市場調査レポート
商品コード
1468656
マンゴーバターの世界市場:タイプ別、形態別、用途別、地域別、2024~2032年Mango Butter Market Report by Type (Refined, Unrefined), Format (Powder, Cream), Application (Cosmetics, Food, Pharmaceutical), and Region 2024-2032 |
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マンゴーバターの世界市場:タイプ別、形態別、用途別、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年04月08日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のマンゴーバターの市場規模は、2023年に1億420万米ドルに達し、2024~2032年にかけてCAGR 5.6%で成長し、2032年までに1億7,170万米ドルに達すると予測されています。
マンゴーバターはマンゴー果実の核または種子から抽出される天然脂肪です。クリーミーなテクスチャー、半固形状、優れた保湿性とエモリエント特性を持ち、皮膚に栄養を与えて健康に保ちます。トリグリセリド、抗酸化物質、トコフェロール、オレイン酸、ビタミンCを豊富に含むため、炎症を鎮め、炎症やかゆみを防ぐ効果があると考えられています。その結果、湿疹、乾癬、真菌感染症、その他の乾燥性皮膚疾患の軽い症状の治療に広く利用されています。さらに、マンゴーバターはその穏やかで爽やかな香りから、エッセンシャルオイルとともに香水を製造するためのベースとして使用されています。
外見に対する意識の高まりを背景にスキンケア製品の採用が拡大していることは、マンゴーバターの売上にプラスの影響を与える重要な要因の一つです。これとは別に、フリーラジカルとの戦いを助け、皮膚に自然に存在するタンパク質であるコラーゲンの生成を促進します。さらに、コラーゲンの産生は加齢とともに遅くなるため、健康で若々しい肌を手に入れたいという個人の意欲の高まりとともに高齢化人口が増加し、世界中でマンゴーバターの需要を刺激しています。さらに、汚染レベルの上昇やアルコールの大量消費による皮膚病有病率の増加が、有利な市場展望を提供しています。このほか、市場関係者は亜鉛、鉄、葉酸、カリウム、マグネシウム、ビタミンA、E、F、B6を豊富に含むオーガニック製品を発売しています。これに伴い、無機化学物質の皮膚への有害な影響に対する懸念の高まりから、オーガニックパーソナルケア製品に対する消費者の嗜好が変化しており、市場の成長に寄与すると予想されます。
The global mango butter market size reached US$ 104.2 Million in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 171.7 Million by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.6% during 2024-2032.
Mango butter is a natural fat extracted from the kernel or seeds of the Mango fruit. It has a creamy texture, semi-solid form, and excellent moisturizing and emollient properties that nourish and keep the skin healthy. As it is a good source of triglycerides, antioxidants, tocopherol, oleic acid, and vitamin C, it is considered effective in soothing irritated skin and preventing inflammation and itching. As a result, it is widely utilized in treating mild symptoms of eczema, psoriasis, fungal infections, and other dry skin conditions. In addition, due to its gentle and refreshing aroma, mango butter is used as a base with essential oils to manufacture perfumes.
The escalating adoption of skincare products on account of the growing consciousness about physical appearance represents one of the key factors influencing the sales for mango butter positively. Apart from this, it helps fight against free radicals and promotes the production of collagen, which is a naturally occurring protein in the skin. Moreover, as collagen production slows down with age, the increasing aging population, along with the growing willingness among individuals to attain healthy and youthful skin, is catalyzing the demand for mango butter across the globe. Furthermore, the increasing prevalence of dermatological conditions due to rising pollution levels and high alcohol consumption is offering a lucrative market outlook. Besides this, market players are introducing organic product variants enriched with zinc, iron, folate, potassium, magnesium, and vitamins A, E, F, and B6. In line with this, shifting consumer preferences towards organic personal care products on account of the rising concerns about the harmful effects of inorganic chemicals on the skin are anticipated to contribute to the market growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global mango butter market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, format and application.
Refined
Unrefined
Powder
Cream
Cosmetics
Food
Pharmaceutical
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being All Organic Treasures GmbH, Alzo International Inc., AOS Products Pvt. Ltd., Croda International Plc, Ekologie Forte Pvt.Ltd., Gustav Heess Oleochemical Products GmbH, Hallstar, Jarchem Industries Inc., Manorama Industries Limited, Natural Sourcing LLC, Natures Natural India and WALA Heilmittel GmbH (Wala Stiftung).