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市場調査レポート
商品コード
1702000
3Dモーションキャプチャー市場:タイプ別、アプリケーション別、システム別、地域別、2025-2033年3D Motion Capture Market Report by Type, Application, System, and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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3Dモーションキャプチャー市場:タイプ別、アプリケーション別、システム別、地域別、2025-2033年 |
出版日: 2025年04月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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3Dモーションキャプチャー市場の世界市場規模は2024年に2億2,340万米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに4億1,190万米ドルに達し、2025年から2033年にかけて6.68%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。エンターテインメント産業におけるモーションキャプチャーの需要の高まり、バーチャルリアリティと拡張現実(AR)の成長の高まり、継続的な技術の進歩、ロボット工学の利用の増加が、主に市場の成長を後押ししています。
3Dモーションキャプチャーは、さまざまなモーションセンサーや加速度計を使用して、人や物体の全体的な動きを3Dで記録するプロセスです。高品質のカメラ、センサー、通信機器、アクセサリーなど複数の機器で構成されます。3Dモーションキャプチャーは、視覚効果(VFX)スタジオ、セラピー、神経科学、ロボット工学、コンピュータービジョン、エンジニアリング、設計などの用途で広く使用されています。非常に複雑な動きや被写体のリアルタイムの動きをキャプチャし、さまざまな分野で望ましいレベルのアニメーションを得ることができます。また、矛盾や動きの精度を低減し、マッピング製品の精度を向上させることもできます。その結果、3Dモーションキャプチャーは、エンターテインメント、教育、スポーツ、生物医学研究、ヘルスケア産業などで幅広く利用されています。
メディア・エンターテインメント産業の著しい成長は、市場の明るい見通しを生み出す重要な要因の1つです。3Dモーションキャプチャーは、アニメーション映画やSFコンテンツの制作、リアルなグラフィックのビデオゲームの開発に広く利用されています。さらに、医療研究、診断、リハビリテーション、姿勢分析、身体状態の治療における代替トレーニング方法を提供するために、ヘルスケア業界で3Dモーションキャプチャーの採用が増加していることも、成長を促す要因として作用しています。さらに、人工知能(AI)と機械学習(ML)を統合することで、反射マーカーやマルチカメラシステムなどの大がかりな装置を使用せずにリアルなアニメーションを作成できることも、市場成長に弾みをつけています。さらに、アスリートのトレーニング、パフォーマンスの確認、怪我のプロセスの分析など、スポーツや関連活動からの需要の高まりが市場の成長を支えています。その他、視覚効果やアニメーションのためのアートスタジオ設立に向けた複数の政府による好意的な取り組み、シミュレーションを通じて兵士を訓練するための軍事分野での利用の増加、教育産業からの需要の高まりなどが、市場の成長を後押しすると予想されます。
The global 3D motion capture market size reached USD 223.4 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 411.9 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.68% during 2025-2033. The rising demand for motion capture in the entertainment industry, escalating growth of virtual reality and augmented reality, ongoing technological advancements, and increased use of robotics are primarily propelling the market's growth.
3D (three-dimensional) motion capture is the process of recording the total movement of people or objects in 3D using a variety of motion sensors and accelerometers. It consists of multiple devices, such as high-quality cameras, sensors, communication equipment, and accessories. 3D motion capture is widely used in visual effects (VFX) studios, therapy, neuroscience, robotics, computer vision, engineering, and design applications. It can capture highly complex movements and the real-time motion of the subject to obtain the desired level of animation in various fields. It also assists in reducing inconsistencies and movement precision and improving the accuracy of mapping products. As a result, 3D motion capture is extensively used in the entertainment, education, sports, biomedical research, and healthcare industries.
The significant growth in the media and entertainment industry is one of the key factors creating a positive outlook for the market. 3D motion capture is widely used to produce animation movies and science-fiction content and develop video games with realistic graphics. Furthermore, the increasing adoption of 3D motion capture in the healthcare industry to provide alternative training methods in medical studies, diagnosis, rehabilitation, posture analysis, and treatment of physical conditions is acting as another growth-inducing factor. Additionally, the integration of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) to create realistic animations without using extensive equipment, such as reflective markers and multi-camera systems, is providing an impetus to market growth. Moreover, the rising demand from sports and allied activities to train athletes, review performance, and analyze injury processes is supporting the market growth. Other factors, including favorable initiatives by several governments to establish art studios for visual effects and animation, increasing utilization in the military sector for training soldiers through simulations, and rising demand from the education industry, are anticipated to drive the market toward growth.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AIQ Synertial Ltd., Codamotion-Charnwood Dynamics Ltd., Motion Analysis Corporation, Noraxon USA Inc., Northern Digital Inc, OptiTrack (NaturalPoint Inc.), PhaseSpace Inc., Phoenix Technologies Inc., Qualisys AB, Vicon Motion Systems Ltd. and Xsens Technologies BV.