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市場調査レポート
商品コード
1660985
スムージーの市場レポート:製品、流通チャネル、包装材料、消費パターン、地域別、2025-2033年Smoothies Market Report by Product, Distribution Channel, Packaging Material, Consumption Pattern, and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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スムージーの市場レポート:製品、流通チャネル、包装材料、消費パターン、地域別、2025-2033年 |
出版日: 2025年02月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 2~3営業日
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スムージーの市場の世界市場規模は2024年に173億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに254億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて4.15%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。外出先での食事オプションに対する需要の高まり、様々なフレーバーでの幅広い入手可能性、有機および料理用ハーブ飲料に対する需要の高まりが、市場を牽引する主な要因のいくつかです。
消費者の健康志向の高まりが市場成長を促進
消費者は消化器系の健康障害を予防するため、より健康的な飲食品を積極的に摂取することに関心を持っています。また、ビタミン、タンパク質、プレバイオティクスやプロバイオティクスなどの消化器系健康活性成分の摂取量も増加しており、機能性食品や飲料の消費量も増加しています。さらに、大衆の間で予防健康に対する意識が高まっていることも、スムージーの需要を刺激しています。これとは別に、皮膚の健康増進、免疫力の向上、エネルギーレベルの改善に役立つとしてスムージーの消費が増加していることも、市場の成長を後押ししています。
市場構造、主要企業による市場シェア、主要企業の市況分析、主要成功戦略、競合ダッシュボード、企業評価象限などの競合分析が本レポートで取り上げられています。また、主要企業の詳細プロファイルも掲載しています。市場構造は細分化されており、多数のプレーヤーが業界で活動しています。スムージー業界では、緩やかな市場成長、低い製品差別化と切り替えコスト、様々な流通チャネルへの容易なアクセスにより、新規参入のボリュームが大きいです。
スムージーとは何か?
スムージーは、生の果物や野菜をパルプ状にして、通常ミキサーを使って製造される濃厚な飲料です。砕いた氷、蜂蜜、砂糖、ステビア、シロップ、ホエイ・パウダー、ナッツ、ナッツ・バター、種子、紅茶、チョコレート、ハーブ・サプリメント、栄養補助食品などを使っても製造されます。レタス、ケール、コラード・グリーン、ホウレンソウなどの緑の葉野菜を統合して調製することができ、免疫系を改善し、望ましくない食欲を抑え、消化を促進します。水、フルーツジュース、植物性ミルク、牛乳、ヨーグルト、アイスクリーム、カッテージチーズなどの液体をベースにしています。健康的な食事で推奨され、食事の代わりとなることを意図した、果物や野菜が大量または複数回分含まれています。体脂肪を分解し、循環系をすっきりさせることで、体重を減らすのを助けます。また、食物繊維の摂取量を増やし、Ⅱ型糖尿病や心臓病のリスクを予防する効果もあります。
現在、健康食品を摂取することの利点に関する大衆の意識の高まりが、市場の成長を支える重要な要因のひとつとなっています。これに加えて、多忙なライフスタイルや世界中の個人の長時間労働により、外出先での食事オプションに対する需要が増加しています。これは、飲食品(F&B)産業の繁栄とともに、市場の成長を促進しています。さらに、主要メーカーは、セリアック病やグルテンに関連するその他の病状の兆候や症状を管理するために、グルテンフリーのスムージーを導入しています。これらのメーカーはまた、より革新的な製品に注力することで売上を伸ばしており、これが市場の成長に寄与しています。さらに、炭水化物を多く含む食品よりも、ヘルシーでタンパク質が豊富なスナックや食事を好む傾向が強まっていることも、市場にプラスの影響を与えています。これとは別に、食物繊維と栄養素が豊富なスムージーの需要が増加していることも、業界の投資家に有利な成長機会を提供しています。これに伴い、アップル、ストロベリー、ストロベリーバナナ、ビーツ&ベリー、ブルーベリーバナナ、マンゴートロピックスなど、様々なフレーバーのスムージーが幅広く販売されていることが、市場の成長を強化しています。さらに、カイエン、ローズマリー、バジル、ターメリック、フェンネル、コリアンダーなど、オーガニックや料理用ハーブスムージーの需要の高まりが、良好な市場見通しをもたらしています。
The global smoothies market size reached USD 17.3 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 25.4 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.15% during 2025-2033. The growing demand for on-the-go-meal options, wide availability in various flavors, and rising demand for organic and culinary herbal beverages represent some of the key factors driving the market.
Increasing Health Consciousness Among Consumers Augmenting Market Growth
Consumers are actively interested in consuming healthier foods and beverages to prevent digestive health disorders. They are also increasing their intake of vitamins, proteins, and active digestive health ingredients, such as prebiotics and probiotics, and are consuming more functional foods and drinks. In addition, the growing awareness about preventive health among the masses is catalyzing the demand for smoothies. Apart from this, the increasing consumption of smoothies, as it aids in enhancing skin health, boosting immunity, and improving energy levels, is propelling the growth of the market.
Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. The market structure is fragmented with a large number of players operating in the industry. The volume of new entrants is high in the smoothies industry due to the moderate market growth, low product differentiation and switching costs, and easy access to various distribution channels.
What are Smoothies?
Smoothie is a thick beverage manufactured from pulped raw fruit or vegetables, typically using a blender. It is also produced using crushed ice, honey, sugar, stevia, syrup, whey powder, nuts, nut butter, seeds, tea, chocolate, herbal supplements, or nutritional supplements. It can be prepared by integrating green leafy vegetables, such as lettuce, kale, collard greens, and spinach, to improve the immune system, lessen undesirable cravings, and enhance digestion. It has a liquid base, such as water, fruit juice, plant milk, milk, yogurt, ice cream, or cottage cheese. It includes large or multiple servings of fruits and vegetables, which are recommended in a healthy diet and intended to be a meal replacement. It assists in losing weight by dissolving body fat and clearing up the circulatory system. It also aids in increasing fiber intake and preventing the risk of type II diabetes and heart disease.
At present, the rising awareness among the masses about the benefits of consuming healthy food products represents one of the key factors supporting the growth of the market. Besides this, there is an increase in the demand for on-the-go-meal options due to hectic lifestyles and the long working hours of individuals across the globe. This, along with the thriving food and beverage (F&B) industry, is propelling the growth of the market. Moreover, key manufacturers are introducing gluten-free smoothies to manage signs and symptoms of celiac disease and other medical conditions associated with gluten. These manufacturers are also focusing on more innovative products to enhance their sales, which is contributing to the growth of the market. In addition, the growing preference for healthy and protein-enriched snacks and meals over carbohydrate-laden food products is positively influencing the market. Apart from this, the increasing demand for smoothies, as they are rich in fiber and nutrients, is offering lucrative growth opportunities to industry investors. In line with this, the wide availability of smoothies in various flavors, such as apple, strawberry, strawberry banana, beetroot and berries, blueberry banana, and mango tropics, is strengthening the growth of the market. Additionally, the growing demand for organic and culinary herbal smoothies, such as cayenne, rosemary, basil, turmeric, fennel, and cilantro, is offering a favorable market outlook.