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市場調査レポート
商品コード
1685725

スムージーの市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Smoothies - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 133 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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スムージーの市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 133 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スムージーの市場規模は2025年に54億8,000万米ドルと推定され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは7.51%で、2030年には78億8,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • スムージー市場は、食習慣の変化、一般人口のライフスタイルパターンの変化、健康的な生活へとシフトする消費者動向により、予測期間中に大幅な成長が見込まれます。ここ数年、世界のスムージー市場は、スーパーフード、アサイー、チアシード、プロテインなどの健康ブースターが従来のスムージー製品を機能性サプリメントに変えるなど、市場動向が急増しています。これらの成分は、消費者の免疫システムを高め、幅広い健康上のメリットを提供します。また、さまざまな地域で豊富な原材料が入手可能なため、メーカーにとっては、競争力のあるコストでスムージーを製造し、より多くの顧客を引き付けることができる有利な機会がもたらされています。経済統計局(インド)が発表したデータによると、2022年~2023年の果物の生産量は1億834万トンでした。この地域で栽培されている果物には、バナナ、マンゴー、パパイヤ、各種リンゴなどが含まれます。
  • また、スムージー市場は、様々な要因によって消費者の嗜好が変化し、その中でも健康志向が顕著な理由の1つとなっているため、ここ数年成長を続けています。そのため、複数の企業がビジネスモデルを転換し、人気商品のパッケージ版を製造する一方、フランチャイズ企業は食事のデリバリー・パートナーやドライブスルー・サービスに注力しています。さらに、より栄養価の高い製品を提供する企業は、健康的な食品の消費に関する意識の高まりにより繁栄しています。このように、スムージー市場は、消費者の食習慣の変化、健康意識の高まり、より栄養価の高い製品を提供する企業の増加によって成長すると予想されます。

スムージー市場の動向

フルーツベースのスムージーの消費の増加が市場を牽引

  • 果物を多く含むスムージーは健康的な食事として推奨されています。さらに、消費者の健康意識の高まり、ライフスタイルや食習慣の変化、健康上のメリットが、フルーツベースのスムージー市場の成長を促進しています。現在、国民の大半の消費習慣には、食事を抜いたり、他のスナック菓子を代用したりすることが含まれます。スムージーを砂糖なしで作った場合、主に炭水化物の摂取量は少ないです。したがって、ほとんどのジムトレーナーは、減量を計画している人々にスムージーを勧めています。したがって、スムージーは完璧な食事代替食品として登場しました。さらに、他のスナック菓子よりも健康的で、味もよく、便利で持ち運びもしやすいです。
  • 国際食品情報評議会が2022年に実施した調査によると、米国では健康的な食品を表す言葉として「新鮮」という言葉が37%近くの回答者に選ばれました。この定義は参加者の間で最も人気のあるものとして浮上しました。2番目に多く選ばれた定義は、回答者のほぼ32%が健康的な食品の特徴として選んだ「低糖質」でした。さらに、果物を含む食品を健康的な食品と考える顧客は28%に上りました。これらの要因も、近い将来フルーツ・スムージーの市場を牽引すると予想されます。さらに、オーガニックの動向が進む中、多くのジュースメーカーがオーガニックでラベルがきれいで見やすいスムージー製品を発売し始めています。健康意識の高まり、肥満の抑制、製品の成分に関する顧客の意識の高まりが、市場におけるナチュラル・オーガニック・フルーツ・スムージーの台頭の主な要因です。

北米が主要市場シェアを占める

  • 地域別では北米が大きなシェアを占め、次いでアジア太平洋が続きます。北米では、消費者の多忙なライフスタイルと健康状態の悪化により、米国が健康的な食材の消費という点で大半のシェアを占めています。さらに、健康志向の高まりと多忙なライフスタイルが、コンビニエンス・フードの採用を後押ししています。新鮮な野菜の消費は、その健康上の利点に対する意識の高まりにより、急速なペースで増加しています。その結果、いくつかのスムージー・ブランドは、ケール、ホウレンソウ、カボチャ、ビーツ、ニンジン、キャベツなどの野菜を使った製品を発売しています。
  • 例えば、2021年9月、クリーン・ラベルの植物性スポーツ栄養会社であるクリーン・エナジー社は、最初の製品として、オーガニックの果物と野菜のみを使用した、持ち運びに便利なスムージーパケットの発売を発表しました。バナナ、ストロベリー、ブルーベリー、ホウレンソウ、亜麻仁というデビューフレーバーの組み合わせで発売され、クリーンエナジーは自家製スムージーの栄養を提供すると主張しています。北米の消費者は、ホエイパウダー、ハーブサプリメント、栄養補助食品などの他の成分を含むフルーツブレンドスムージーを使用して、最適な栄養要求を満たしています。健康的なスムージーの需要に応えて、運動後のフルーツパウダー、食事代替フルーツパウダー、栄養豊富なフルーツパウダー、低炭水化物パウダーが市場に投入されています。

スムージー産業の概要

世界のスムージー市場は、さまざまな国で事業を展開する地域および国内の大手企業により、非常に断片化されています。企業は消費者の間でブランドの存在感を高める戦略的アプローチとして、合併、拡大、買収、提携、新製品開発にますます注力しています。市場でスムージーを提供しているトップ企業には、Danone SA、PepsiCo Inc.、The Coca-Cola Company、Bolthouse Farms Inc.、Focus Brands LLCなどがあります。

さらに、市場で製品を提供している多くの新興企業が調査されています。これらの企業は積極的に様々な戦略を駆使し、様々な広告キャンペーンを展開することで、自社製品を市場に投入し、需要を喚起しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 機能性飲料の需要増加
  • 市場抑制要因
    • 代替健康飲料製品の入手可能性
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • フルーツベース
    • 乳製品ベース
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • スムージーバー
    • コンビニエンスストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Danone SA
    • Focus Brands LLC
    • Bolthouse Farms Inc.
    • Barfresh Food Group Inc.
    • The Coca-Cola Company
    • The Hain Celestial Group Inc.
    • PepsiCo Inc.
    • The Kraft Heinz Company
    • MTY Franchising Inc.
    • Smoothie King Franchises Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 46690

The Smoothies Market size is estimated at USD 5.48 billion in 2025, and is expected to reach USD 7.88 billion by 2030, at a CAGR of 7.51% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The smoothies market is expected to witness substantial growth over the forecast period due to changing food habits, varying lifestyle patterns among the general population, and consumer trends shifting toward a healthy way of living. Over the past few years, the global smoothies market has witnessed a surge in market trends, with health boosters, such as superfoods, acai, chia seeds, and protein, that transform traditional smoothie products into functional supplements. These ingredients boost the immune system of consumers and provide a wide range of health benefits. The availability of ample raw materials across various regions has also been providing lucrative opportunities for manufacturers to produce smoothies at competitive costs and attract more customers while doing so. As per data published by the Directorate of Economics and Statistics (India), the production volume of fruits in the year 2022-2023 was 108.34 million metric tons. The fruits being cultivated across the region included bananas, mangos, papayas, and a variety of apples, among others.
  • Moreover, the smoothies market has been growing over the past few years owing to consumer preferences shifting due to various factors, among which health consciousness has been one of the prominent reasons. Hence, several companies are pivoting their business model and are producing packaged iterations of their popular products, while franchises have been concentrating on meal delivery partners and drive-through services. Moreover, companies offering more nutritious products are thriving due to increased awareness regarding the consumption of healthy foods. Thus, the smoothies market is expected to grow owing to the change in consumer food habits, rising health consciousness, and an increase in the number of companies offering more nutritious products.

Smoothies Market Trends

Increasing Consumption of Fruit-based Smoothies Driving the Market

  • Smoothies, which include large servings of fruits, are recommended as a healthy diet. Moreover, rising health consciousness among consumers, changing lifestyle and food habits, and health benefits are driving the fruit-based smoothie market's growth. Currently, the consumption habits of the majority of the population include skipping meals and using other snack foods as substitutes. The intake of carbohydrates, primarily when smoothies are made without sugar, is low. Thus, most gym trainers recommend smoothies to people planning to lose weight. Therefore, smoothies have emerged as perfect meal replacement products. Furthermore, they are healthier than other snack products and offer good taste, convenience, and portability.
  • According to a survey conducted by the International Food Information Council in 2022, the word "fresh" was selected by nearly 37% of respondents in the United States as the best description of healthy food. This definition emerged as the most popular among participants. The second most commonly chosen definition, selected by almost 32% of respondents, was "low in sugar" as a characteristic of healthy food. Furthermore, 28% of customers considered foods containing fruits to be indicative of healthy choices. These factors are also anticipated to drive the market for fruit smoothies in the near future. Additionally, with the ongoing organic trend, many juice manufacturers have started launching smoothie products that are organic and feature clean, easy-to-read labels. Increased health consciousness, obesity control, and rising customer awareness about the composition of a product are the major factors behind the rise of natural and organic fruit smoothies in the market.

North America Accounts for the Major Market Share

  • Among regional segments, North America accounts for a major market share, followed by Asia-Pacific. In North America, the United States accounted for the majority share in terms of consumption of healthy ingredients, owing to consumers' busy lifestyles and deteriorating health conditions. Moreover, rising health consciousness and busy lifestyles drive the adoption of convenience food. The consumption of fresh vegetables is increasing at a rapid pace, owing to the growing awareness of their health benefits. Consequently, several smoothie brands are launching products with vegetables, such as kale, spinach, pumpkins, beets, carrots, and cabbages.
  • For instance, in September 2021, Clean Energy, a clean-label, plant-based sports nutrition company, announced the launch of its on-the-go smoothie packets containing only organic fruits and vegetables as its first product. These were made available in their debut flavor combinations of banana, strawberry, blueberry, spinach, and flaxseed, with Clean Energy claiming to provide the nutrition of a homemade smoothie. Consumers in North America are using fruit-blend smoothies, which include other ingredients, such as whey powder, herbal supplements, and nutritional supplements, to fulfill their optimum nutritional requirements. Post-workout fruit powders, meal-replacement fruit powders, nutrient-rich fruit powders, and low-carb powders are being launched in the market in response to the demand for healthy smoothies.

Smoothies Industry Overview

The global smoothie market is highly fragmented, owing to large regional and domestic players operating in different countries. Companies are increasingly focusing on mergers, expansions, acquisitions, partnerships, and new product development as strategic approaches to boost their brand presence among consumers. Some top companies offering smoothies in the market include Danone SA, PepsiCo Inc., The Coca-Cola Company, Bolthouse Farms Inc., and Focus Brands LLC.

Additionally, there have been many emerging companies that are offering their products in the market studied. These players have been actively using various strategies and designing various ad campaigns to position their products and drive demand for the same in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increasing Demand for Functional Beverages
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Availability of Alternative Health Drinks Products
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Fruit-based
    • 5.1.2 Dairy-based
    • 5.1.3 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Smoothie Bars
    • 5.2.3 Convenience Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Danone SA
    • 6.3.2 Focus Brands LLC
    • 6.3.3 Bolthouse Farms Inc.
    • 6.3.4 Barfresh Food Group Inc.
    • 6.3.5 The Coca-Cola Company
    • 6.3.6 The Hain Celestial Group Inc.
    • 6.3.7 PepsiCo Inc.
    • 6.3.8 The Kraft Heinz Company
    • 6.3.9 MTY Franchising Inc.
    • 6.3.10 Smoothie King Franchises Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS