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市場調査レポート
商品コード
1792440
日本のプリペイドカード市場レポート:カードタイプ別、目的別、産業別、地域別、2025~2033年Japan Prepaid Cards Market Report by Card Type, Purpose (Travel Cards, General Purpose Reloadable Cards, Gift Cards, Gaming Cards, and Others), Vertical, and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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日本のプリペイドカード市場レポート:カードタイプ別、目的別、産業別、地域別、2025~2033年 |
出版日: 2025年08月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
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日本のプリペイドカード市場規模は2024年に1,274億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2033年には5,106億米ドルに達し、2025~2033年の成長率(CAGR)は15.8%になると予測しています。
プリペイドカードは、あらかじめ現金残高が入金されている決済カードであり、現金決済の代替として使用されます。これらのカードは、銀行への預金口座の開設や貸出口座の開設を必要としないです。プリペイドカードの中には、ギフトカードのようにリロードできないものもあります。一方、リロード可能なプリペイドカードは、繰り返し資金を補充することができます。
日本のeコマース市場は世界第4位であり、急速に成長しているため、プリペイドカードを使用してオンライン決済を行う消費者が増えています。さらに、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、コンビニエンスストアなどの近代的な小売施設では、プリペイドカードを利用したロイヤルティプログラムやリワードスキームが提供されており、キャッシュレス決済への動機付けとなっています。これに加えて、プリペイドカードは、リテール決済との緊密な連携、プリペイド交通乗車券のような非接触交通商品など、日本における様々なマイクロペイメントにも使用されています。その結果、加盟店はクローズドループのプリペイドカードを空港、自動販売機、高速道路のサービスステーションなどの他のネットワークに拡大する方法も模索しています。また、2020年の東京オリンピック・パラリンピック開催を控え、官民一体となったキャッシュレス化がプリペイドカード市場を牽引することが期待されています。
IMARC Groupの最新レポートでは、日本のプリペイドカード市場について、その重要な側面すべてを網羅した深い洞察を提供しています。その内容は、市場のマクロな概要から、産業実績のミクロな詳細、最近の動向、市場促進要因・課題、SWOT分析、ポーターのファイブフォース分析、バリューチェーン分析など多岐にわたります。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、何らかの形で日本のプリペイドカード市場に関わる、または参入を計画しているすべての方々にとって必読の書です。
The Japan prepaid cards market size reached USD 127.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 510.6 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 15.8% during 2025-2033.
Prepaid card is a payment card which has previously deposited cash balance and is used as an alternative of cash payment. These cards do not require opening of a direct deposit or lending account with a bank. Some prepaid cards are not reloadable, such as gift cards. On the other hand, reloadable prepaid cards can be replenished with funds repeatedly.
The Japan's e-commerce market is the fourth largest in the world and is growing at a fast rate, thereby indulging a greater number of consumers making online payments using prepaid cards. Moreover, modern retail facilities such as hypermarkets, supermarkets, convenience stores, etc., offer loyalty programs and reward schemes with prepaid cards that motivate the customers to gravitate toward cashless payment in the country. In addition to this, prepaid cards are also used for the various micropayments in Japan such as tight linkage with retail payments, contactless transport products like prepaid transport ticketing, etc. As a result, merchants are also looking for ways to expand their closed-loop prepaid cards to other networks such as airports, vending machines and highway service stations, etc. Moreover, Japan is looking forward to host 2020 Tokyo Olympic and Paralympic Games, where united front between public and private sectors is anticipated to drive the prepaid cards market in order to promote a cashless environment.
IMARC Group's latest report provides a deep insight into the Japan prepaid cards market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter's five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the Japan prepaid cards market in any manner.
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Aeon Credit Service Co. Ltd., East Japan Railway Corp., Nippon Tosho Fukyu Co. Ltd., PASMO Association, Quo Card Co. Ltd., Rakuten Edy, Seven & I Holdings Co. Ltd. and West Japan Railway Co.