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市場調査レポート
商品コード
1702178
ARおよびVRスマートグラス市場レポート:タイプ、最終用途、地域別、2025年~2033年AR and VR Smart Glasses Market Report by Type (Optical See Through, Video See Through), End Use (Gaming Industry, Healthcare, Education, Military and Defense, and Others), and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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ARおよびVRスマートグラス市場レポート:タイプ、最終用途、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年04月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
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ARおよびVRスマートグラスの世界市場規模は2024年に186億米ドルに達しました。IMARC Groupは、2025年から2033年にかけての成長率(CAGR)は11.82%で、2033年には536億米ドルに達すると予測しています。同市場は、技術の飛躍的進歩、産業界への普及、消費者の関心の高まりによって急速に発展しており、北米は高コストにもかかわらず技術革新と普及でリードしているため、より広範な応用と戦略的協力が期待できます。
VR(仮想現実)およびAR(拡張現実)グラスは、物理的世界とデジタル世界のギャップを埋めるスマートグラスを指します。ARグラスは、現実世界のイメージを変えたり、見え方を変えたりしながら、ユーザーの日常業務を支援し、より効果的な自己表現を可能にします。対照的に、VRグラスは没入型のバーチャル体験を提供するため、ユーザーは実際の場所にいるかのような体験をすることができます。ARグラスやVRグラスを使用することで、ユーザーは静止画や動画、音声を遠隔で記録したり、自分の視点をリアルタイムで共有したり、ハンズフリーで情報にアクセスしたり、データを交換したり、現実世界を拡張したりすることができます。さらに、ユーザーはこれらのグラスを通して周囲に関連する情報を分析することができます。その結果、ARとVRのスマートグラスは、企業のサプライチェーン内の既存の技術ソリューションを強化し、それに取って代わることさえでき、それによって職場の効率性、生産性、コンプライアンスを向上させることができます。
市場は、eコマース、ヘルスケア、軍事・防衛、教育など、多くの最終用途産業でARおよびVR技術が広く採用されていることが主な要因となっています。この背景には、人工知能(AI)、機械学習(ML)、モノのインターネット(IoT)とビッグデータおよびアナリティクスとの組み合わせにおける継続的な進歩があります。これに伴い、拡張現実(AR)ゲームや仮想現実(VR)ゲームに対する幅広い需要が、ゲーマー数の増加とともに、世界レベルでの製品普及を高めています。さらに、急速なデジタル化、高速5Gインターネットの普及拡大、モバイルアプリケーションの急速な開拓も、市場の見通しを明るいものにしています。さらに、3Dインタラクティブ・コンテンツと360度映像の統合、顔や物体の追跡機能の強化、音声認識の向上など、継続的な製品イノベーションが市場を牽引しています。その他の市場開拓要因としては、インダストリー4.0の台頭、急速な工業化、可処分所得水準の上昇、広範な研究開発活動などが挙げられます。
The global AR and VR smart glasses market size reached USD 18.6 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 53.6 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 11.82% during 2025-2033. The market is rapidly evolving, driven by technology breakthroughs, widespread industrial acceptance, and rising consumer interest, with North America leading in innovation and uptake, despite high costs, giving prospects for broader application and strategic collaboration.
VR (virtual reality) and AR (augmented reality) glasses refer to smart glasses that bridge the gap between the physical and digital worlds. AR glasses assist in changing images or modifying views of the real world while assisting users with everyday tasks and allowing them to express themselves more effectively. In contrast, VR glasses provide an immersive virtual experience, thus allowing users to feel the experience of being in an actual location. With AR and VR glasses, wearers can record still images, videos, and audio remotely, share their point of view in real-time, access information hands-free, exchange data, and augment their real world. Additionally, users can analyze information relevant to their surroundings through these glasses. As a result, AR and VR smart glasses can enhance and even replace existing technology solutions within enterprise supply chains, thereby enhancing workplace efficiency, productivity, and compliance.
The market is majorly driven by the widespread adoption of AR and VR technology in numerous end-use industries, including e-commerce, healthcare, military and defense, and education. This can be attributed to continual advancements in artificial intelligence (AI), machine learning (ML) and the internet of things (IoT) in combination with big data and analytics. In line with this, the widespread demand for augmented and virtual reality games, along with the rising number of gamers, are resulting in a higher product uptake on the global level. Moreover, rapid digitization, the increasing penetration of high-speed 5G internet, and rapid developments in mobile applications are also creating a positive market outlook. The market is further driven by continual product innovations, such as the integration of 3D interactive content with 360-degree video, enhanced face and object tracking, and better speech recognition. Some of the other factors providing an impetus to the market include the emergence of industry 4.0, rapid industrialization, inflating disposable income levels and extensive research and development (R&D) activities.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Avegant Corp., Everysight Ltd. (Elbit Systems Ltd.), HTC Corporation, Kopin Corporation, Microsoft Corporation, Optinvent, Seiko Epson Corporation, Sony Interactive Entertainment LLC (Sony Group Corporation) and Vuzix.