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市場調査レポート
商品コード
1722849
テレコムオペレーション管理の市場規模、シェア、動向、予測:ソフトウェアタイプ、サービス、展開モード、地域別、2025年~2033年Telecom Operations Management Market Size, Share, Trends and Forecast by Software Type, Service, Deployment Mode, and Region, 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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テレコムオペレーション管理の市場規模、シェア、動向、予測:ソフトウェアタイプ、サービス、展開モード、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年05月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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テレコムオペレーション管理の世界市場規模は2024年に741億米ドルとなりました。今後、IMARC Groupは、同市場が2033年には1,215億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて5.36%のCAGRを示すと予測しています。現在、北米が市場を独占しており、2024年の市場シェアは33%を超えます。テレコムオペレーション管理の市場のシェアは、合理化されたネットワーク運用に対する需要の高まり、クラウドベースのソリューション採用の増加、効率的な顧客サービス管理に対するニーズの高まりによって上昇しています。運用コスト削減への注力の強化、5Gのような通信技術の進歩、AIとIoTの統合が市場の成長をさらに後押ししています。
テレコムオペレーションとは、電気通信サービスの最適な可用性と最小限の中断を保証するために、電気通信サービスを管理するプロセスを指します。サービスを効率的に管理するために、リクエストの履行やイベント、インシデント、問題、アクセス管理などの複数のプロセスに依存しています。ネットワークのインベントリ、プロビジョニングの問題、ネットワークの可用性、障害管理などの機能を管理するのに役立ちます。また、新規プロジェクトや改修プロジェクトの管理、部門の予算コードの追跡と管理、音声通信機器やデータ通信機器の修理なども支援します。現在、テレコムオペレーション管理の需要は、高い運用コストと世界中の通信インフラの複雑さのために増加しています。
競争の激しい環境において、顧客の要求に効果的かつタイムリーに対応する通信会社のニーズが高まっていることが、現在、市場を牽引する主要要因の一つとなっています。また、次世代オペレーション支援システム、ビジネス支援システム、サービス提供プラットフォーム、オーバー・ザ・トップ(OTT)プラットフォームなどの新技術の強化が市場の成長を促進しています。また、モバイルインターネットユーザーの増加により、通信サービスプロバイダーは先進的かつ革新的なソリューションを提供するようになっています。これは、低コストのデータおよび音声サービスに対する需要の高まりと相まって、業界の投資家に有利な成長機会を提供しています。これに加えて、5Gネットワークのインフラ開拓が進んでいることから、テレコムオペレーション管理の採用が増加しており、世界中の市場にプラスの影響を与えています。さらに、データ主導のエクスペリエンスを通じて顧客を取り込み、中核的な通信システム全体の運用効率を向上させるための高性能なクラウドプラットフォームを活用した通信業界の急速なデジタル化が、市場の成長を強化しています。
The global telecom operations management market size was valued at USD 74.1 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 121.5 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 5.36% from 2025-2033. North America currently dominates the market, holding a market share of over 33% in 2024. The telecom operations management market share is rising by increasing demand for streamlined network operations, rising adoption of cloud-based solutions, and growing need for efficient customer service management. Enhanced focus on reducing operational costs, advancements in telecom technologies like 5G, and the integration of AI and IoT further boost market growth.
Telecom operation refers to the process of managing telecom services to guarantee optimum availability and minimal disruption in telecom services. It relies on several processes, such as request fulfilment and event, incident, problem and access management, to manage services efficiently. It helps manage functions like network inventory, provisioning issues, network availability and fault management. It also assists in the management of new and renovation projects, tracking and maintaining department budgetary codes, and repairing voice and data communications equipment. At present, there is a rise in the demand for telecom operations management due to high operational costs and the complexity of telecom infrastructure across the globe.
The growing need of telecom companies to effectively and timely address customer requirements in a highly competitive environment currently represents one of the key factors driving the market. Moreover, enhancement in new technologies, such as next-generation operations support systems, business support systems, service delivery platforms, and over-the-top (OTT) platforms, is propelling the growth of the market. In addition, the increasing number of mobile internet users is propelling communication service providers to offer advanced and innovative solutions. This, coupled with the escalating demand for low-cost data and voice services, is offering lucrative growth opportunities to industry investors. Besides this, the rising adoption of telecom operations management on account of the improving infrastructure development of 5G networks is positively influencing the market around the world. Additionally, the rapid digitization of the telecommunication industry with the help of high-performing cloud platforms to engage their customers through data-driven experiences and enhanced operational efficiencies across core telecom systems is strengthening the growth of the market.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Accenture plc, Amdocs, Cisco Systems Inc., Comarch SA, Hewlett Packard Enterprise Company, Huawei Technologies Co. Ltd., International Business Machines Corporation, NEC Corporation (AT&T Inc.), Nokia Corporation, Oracle Corporation, SAP SE, Tata Consultancy Services Limited and Telefonaktiebolaget LM Ericsson.