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市場調査レポート
商品コード
1520431
自動車内装市場レポート:コンポーネント別、材料別、車種別、地域別、2024年~2032年Automotive Interiors Market Report by Component, Material, Vehicle Type, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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自動車内装市場レポート:コンポーネント別、材料別、車種別、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年07月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の自動車内装の市場規模は2023年に1,588億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけて4.1%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに2,307億米ドルに達すると予測しています。
自動車内装とは、グリップを提供し、快適性を確保し、自動車の美的魅力と全体的な性能を向上させるために設計された、様々な統合された必須部品のセットを指します。これには、ヘッドライナー、ドアパネル、コックピットモジュール、ダッシュボード、シートが含まれ、通常、布地、ゴム、複合材料、プラスチック、木材など、さまざまな材料から製造されます。自動車には、品質を高め、汚れを防ぎ、自動車の寿命を延ばし、内装に優れた感触を与えるために、内装トリムや内装装飾を追加することができます。その結果、自動車内装は乗用車や商用車に広く採用されています。
自動車セクターの大幅な拡大に伴い、高級装備と高度な安全対策を備えた豪華な自動車への需要が高まっています。この背景には、消費者の安全に対する関心の高まり、可処分所得の増加、急速な都市化、新興国市場を中心とした嗜好の変化があり、これが現在の市場成長を牽引する主要因となっています。これに伴い、人工知能(AI)対応エンターテインメント・システム、ハンズフリー接続、全地球測位システム(GPS)など、さまざまな先進技術が自動車に大規模に統合され、運転体験が向上していることも成長を促す要因となっています。これはさらに、ユーザーが電話を受けたり、モバイル・アプリケーションを接続して音楽をストリーミングしたり、タッチスクリーンのダッシュボードで衛星ラジオへのアクセスを提供したりするのに役立っています。さらに、自動車の軽量化と柔軟性を確保するために、バイオPET(ポリエチレンテレフタレート)やバイオポリエステルを含むバイオベースのプラスチックが自動車内装の設計に広く採用されていることも、市場の成長に寄与しています。また、カスタマイズのトレンドの高まりや、消費者ニーズの変化に対応した革新的な自動車内装ソリューションの導入に向けた主要企業間の広範な戦略的提携といった動向も、市場に明るい展望をもたらしています。
The global automotive interiors market size reached US$ 158.8 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 230.7 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.1% during 2024-2032.
Automotive interiors refer to a set of various integrated essential components that are designed for providing grip, ensuring comfort, and improving the aesthetic appeal and overall performance of the vehicles. They include headliners, door panels, cockpit modules, dashboards, and seats that are usually manufactured from varying materials, such as fabrics, rubber, composites, plastics, and wood. Automobiles can be added with additional interior trims and upholstery adornments to enhance the quality, prevent stains, extend the life of the vehicle, and provide a superior feel to the interiors. Consequently, automotive interiors are extensively employed in passenger cars and commercial vehicles.
With the significant expansion in the automotive sector, there has been an increasing demand for luxurious vehicles with premium features and advanced safety arrangements. This can be attributed to the rising security concerns amongst consumers, inflating disposable incomes, rapid urbanization and changing preferences, specifically in the developing regions, which represents as the prime factor currently driving the market growth. In line with this, the large-scale integration of various advanced technologies, such as artificial intelligence (AI)-enabled entertainment systems, hands-free connectivity, and global positioning systems (GPS) in automobiles to improve the driving experience is acting as another growth-inducing factor. This is further assists users to receive telephone calls, stream music through connecting mobile application and offer access to satellite radio on touchscreen dashboards. Moreover, the widespread adoption of bio-based plastics, including bio-PET (polyethene terephthalate) and bio-polyester to design automobile interiors for reducing vehicular weight and ensuring flexibility, is contributing to the market growth. Other factors, such as the escalating trend of customization and extensive strategic collaborations amongst key players for introducing innovative automotive interior solutions to meet the evolving consumer needs, are creating a positive outlook for the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global automotive interiors market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on component, material and vehicle type.
Cockpit Module
Flooring
Door Panel
Automotive Seat
Interior Lighting
Others
Leather
Fabric
Vinyl
Wood
Glass Fiber Composite
Carbon Fiber Composite
Metal
Passenger Cars
Commercial Vehicles
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Adient plc, Continental AG, Draxlmaier Group, Grupo Antolin, International Automotive Components Group (Lear Corporation), JVCKENWOOD Corporation, KYOCERA Corporation, Panasonic Corporation, Pioneer Corporation, Robert Bosch GmbH, Toyota Boshoku Corporation and Yanfeng Automotive Interior Systems Co. Ltd.