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市場調査レポート
商品コード
1520466
オンライン映画チケットサービス市場レポート:デバイス、ジャンル、用途、地域別、2024年~2032年Online Movie Ticketing Services Market Report by Device, Genre, Application, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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オンライン映画チケットサービス市場レポート:デバイス、ジャンル、用途、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年07月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のオンライン映画チケットサービス市場規模は2023年に203億米ドルに達しました。IMARC Groupは、2024年から2032年にかけての成長率(CAGR)は5.5%で、2032年には333億米ドルに達すると予測しています。
オンライン映画チケットサービスとは、オンラインポータルを介して、映画など様々なエンターテインメント活動の座席やチケットを予約するプロセスを指します。これにはサードパーティのウェブサイトやソフトウェア・アプリケーションが関与しており、消費者は希望の劇場で希望の座席を予約することができます。予約はスマートフォン、ラップトップ、タブレット、コンピューターから行うことができ、支払いはオンラインで行うことも、窓口で後払いすることもできます。これ以外にも、多種多様な映画や映画館から選ぶことができ、時間や費用対効果も高いなど、数多くの利点があります。
急速な都市化や、世界中でスマート・デバイスやパーソナル・コンピューターの利用が増加していることも、市場の成長を促進する主な要因のひとつです。近年、消費者の嗜好は、従来型の窓口サービスから、モバイルやウェブベースのアプリケーションを利用した映画チケット予約へとシフトしています。さらに、オンライン映画チケットサービスは、他の従来のプロセスよりも便利で、手間がかからず、迅速な代替手段として機能しています。サービス・ベンダーは、消費者に魅力的なプロモーションや割引を提供することで、全体的な消費者体験を向上させることに重点を置いています。さらに、ブロードバンド・サービスの普及が進み、インターネット接続性が向上していることも、市場の成長に好影響を与えています。消費者の支出能力の上昇や、豪華な座席と高精細スクリーンを備えた劇場のイントロダクションなど、その他の要因も、今後数年間は市場を牽引すると予測されます。
The global online movie ticketing services market size reached US$ 20.3 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 33.3 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.5% during 2024-2032.
Online movie ticketing service refers to the process of reserving seats and tickets for various entertainment activities, such as movies, though an online portal. This involves a third-party website or software application, which enables the consumer to reserve their desired seats in the theatre of their choice. The bookings can be made through smartphones, laptops, tablets and computers while the payment can be made online or paid later at the counter. Apart from this, it also offers numerous other benefits, such as the availability of a wide variety of movies and theaters to choose from, along with time- and cost-effectiveness.
Rapid urbanization and the increasing utilization of smart devices and personal computers across the globe, are among the key factors driving the growth of the market. In recent years, there has been a shift in consumer preferences from conventionally available counter services to mobile- and web-based applications for booking movie tickets. Furthermore, online movie ticketing services serve as a more convenient, hassle-free and quicker alternative to the other conventional processes. Service vendors are emphasizing on improving the overall consumer experience by offering attractive promotions and discounts to the consumers. Additionally, the growing penetration of broadband services and improving internet connectivity are creating a positive impact on the market growth. Other factors, including rising expenditure capacities of the consumers and the introduction of theatres with luxurious seats and high-definition screens, are projected to drive the market in the upcoming years.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global online movie ticketing services market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on device, genre and application.
Desktop
Mobile Devices
Drama Movies
Adventure Movies
Comedy Movies
Thriller, Suspense and Horror Movies
Action Movies
Other Genre
Cinema
Entertainment Place
Shopping Malls
Others
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being AOL Inc., Atom Tickets LLC, BookMyShow Inc., Carnival Cinemas, Cinemark Holdings Inc., Cineplex Inc., INOX Leisure Limited, Kyazoonga, Moviefone Inc., Movietickets Inc. (Fandango Media LLC), Mtime (Wanda), One97 Communications Ltd., PVR Limited, VOX Cinemas, etc.