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市場調査レポート
商品コード
1702082
エナジーバー市場レポート:タイプ別、由来別、流通チャネル別、地域別、2025年~2033年Energy Bar Market Report by Type, Nature, Distribution Channel, and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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エナジーバー市場レポート:タイプ別、由来別、流通チャネル別、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年04月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
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エナジーバー市場の世界市場規模は2024年に39億米ドルに達しました。IMARC Groupは、2025年から2033年にかけての成長率(CAGR)は5.68%で、2033年には65億米ドルに達すると予測しています。市場は、健康志向の高まり、携帯に便利なスナック・オプションへの需要の高まり、植物ベースの食生活の人気の高まり、味の多様化の導入、戦略的マーケティングへの注目の高まり、世界中の小売チャネルで広く製品が入手可能であることなどにより、活況を呈しています。
エナジーバーは、全粒穀物シリアル、オーツ麦、グラノーラ、キヌア、種子、ドライフルーツで作られた補助食品バーです。ビタミン、ミネラル、タンパク質、食物繊維、飽和脂肪、炭水化物が強化されており、栄養不足を補うのに役立ちます。必要な栄養素を体に届けることで、瞬時にエネルギーを補給し、疲労を防ぎます。また、食欲を抑え、1日の摂取カロリーを減らすことで、減量にも役立ちます。このほか、定期的かつ適度な摂取は、骨や筋肉の強化、血糖値の維持、精神の明瞭度の向上、免疫システムの強化など、数多くの健康上のメリットをもたらします。現在、ホワイトチョコレート、ダークチョコレート、蜂蜜、ロールドオーツ、ピーナッツ、カシューナッツ、アーモンドのフレーバーがあります。
スポーツ、フィットネス、レクリエーション活動への参加者の増加は、エネルギー・バーの需要を刺激する重要な要因の一つです。加えて、個人間の健康意識の高まりと、エネルギー・バーのような健康的で栄養価の高い間食への嗜好の変化が、市場の成長を促しています。ジム、エアロビクス・クラス、フィットネス・センターの拡大も市場の成長を強化しています。さらに、急速な都市化、世界の労働人口の増加、個人のペースの速いライフスタイルが、便利な間食オプションの需要を促進しています。さらに、主要製品メーカーは、製品ポートフォリオを拡大し収益性を高めるために、グルテンフリー、低脂肪、低カロリー、オーガニック製品のバリエーションを導入しています。また、ソーシャルメディア・プラットフォームや魅力的なパッケージを通じたマーケティング戦略や販促活動にも注力しています。これとは別に、スーパーマーケット、ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、食料品店、eコマース・プラットフォームなど、オフラインとオンラインの流通チャネルの拡大は、この業界で事業を展開する主要プレーヤーに有利な成長機会を提供しています。
The global energy bar market size reached USD 3.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 6.5 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.68% during 2025-2033. The market is thriving due to the rising health consciousness, increasing demand for convenient and portable snack options, growing popularity of plant-based diets, introduction of diversification in flavors, escalating focus on strategic marketing, and widespread product availability across retail channels across the globe.
An energy bar is a supplemental food bar made from whole grain cereals, oats, granola, quinoa, seeds, and dried fruits. It is fortified with vitamins, minerals, protein, fiber, saturated fat, and carbohydrates, which help fill nutritional gaps. It provides instant energy and prevents fatigue by delivering essential nutrients to the body. It also aids in weight loss by curbing appetite and reducing the daily calorie intake. Besides this, its regular and moderate consumption offers numerous health benefits, such as strengthening bones and muscles, maintaining glycemic levels, improving mental clarity, and boosting the immune system. At present, they are available in white and dark chocolate, honey, rolled oats, peanuts, cashew nuts, and almonds flavors.
The increasing participation of individuals in sports, physical fitness, and recreational activities represent one of the key factors catalyzing the demand for energy bars as they provide post-workout nutrition to repair minor muscle tears and build new muscle tissue. In addition, the rising health consciousness among individuals and their shifting preferences toward healthy and nutritious snacking options like energy bars is impelling the market growth. The expansion of gyms, aerobic classes, and fitness centers is also strengthening the market growth. In addition, rapid urbanization, increasing global working population, and the fast-paced lifestyle of individuals are driving the demand for convenient snacking options. Furthermore, leading product manufacturers are introducing gluten-free, low-fat, low-calorie, and organic product variants to expand their product portfolio and increase profitability. They are also focusing on marketing strategies and promotional activities through social media platforms and attractive packaging. Apart from this, the expansion of offline and online distribution channels, such as supermarkets, hypermarkets, convenience stores, grocery stores, and e-commerce platforms, is offering lucrative growth opportunities to key players operating in the industry.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Clif Bar & Company, EAT Anytime, Fullwell Mill Limited, General Mills Inc., Kellogg Company, Kind LLC (Mars Incorporated), NuGo Nutrition, OTE Sports Ltd, PowerBar, Probar LLC, Quest Nutrition (The Simply Good Foods Company) and Your Bar Factory.