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市場調査レポート
商品コード
1519666
食品コーティング原料市場レポート:タイプ、形態、用途、地域別、2024年~2032年Food Coating Ingredients Market Report by Type, Form, Application, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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食品コーティング原料市場レポート:タイプ、形態、用途、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年07月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の食品コーティング原料市場規模は2023年に40億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに60億米ドルに達し、2024年から2032年の間に4.6%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
食品コーティング原料は、食感、香り、風味を改善するために食品の表面に添加される一連の添加物および物質です。一般的な食品コーティング原料としては、油脂、調味料、シロップ、小麦粉、チョコレート、風味調味料、砂糖、衣などがあります。また、栄養価の維持、食品の品質向上、表面光沢の変化、水分や脂質の移行抑制にも役立ちます。これとは別に、食品コーティング原料はナノ粒子と酸化防止剤で構成されており、栄養バー、シーフード、菓子類に広く取り入れられています。現在、主に固形と液体の形態で入手可能です。
飲食品(F&B)セクターの大幅な拡大に伴い、ヘルシーですぐに食べられる(RTE)製品やすぐに飲める(RTD)製品に対する需要が高まっています。このため、加工食品、ベーカリー製品、フライ製品、消費財の有機的特性を向上させるための食品コーティング原料の採用が促進され、これが現在市場成長を牽引している主な要因となっています。これに伴い、化学反応を排除して食品の香り、外観、味、保存性を向上させる静電コーティングの導入など、大幅な技術進歩が他の成長促進要因として作用しています。さらに、包装された商品を腐敗から守り、病原菌の繁殖を抑えるための抗菌コーティングのイントロダクションが、市場の成長に寄与しています。さらに、化学添加物の有害な影響に関する消費者の健康懸念と意識の高まりが、メーカーに天然食品コーティング原料の採用を促し、これが市場の成長に寄与しています。その他の要因としては、研究開発(R&D)活動への継続的な投資や、フレーバー入り食品コーティング原料を開発するための主要企業間の戦略的提携などがあり、市場に明るい見通しをもたらしています。
The global food coating ingredients market size reached US$ 4.0 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 6.0 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.6% during 2024-2032.
Food coating ingredients represent a set of additives and substances added to the surface of food products to improve their texture, aroma, and flavor. They include oils, fats, seasonings, syrup, flour, chocolates, flavor enhancers, sugar, and batter as some of the common food coating ingredients. They also aid in maintaining the nutritional profile and integrity of items, enhancing the quality of food products, changing surface gloss, and inhibiting moisture and lipid migration. Apart from this, food coating ingredients comprise nanoparticles and antioxidants, due to which they are extensively incorporated in nutritional bars, seafood, and confectioneries. At present, they are mainly available in solid and liquid forms.
With the significant expansion in the food and beverage (F&B) sector, there has been an increasing demand for healthy, ready-to-eat (RTE) and ready-to-drink (RTD) products. This, in turn, has facilitated the adoption of food coating ingredients to improve the organoleptic properties of processed, bakery, fried, and consumer goods, which represents a prime factor currently driving the market growth. In line with this, significant technological advancements, such as the implementation of electrostatic coatings for enhancing the aroma, appearance, taste, and shelf-life of several food products by eliminating chemical reactions, are acting as other growth-inducing factors. Moreover, the introduction of antimicrobial coatings to protect packaged items from spoilage and mitigate the growth of pathogens is contributing to the market growth. Moreover, the rising health concerns and awareness amongst consumers regarding the detrimental effects of chemical additives have prompted manufacturers to uptake natural food coating ingredients, which is contributing to the market growth. Other factors, such as continuous investments in research and development (R&D) activities and strategic collaborations amongst key players to engineer flavored-infused food coating ingredients, are creating a positive outlook for the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global food coating ingredients market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, form and application.
Sugars and Syrups
Cocoa and Chocolates
Fats and Oils
Spices and Seasonings
Flours
Batter and Crumbs
Others
Dry
Liquid
Bakery
Confectionery
Breakfast Cereals
Snacks and Nutritional Bars
Dairy Products
Meat and Poultry Products
Fruits and Vegetables
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AGRANA Beteiligungs-AG, Associated British Foods plc, Bowman Ingredients, Buhler Holding AG, Cargill Incorporated, Dohler, GEA Group Aktiengesellschaft, Ingredion Incorporated, Kerry Group plc, Marel, Newly Weds Foods Inc., Roquette Freres and Tate & Lyle PLC.