市場調査レポート
商品コード
1470578
ボタニカル市場:供給源、抽出形態、用途、流通チャネル別-2024-2030年の世界予測Botanicals Market by Source (Bark, Flowers, Leaves), Extracted Form (Liquid, Powder), Application, Distribution Channel - Global Forecast 2024-2030 |
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ボタニカル市場:供給源、抽出形態、用途、流通チャネル別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 183 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ボタニカル市場規模は2023年に462億7,000万米ドルと推定され、2024年には494億米ドルに達し、CAGR 7.35%で2030年には760億5,000万米ドルに達すると予測されます。
ボタニカルとは、治療効果、風味、香りにより世界中で使用されている植物またはその一部です。ボタニカルには、植物化学物質、エッセンシャルオイル、抗酸化物質、ビタミン、ミネラルなど、幅広い生物活性化合物が含まれています。ボタニカルには、フィトケミカル、エッセンシャルオイル、抗酸化物質、ビタミン、ミネラルなどの様々な生物活性化合物が含まれています。ボタニカルは、伝統医学、栄養補助食品、スキンケア、化粧品、アロマセラピー、料理などによく使われています。人々の健康意識の高まりが、植物由来の天然治療薬の需要を押し上げています。ハーブサプリメントや栄養補助食品の人気の高まりは、特定の健康ニーズをサポートするボタニカルの使用を拡大しています。しかし、製品の不純物混入や不正表示がボタニカルの採用に悪影響を及ぼす可能性があります。さらに、ボタニカルの用途を拡大するための調査が進行中であるため、世界中の最終市場のセクターでボタニカルの使用が促進されると予想されます。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 462億7,000万米ドル |
予測年[2024] | 494億米ドル |
予測年 [2030] | 760億5,000万米ドル |
CAGR(%) | 7.35% |
出典植物由来源に対する消費者の意識の高まり
樹皮はタンニンとフラボノイドの貴重な供給源であり、その薬効を利用して植物療法に利用されています。樹皮を原料とするボタニカルの需要は、伝統医療やサプリメントへの利用により急増しています。花は芳香成分や治療効果で知られ、香水、石鹸、ローションなどの化粧品に使用されています。葉の有用性は、飲食品、医薬品、栄養補助食品、抗酸化作用などの強力な生物学的活性を持つエッセンシャルオイルを含む化粧品など、様々な産業に及んでいます。根は、アルカロイドや配糖体などの二次代謝産物の豊富な供給源であり、生薬として多様な用途があります。種子や小枝は、ビタミン、ミネラル、タンパク質などの豊富な栄養素を含んでいるため、人間の健康に多くの恩恵をもたらします。
抽出された形:ボタニカルの形態の意義
液体ボタニカルは、ハーブ、果物、花などの植物から抽出した濃縮エキスです。液体ボタニカルは、その天然特性や健康上の利点から、化粧品、医薬品、飲食品などの産業で高い需要があります。粉末ボタニカルは、脱水または凍結乾燥された植物原料を微粉末に粉砕したもので、栄養補助食品、パーソナルケア製品、医薬品製剤など様々な分野で使用されています。
用途エンドユーザー産業におけるボタニカルの多様な用途
アロマセラピーは、身体的・心理的な健康を促進する植物由来のエッセンシャルオイルの治療的使用を好みます。消費者はストレス解消やリラクゼーションのために自然療法を好むようになっており、アロマセラピー製品の需要を押し上げています。コスメシューティカルズは、皮膚に薬効や治療効果をもたらす生物活性成分を配合したものです。香料業界は、食品、飲食品、化粧品、家庭用品などの消費財の味や香りを豊かにするために植物エキスを取り入れています。機能性食品や飲食品には栄養成分が含まれており、必要な栄養以上の健康効果をもたらします。さらに、栄養補助食品は、栄養価以上の健康上の利点を持つ食品源に由来し、錠剤またはカプセルの形態のビタミン、ミネラル、ハーブ、またはその他のボタニカルで構成されています。製薬業界では、様々な植物エキスを治療効果のある有効成分として処方薬に使用しています。
流通チャネル:顧客の様々なニーズや嗜好に対応するチャネル、
B2B流通チャネルは、主に製造業者、供給業者、卸売業者、小売業者を対象としており、これらの業者が一体となって植物原料のサプライチェーンを形成し、コスト効率を維持しながら製品の品質と安定した供給を確保しています。B2C流通チャネルは、オフラインの店舗やeコマース・ウェブサイト・モバイル・アプリケーションなどのプラットフォームを通じて植物製品を提供することで、最終消費者のニーズに直接対応します。B2C流通チャネルにおける顧客の嗜好には、利便性、アクセスのしやすさ、手頃な価格、選択肢の多様性、信頼できる製品の使用法や効能に関する情報などがあります。
地域別インサイト
アメリカ地域は、植物由来成分に対する消費者の嗜好の高まりと、ボタニカルに関連する潜在的な健康効果に対する意識の高まりにより、ボタニカル市場で大きな成長を遂げています。食品中の合成添加物に関する政府の厳しい規制政策が、南北アメリカの食品メーカーに植物抽出物のような天然代替物の採用を促しています。ボタニカル市場は、アジア太平洋地域では伝統的な医薬品や治療薬の生産が重視され、様々な植物源の入手可能性が高まっているため、非常に開拓が進んでいます。APAC地域の政府は、適正農業規範(GAP)と適正製造規範(GMP)を通じて、ハーブの持続可能な栽培と加工を促進するために様々なイニシアチブを実施しています。EMEA地域は、医薬品、栄養補助食品、化粧品、飲食品の分野でボタニカルの用途が拡大しているため、ボタニカル市場の成長を象徴しています。さらに、植物製品の研究開発を促進するための継続的な投資や資金調達により、世界中の最終用途セクターでボトルの用途が拡大すると予想されます。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはボタニカル市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、ボタニカル市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.ボタニカル市場の市場規模および予測は?
2.ボタニカル市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.ボタニカル市場の技術動向と規制枠組みは?
4.ボタニカル市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.ボタニカル市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[183 Pages Report] The Botanicals Market size was estimated at USD 46.27 billion in 2023 and expected to reach USD 49.40 billion in 2024, at a CAGR 7.35% to reach USD 76.05 billion by 2030.
A botanical is a plant or part of a plant that is used worldwide due to its therapeutic properties, flavor, and scent. Botanicals contain a wide range of bioactive compounds, including phytochemicals, essential oils, antioxidants, vitamins, and minerals. These compounds can contribute to therapeutic and health-promoting properties when consumed by individuals. Botanicals are commonly used in traditional medicine, dietary supplements, skincare and cosmetic products, aromatherapy, and culinary applications. Increasing health consciousness among people has boosted the demand for natural therapeutics derived from plants. The growing popularity of herbal supplements and nutraceuticals is expanding the use of botanicals to support specific health needs. However, product adulteration and mislabeling of products may adversely impact the adoption of botanicals. Additionally, ongoing research to expand the applications of botanicals is expected to encourage the use of botanicals across end-use sectors worldwide.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 46.27 billion |
Estimated Year [2024] | USD 49.40 billion |
Forecast Year [2030] | USD 76.05 billion |
CAGR (%) | 7.35% |
Source: Increasing consumer consciousness about botanical sources
Bark is a valuable source of tannins and flavonoids, harnessed in botanical remedies for their medicinal properties. The demand for bark-based botanicals has surged due to their use in traditional medicine and supplements. Flowers are known for their aromatic compounds and therapeutic benefits and are used in cosmetic products such as perfumes, soaps, and lotions. The utility of leaves extends across various industries such as food & beverages, pharmaceuticals, nutraceuticals, and cosmetics containing essential oils with potent biological activities such as antioxidant properties. Roots are a rich source of secondary metabolites, such as alkaloids and glycosides, which have diverse applications in herbal medicine. Seeds & twigs based botanicals offer many benefits for human health, owing to their rich nutrient content, including vitamins, minerals, and proteins.
Extracted Form: Significance of forms of botanicals
Liquid botanicals are concentrated plant extracts from herbs, fruits, flowers, and other plant materials. Liquid botanicals are highly demanded in industries such as cosmetics, pharmaceuticals, and food & beverages due to their natural properties and health benefits. Powdered botanicals comprise dehydrated or freeze-dried plant materials ground into fine powders and used across different sectors, such as dietary supplements, personal care products, and pharmaceutical formulations.
Application: Diverse applications of botanicals across end-user industries
Aromatherapy preferred therapeutic use of plant-derived essential oils that promote physical and psychological well-being. Consumers increasingly prefer natural remedies for stress relief and relaxation, boosting the demand for aromatherapy products. Cosmeceuticals are infused with bioactive ingredients that provide medicinal or therapeutic benefits to the skin. The flavorings and fragrances industry incorporates botanical extracts to enrich the taste or aroma of consumer goods, including food, beverages, cosmetics, and household products. Functional food and beverages contain nutritional ingredients that provide health benefits beyond essential nutrition. Additionally, nutraceuticals are derived from food sources with extra health benefits beyond nutritional value and comprise vitamins, minerals, herbs, or other botanicals in pill or capsule form. The pharmaceutical industry employs various botanical extracts as active ingredients in prescription drugs for their therapeutic properties.
Distribution Channel: channels catering to different needs and preferences of customers,
The B2B distribution channel primarily caters to manufacturers, suppliers, wholesalers, and retailers who collectively form the botanical supply chain, ensuring product quality and consistent supply while maintaining cost-efficiency. The B2C distribution channel directly addresses end consumers' needs by offering botanical products through offline stores or platforms such as e-commerce websites or mobile applications. Customer preferences in B2C distribution channels include convenience, accessibility, affordability, variety of choices, and reliable product usage and benefits information.
Regional Insights
The Americas region has experienced significant growth in the botanicals market owing to the increasing consumer preference for plant-based ingredients and growing awareness about the potential health benefits associated with botanicals. Stringent regulatory policies by the government related to synthetic additives in food products have prompted food manufacturers in the Americas to adopt natural alternatives such as botanical extracts. The botanicals market is highly developing in the Asia-Pacific region due to the emphasis on the production of traditional medicines and remedies and the increasing availability of various botanical sources in the region. The government in the APAC region has implemented various initiatives to promote sustainable cultivation and processing of herbs through Good Agricultural Practices (GAP) and Good Manufacturing Practices (GMP). The EMEA region represents a growing botanicals market due to the increasing applications of botanicals in pharmaceuticals, nutraceuticals, cosmetics, and food & beverages sectors. Additionally, the ongoing investments and funding to increase research and development of botanical products are expected to expand the applications of bottles across the end-use sectors across the globe.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Botanicals Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Botanicals Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Botanicals Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include ABOCA S.p.A., Amanprana by Mannavita, Ambe Phytoextracts Pvt. Ltd., Amway Corporation, Archer-Daniels-Midland Company, Arla Foods Group, Ayana Bio, LLC, BASF SE, Beijing Gingko Group, Bell Flavors & Fragrances GmbH, Berje Inc., BIOFLORAL INC., Blue Sky Botanics Ltd., Botanic Healthcare Group, Cargill, Incorporated, Dermapharm Holding SE, Dohler GmbH, Erba Vita Group S.p.A., fytobell.be, GNC Holdings, LLC, GROUPE LEA NATURE, Himalaya Global Holdings Ltd., International Flavors & Fragrances, Inc., Kalsec, Inc., Kerry Group plc, Koninklijke DSM N.V., Kuber Impex Ltd., L' Angelica Herbal Institute, L'Herbier du Diois, Ladrome Laboratoire, LAPHT Phytofrance Laboratory, Leaven Essentials Pvt Ltd, Les Relais de Florame, Lipoid Kosmetik AG, MB-Holding GmbH & Co. KG, Natura Health Products, Naturex SA by Givaudan International SA, NOW Health Group, Inc., Nutra Green Biotechnology Co., Ltd., Ortis AG-SA-NV, P.T Indesso Aroma, Palais des Thes, Phytonorm, Pierre Fabre S.A., Prakruti Products Pvt. Ltd., Pranarom International, Prinova Group LLC, PT. Haldin Pacific Semesta, Ransom Naturals Ltd., Rutland Biodynamics Ltd., Symrise AG, Synergy Flavors, Inc., Synthite Industries Ltd., Tate & Lyle PLC, The Herbarie at Stoney Hill Farm Inc., True Botanicals, Inc., Umalaxmi Organics Pvt. Ltd., and Volunteer Botanicals.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Botanicals Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Botanicals Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Botanicals Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Botanicals Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Botanicals Market?