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市場調査レポート
商品コード
1702208
拡張分析の市場規模、シェア、動向、予測:コンポーネント別、展開形態別、組織規模別、業界別、地域別、2025年~2033年Augmented Analytics Market Size, Share, Trends and Forecast by Component, Deployment Mode, Organization Size, Industry Vertical, and Region, 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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拡張分析の市場規模、シェア、動向、予測:コンポーネント別、展開形態別、組織規模別、業界別、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年04月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
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拡張分析の市場の世界市場規模は、2024年に155億米ドルとなりました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに804億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて19.87%のCAGRを示すと予測しています。現在、北米が市場を独占しており、2024年には42%以上の大きな市場シェアを占めています。これは、高度なAIの導入、強力なデジタルインフラ、拡張分析ソリューションの成長を加速させる主要な業界プレーヤーが原動力となっています。
拡張分析とは、機械学習(ML)や人工知能(AI)などの実現技術を統合し、データの準備や洞察の生成・説明を支援することを指します。アナリティクスやビジネス・インテリジェンス(BI)プラットフォームで人々がデータを探索・分析する方法を理解するのに役立ちます。また、データサイエンス、ML、AIモデルの開発、管理、展開のさまざまな側面を自動化することで、専門家や市民データサイエンティストをサポートします。現在、ビジネスユーザーや経営幹部は、データを扱うための深い技術スキルや専門知識を必要とせずに、データセットから迅速に価値を得るために拡張分析に依存しています。
ビジネスの世界な拡大に伴い、企業は先進的なテクノロジーを導入してプロセスをデジタル化することに注力しています。その結果、複雑で理解や解釈が難しい最新データが生成されるようになり、関連データを簡単に見つけ、洞察を素早く明らかにするための拡張分析の需要が高まっています。さらに、マーケティング会社やコミュニケーション会社は、アナリティクスを使って広告キャンペーンの効果を調べたり、データに隠れた変数を発見したりしています。さらに、旅行会社やホスピタリティ企業は、顧客のアップセルやクロスセルのために最適でパーソナライズされたオファーを見つけるために拡張分析を利用しています。このことは、各国の政府が自国での旅行・観光を促進するために行っている取り組みによるホスピタリティ分野の成長と相まって、市場の成長に寄与しています。このほか、拡張分析は、ヘルスケア業界の患者ケア、トレーニング、オペレーション、薬剤研究などの分野で支持を集めています。さらに、患者ケアの質を向上させるためにスタッフの連携を強化することへの注目が高まっており、市場の牽引役となることが予想されます。
The global augmented analytics market size was valued at USD 15.5 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 80.4 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 19.87% during 2025-2033. North America currently dominates the market, holding a significant market share of over 42% in 2024, driven by advanced AI adoption, strong digital infrastructure, and major industry players accelerating growth in augmented analytics solutions.
Augmented analytics refers to the integration of enabling technologies, such as machine learning (ML) and artificial intelligence (AI), to assist with data preparation and insight generation and explanation. It helps understand the way people explore and analyze data in analytics and business intelligence (BI) platforms. It also supports expert and citizen data scientists by automating different aspects of data science, ML, and AI model development, management, and deployment. Nowadays, business users and executives are relying on augmented analytics to obtain value from their datasets quickly without the requirement of deep technical skills or expertise in working with the data.
Due to the global expansion of businesses, organizations are focusing on adopting advanced technologies to digitally transform their processes. As this leads to the generation of modern data, which is complex and difficult to understand and interpret, there is a rise in the demand for augmented analytics to easily find relevant data and quickly uncover insights. Moreover, marketing and communications agencies are using the analytics to explore the effectiveness of ad campaigns and discover variables hidden in the data. Additionally, travel and hospitality organizations rely on augmented analytics for finding the optimal, personalized offers to upsell or cross-sell customers. This, in confluence with growth in the hospitality sector driven by the efforts undertaken by governments of numerous countries to promote travel and tourism in their countries, is contributing to the growth of the market. Besides this, augmented analytics is gaining traction in areas like patient care, training, operations, and drug research of the healthcare industry. Furthermore, the increasing focus on enhancing staff coordination for improving patient care quality is anticipated to drive the market.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Domo Inc., International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, QlikTech International AB, Salesforce Inc., SAP SE, Sisense Inc., ThoughtSpot Inc., TIBCO Software Inc. and Yellowfin International Pty Ltd (Idera Inc.).