市場調査レポート
商品コード
1518752
日本の糖尿病市場レポート:2024年~2032年Japan Diabetes Market Report: 2024-2032 |
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日本の糖尿病市場レポート:2024年~2032年 |
出版日: 2024年07月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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日本の糖尿病市場の市場規模は2023年に54億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、同市場が2032年までに73億米ドルに達し、2024年から2032年の間に3.3%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
糖尿病とは、インスリンホルモンを分泌し、それに反応する人体の能力が低下する慢性疾患を指します。その結果、炭水化物の代謝に異常が生じ、血液中のグルコース濃度が上昇します。日本では、人口の大部分が60歳以上であり、2型糖尿病が多発する年齢です。さらに、日本人の食生活は白米や麺類など精製された炭水化物の割合が高いため、糖尿病を発症したり悪化させたりするリスクが高いです。
促進要因:西洋料理の影響の拡大、労働時間の増加、国内農業生産の減少に伴い、消費者はハンバーガー、タコス、ホットドッグ、ピザなどの加工食品やファーストフードに頼るようになっています。これらの食品には炭水化物、ナトリウム、保存料が多く含まれているため、消費量の増加により糖尿病の患者が増加しています。糖尿病患者を増加させているその他の要因としては、肥満人口の増加や座りがちなライフスタイルなどが挙げられます。しかし、糖尿病の有病率を最小限に抑えるため、日本政府はいくつかの取り組みを行っています。例えば、国民皆保険制度を通じて、日本に1年以上居住する市民と非市民の両方に健康保険を提供しています。
The Japan diabetes market size reached US$ 5.4 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 7.3 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.3% during 2024-2032.
Diabetes refers to a chronic disease in which the ability of a human body to produce and respond to insulin hormone becomes impaired. This results in abnormal metabolism of carbohydrates and elevated levels of glucose in the blood. In Japan, a large section of the population is over 60 years, an age when type-2 diabetes becomes more prevalent. Moreover, as the Japanese diet consists of a significant portion of refined carbohydrates, like white rice and noodles, it puts the population at a higher risk of developing and aggravating diabetes.
With the growing influence of western cuisines, increasing working hours and declining domestic agricultural production, consumers are now relying on processed food products and fast-food like burger, taco, hotdog and pizza. As these food products are high in carbohydrates, sodium and preservatives, their rising consumption has increased the cases of diabetes in the country. The other factors that are contributing to the increasing cases of diabetes include growing obese population and sedentary lifestyles. However, to minimize the prevalence of diabetes in the country, the Government of Japan is undertaking several initiatives. For instance, it is offering health insurance to both the citizens and non-citizens residing for more than a year in Japan through their universal health care system.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the Japan diabetes market report, along with forecasts for the period 2024-2032. Our report has categorized the market based on segment.
Oral Antidiabetics
Insulin
Currently, insulin represents the dominant segment, accounting for the majority of the total market share. Insulin in Japan is usually taken through pens, pumps, syringes and jet injectors as they offer convenience to the patients. Increasing diagnostic rates and awareness among patients are enabling them to incorporate insulin therapy for treating diabetes.
The competitive landscape of the market has been analyzed in the report with detailed profiles of key players operative in the industry.