドユーザー:企業間取引による需要の増加
自動車アフターマーケットにおける企業間取引とは、メーカー、卸売業者、機関投資家などの企業間の取引を指します。サービスの信頼性と顧客満足度を確保するために高品質の部品を必要とする企業は、自動車アフターマーケット部品のオンライン購入を好みます。自動車アフターマーケットにおける企業対顧客は、企業と製品のエンドユーザーである個人消費者との取引に関係します。多様なニーズ、少量の注文、消費者との直接的な関わりが、B to Cセグメントの特徴です。包括的な製品説明とユーザーフレンドリーなプラットフォームは、BtoCセグメントにおける十分な情報に基づく意思決定を支援するために不可欠です。
地域別インサイト
米国とカナダを中心とする南北アメリカでは、利便性を求める消費者の要望と、オンラインで購入可能な商品範囲の拡大が主な要因となって、eコマース自動車アフターマーケットが力強い成長を遂げています。堅調な自動車産業の存在とEVに対する消費者の需要が、eコマース自動車アフターマーケットの成長を後押ししています。取引におけるスピードと透明性に対する消費者の需要が、革新的なプラットフォーム・ソリューションにつながっています。EU諸国の消費者行動は大きく異なり、ドイツ、フランス、英国などの西欧地域がオンライン・アフターマーケット販売でリードしています。EU市場の特徴は、自動車の排気ガスと安全性に関する規制が厳しいことで、アフターマーケット部門の製品提供に直接影響を与えています。EUの消費者の環境意識は高まっており、環境に配慮したアフターマーケット製品を購入する傾向があります。さまざまなオンライン・プラットフォームでシームレスなショッピング体験を提供する相互接続されたeコマース・エコシステムは、現在この市場における重要な投資分野となっています。アジア太平洋の自動車アフターマーケットは多様で、中国、日本、インドが主要プレーヤーです。中国では、自動車保有台数の増加と消費者の自動車カスタマイズ志向により、市場が急速に拡大しています。インドと中国のeコマース自動車アフターマーケット市場はコストに敏感であり、中間層が急増しているため、価格に見合ったサービスや製品を求めています。品質に妥協することなく、手頃な価格であることが重視されています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはeコマース自動車アフターマーケット市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略と製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、eコマース自動車アフターマーケット市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.eコマース自動車アフターマーケット市場の市場規模および予測は?
2.eコマース自動車アフターマーケット市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.eコマース自動車アフターマーケット市場の技術動向と規制枠組みは?
4.eコマース自動車アフターマーケット市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.eコマース自動車アフターマーケット市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[193 Pages Report] The eCommerce Automotive Aftermarket Market size was estimated at USD 12.85 billion in 2023 and expected to reach USD 14.71 billion in 2024, at a CAGR 14.78% to reach USD 33.75 billion by 2030.
The eCommerce automotive aftermarket is a sector within the larger automotive aftermarket that specifically focuses on the online sale and distribution of aftermarket parts and accessories. It leverages electronic commerce platforms to provide customers with a convenient method to browse, compare, and purchase automotive parts and services for vehicle repair, enhancement, or customization. End-users are predominantly individual vehicle owners, car enthusiasts, and professional service providers, such as repair and maintenance workshops. The market is influenced by several growth factors, such as the increasing internet penetration, ease of accessibility to a diverse range of automotive products, the convenience of home delivery, and the growing number of online platforms. Additionally, the expanding production of automobiles and rising ownership of vehicles across the world have further accentuated the demand for e-commerce automotive aftermarket. However, the requirement for precise part compatibility and the difficulty of online troubleshooting can impede online sales. Additionally, shipping large and bulky automotive parts can be complicated and expensive, affecting overall profitability. However, key players are investing in advanced logistics and supply chain advancement strategies and improving the digital infrastructure to overcome shipping challenges. The rise in the preference for electric vehicles (EVs) and the subsequent need for specific components can also create potential growth arenas within the market.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 12.85 billion |
Estimated Year [2024] | USD 14.71 billion |
Forecast Year [2030] | USD 33.75 billion |
CAGR (%) | 14.78% |
Product: Rising preference for online purchase of interior accessories
Electrical components in automobiles include batteries, alternators, starters, sensors, and wiring harnesses. These parts are essential for the operation of the vehicle's electrical system, which has grown in complexity with the advent of advanced electronics and hybrid technologies. Engine components encompass a vast range of parts such as pistons, fuel injectors, and camshafts that are sought after for engine rebuilding, performance enhancement, or routine maintenance. Infotainment & Multimedia in the automotive segment are increasingly becoming a standard expectation, particularly in the realm of connectivity and interactivity. Interior accessories cater to comfort, aesthetics, convenience, and safety within the vehicle cabin. Interior accessories such as seat covers, floor mats, car organizers, and steering wheel covers are available on online platforms. Tires & wheels including a variety of products such as alloy wheels and performance tires are available on E-commerce platforms for customer convenience.
Distribution Channel: Effective product penetration in direct to customer channels
Third-party stand-alone e-tailers are independent online retailers who offer a range of automotive parts and accessories and are ideal for consumers looking for specialized parts and a comprehensive catalog from various manufacturers. Direct to customer channels offer a distinct brand experience, with opportunities for deeper customer engagement and better brand control over distribution. Marketplaces are online platforms where multiple sellers can list their products for sale. Marketplaces typically excel in terms of product range and ease of price comparison and also offer more competitive pricing due to the nature of the platform.
End User: Increasing demand from Business-to-business transactions
Business-to-business in the automotive aftermarket pertains to transactions between businesses such as manufacturers, wholesalers, and institutional buyers. Businesses require high-quality parts to ensure service reliability and customer satisfaction prefer online purchase of aftermarket automotive parts. Business to customers in the automotive aftermarket relates to transactions between businesses and individual consumers, who are end-users of the products. Diverse needs, smaller order volumes, and direct engagement with consumers characterize the business-to-customer segment. Comprehensive product descriptions and user-friendly platforms are critical to assist in informed decision-making in the business-to-customer segment.
Regional Insights
In the Americas, with a specific focus on the U.S. and Canada, the eCommerce automotive aftermarket is experiencing robust growth, largely driven by consumer demand for convenience and the expanding range of products available online. The presence of a robust automobile industry and consumer demand for EVs has augmented the growth of the e-Commerce automotive aftermarket. Consumer demand for speed and transparency in transactions is leading to innovative platform solutions. Consumer behavior in EU countries varies greatly, with regions in Western Europe such as Germany, France, and the UK leading in online aftermarket sales. The EU market is characterized by stringent regulations on vehicle emissions and safety, which directly impacts product offerings in the aftermarket sector. EU consumers are increasingly becoming eco-conscious, with a trend toward purchasing green aftermarket products. Interconnected e-Commerce ecosystems, which provide a seamless shopping experience across various online platforms, are currently a significant area of investment in this market. Asia Pacific's automotive aftermarket is diverse, with China, Japan, and India being the major players. In China, the market is rapidly expanding due to the increasing vehicle ownership and the consumer's penchant for car customization. India and China's landscape for e-Commerce automotive aftermarket is cost-sensitive, with a burgeoning middle class that seeks value-for-money services and products. The emphasis is on affordability without compromising on quality.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the eCommerce Automotive Aftermarket Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the eCommerce Automotive Aftermarket Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the eCommerce Automotive Aftermarket Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Advance Auto Parts, Inc., Alibaba Group Holding Limited, Amazon.com, Inc., Arch Auto Parts by Transtar Holding Co., AutoAnything, AutoZone Inc., CARiD by PARTS iD, Inc., CarParts.com, Inc., Das Ersatzteil GmbH, eBay Inc., Flipkart Private Limited, National Automotive Parts Association, nopCommerce, OE Connection, O'Reilly Automotive, Inc., Pep Boys, RevolutionParts., Robert Bosch GmbH, RockAuto, LLC, Sana Commerce, Sears, Roebuck and Co., SimplePart by InfoMedia, Tire Rack by Discount Tire, Tradesoft, and X-Cart Holdings LLC.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the eCommerce Automotive Aftermarket Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the eCommerce Automotive Aftermarket Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the eCommerce Automotive Aftermarket Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the eCommerce Automotive Aftermarket Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the eCommerce Automotive Aftermarket Market?