![]() |
市場調査レポート
商品コード
1690830
ボタニカル:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Botanicals - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
ボタニカル:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 2~3営業日
|
ボタニカル市場規模は2025年に1,210億米ドルと推定され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは6.63%で、2030年には1,668億米ドルに達すると予測されます。
ボタニカルは非常に効率的な医療特性を持っています。ボタニカルは植物に由来します。特に健康とウェルネスの分野では、この用語は薬効や健康上の利点を持つ植物や植物の一部を指します。ボタニカルは、植物製剤、植物医薬品、エッセンシャルオイルに改良されます。従来の医薬品の安全性、コスト、副作用に対する懸念が高まる中、植物性医薬品が人気を集めています。植物性健康食品は現在広く入手可能になっている植物性医薬品は植物から抽出されます。特に健康とウェルネスの分野では、この用語は薬効や健康上の利点を持つ植物や植物の一部を指します。ボタニカルは、植物製剤、植物医薬品、エッセンシャルオイルに改良されます。従来の医薬品の安全性、コスト、副作用に対する懸念が高まる中、植物性医薬品が人気を集めています。植物性健康食品は現在、広く販売されています。健康志向の高まりによって食生活への関心が高まり、予防医療への関心が高まったことで、消費者は植物製剤を利用するようになりました。COVID-19の大流行後、人々の健康意識は非常に高くなり、医療効果のある製品を使用することに熱心になっています。さらに、消費者ニーズの進化に伴い、機能性飲料のような新たな応用分野が出現したことで、新たな製品開発の機会が広がっています。クリーンラベルで持続可能な成分を求める消費者は、植物成分を含む製品に魅力を感じています。しかし、セージの葉やバラの花びらのような植物性原料の使用は、ベーカリー、乳製品、菓子類を含むカテゴリーでも増加しています。飲食品の中でも、消費者は植物性原料を「高級」と考える傾向があります。地域の味覚と入手可能性によって、どの植物エキスが最も人気があるかが決まる。植物性エキスは、飲料から焼き菓子、乳製品、スープ、ソース、スナックなどの風味カテゴリーに至るまで、あらゆる主要セグメントで発売される製品の数が増えています。同様に、植物由来の乳製品や代替肉は、官能的な価値と製品表示の透明性の両方を提供するため、より大きな役割を果たすことになると思われます。
クリーンな食事という概念は、天然素材と最も密接な関係があります。世界の大流行の結果、消費者は自分自身をより大切にするようになりました。そして、健康は栄養から始まるという理解が高まっています。このような理由から、植物性原料は動向の壁を突破しました。製品の効能をさらに高めようとする機能性食品ブランドのプレミアム製品開発プロジェクトでは、植物性原料は当たり前の存在になりつつあります。ラベルを読む消費者の数が飛躍的に増加するにつれて、こうした消費者にアピールしようとする飲料メーカーは、さまざまなカテゴリーで植物由来の飲料を発売する数を増やしています。ボタニカル原料が持つ産地や原産地のストーリーは、持続可能性に関心の高まる消費者にアピールします。このように、植物原料はよりクリーンなラベルをもたらします。健康とウェルネスの動向の高まりは、より健康的な食品への需要を促進しています。加えて、合成製品よりも天然製品の方が優れているという意識の高まりや、調達や表示の透明性に対する需要の高まりも、植物原料市場を牽引する主な要因のひとつです。
例えば、国際食品情報評議会(IFIC)が2021年6月に実施した食品成分に関する「化学的な響き」から「クリーンな」消費者視点への調査によると、米国では成人の63%が食品や飲食品の成分が購入するものに少なくとも中程度の影響を与えると回答しており、64%がクリーンな成分で作られた食品を選ぶようにしていると答えています。IFICの2021年食品と健康に関する調査によると、米国の消費者の22%も、ラベルにクリーンな原材料を使用していると宣伝されているため、食品や飲食品を定期的に購入していると答えています。
エッセンシャルオイル、スパイス、ハーブなどさまざまな植物エキスの市場において、欧州はかなり大きなシェアを占めています。スペインはパプリカとサフランの主要生産国で、これらは世界的に取引されています。スペインのサフランの大半は米国やその他の国に輸出されています。ドイツはこの地域の主要市場として台頭してきました。同国はまた、欧州市場におけるスパイスとハーブの主要輸入国のひとつでもあります。消費者の嗜好の進化、健康的な生活習慣、利便性が、この地域の植物エキス市場を押し上げる主な要因です。月桂樹、ローズマリー、オレガノ、カイエンペッパー、海苔などのエキスはスペイン料理に広く使われています。フランスの化粧品業界もナチュラルでクリーンな製品にシフトしており、これが植物エキスの需要を押し上げています。さらに、この地域ではオーガニックスパイスの消費動向も高まっています。消費者はハーブ飲料、紅茶、煎じ薬に傾倒しています。消費者の健康意識の高まりにより、オーガニック食品に対する嗜好が高まっています。さらに、可処分所得の急増と生活水準の向上が、この地域の市場成長を増大させています。そのため、消費者の需要に応えるため、さまざまな企業が製品の革新や投入を行っています。
ケリーの最新ホワイトペーパー「Flourishing with Botanicals」は、欧州の飲食品ボタニカル動向に焦点を当てています。
スペインを拠点に植物原料を製造するNektium社は、2022年4月に製品ラインを拡大し、飲食品市場に参入しました。つまり、同社の製品はサプリメント以外にも使えるということです。
The Botanicals Market size is estimated at USD 121.00 billion in 2025, and is expected to reach USD 166.80 billion by 2030, at a CAGR of 6.63% during the forecast period (2025-2030).
Botanicals have very efficient medical properties. Botanicals are derived from plants. Specifically, in the health and wellness field, this term refers to plants or parts of plants with medicinal value or health benefits. Botanicals are modified into botanical preparations, botanical drugs, and essential oils. With rising concerns about the safety, cost, and adverse effects of conventional pharmaceutical drugs, these are gaining popularity. Botanical health products are now widely available Botanicals are derived from plants. Specifically, in the health and wellness field, this term refers to plants or parts of plants with medicinal value or health benefits. Botanicals are modified into botanical preparations, botanical drugs, and essential oils. With rising concerns about the safety, cost, and adverse effects of conventional pharmaceutical drugs, these are gaining popularity. Botanical health products are now widely available. Rising health consciousness has increased concerns over diet, and enhanced care towards preventive healthcare has made consumers use botanicals. After the COVID-19 pandemic, people have become very health conscious, and they are more keen on using products that have medical properties. Furthermore, the emergence of new application areas, such as functional beverages, in accordance with the evolution of consumer needs opens doors for new product development opportunities. Consumers who want clean-label and sustainable ingredients are attracted to products that contain botanicals. However, the use of botanical ingredients, such as sage leaf and rose petal, is also growing in categories including bakery, dairy, and confectionery. Among foods and beverages, consumers tend to consider botanical "premium" ingredients. Local palates and availability dictate which botanicals are most popular. Botanical extracts can be found in a growing number of product launches across all major segments, from beverages to baked goods and dairy products to savory categories such as soups, sauces, and snacks. Likewise, they are set to play a bigger role in plant-based dairy and meat alternatives since they provide both sensory value and transparency in terms of product labeling.
The concept of clean eating is most closely associated with natural ingredients. As a result of the global pandemic, consumers have begun to look after themselves more. And there is an increased understanding that their health begins with nutrition. For this reason, botanical ingredients have broken through the trend barrier. They are becoming more commonplace in premium product development projects for functional food brands that are looking to further enhance the benefits of their products. As the number of label-reading consumers grows exponentially, beverage makers that are looking to appeal to these consumers are launching botanical-based beverages in increasing numbers across various categories. The source and origin stories carried by botanicals appeal to increasingly sustainability-minded consumers. Thus, botanical ingredients bring cleaner labels. Increasing health and wellness trends are driving demand for healthier food products. In addition, the increasing awareness regarding the benefits of natural products over synthetic products and the rising demand for transparency in sourcing and labeling are some of the other major factors driving the botanicals market.
For instance, in the United States, 63% of adults have said the ingredients in a food or beverage have at least a moderate influence on what they buy, and 64% said they try to choose foods made with clean ingredients, according to the International Food Information Council's (IFIC) June 2021 survey from "chemical-sounding" to "clean" consumer perspective on food ingredients. 22% of U.S. consumers also say they regularly buy foods and beverages because they are advertised on the label as having clean ingredients, according to IFIC's 2021 Food and Health Survey.
Europe has a pretty big share of the market for different botanical extracts like essential oils, spices, and herbs. Spain is a major producer of paprika and saffron, which are traded globally. The majority of Spanish saffron is exported to the United States and other countries. Germany has emerged as the leading market in the region. The country is also one of the leading importers of spices and herbs in the European market. Evolving consumer taste preferences, healthy living habits, and convenience are the primary factors boosting the botanical extract market in the region. Extracts such as laurel, rosemary, oregano, cayenne pepper, and nori are widely used in Spanish dishes. The French cosmetics industry is also shifting toward natural and clean products, which is driving up demand for botanical extracts. Moreover, there is a growing trend of organic spice consumption in the region. Consumers are inclined toward herbal drinks, teas, and infusions. The consumer preference for organic food is on the rise owing to an increase in health consciousness among consumers. Further, the surge in disposable income and improvement in living standards have augmented market growth in the region. Therefore, to meet consumers' demands, various companies are innovating and introducing products.
Consumers in the area prefer fruit, cocoa, vanilla, coffee, tea, and floral botanicals, according to Kerry's latest white paper, "Flourishing with Botanicals," which focuses on the food and beverage botanical trend in Europe.
Nektium, a company based in Spain that makes botanical ingredients, expanded its product line in April 2022 to include the food and beverage market. This means that its products can be used for more than just supplements.
The botanicals market is fragmented, with numerous global and regional players operating. However, global players such as International Flavors & Fragrances Inc., Bell Flavors & Fragrances, Firmenich SA, Martin Bauer Group, and Givaudan dominated the market with their extensive product offerings coupled with their growth strategies. The prominent market players have been focusing on developing new and innovative products by targeting new formulations. Additionally, these companies have been focusing on increasing the production capacities of their existing plants or introducing new production facilities while investing in R&D activities. Thus, the market studied is expected to witness significant growth in product innovation while keeping expansion as a business interest to reach a diverse set of consumers within a short-term period.