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市場調査レポート
商品コード
1468377
ストリーミングメディアデバイス市場レポート:デバイスタイプ、用途、最終用途、地域別、2024~2032年Streaming Media Devices Market Report by Device Type (Game Consoles, Media Streamers, Smart TVs), Application (E-Learning, Web-Browsing, Gaming, Real-Time Entertainment, Social Networking), End-Use (Commercial, Residential), and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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ストリーミングメディアデバイス市場レポート:デバイスタイプ、用途、最終用途、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年04月08日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 136 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のストリーミングメディアデバイス市場規模は2023年に139億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024~2032年の間に12.7%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに422億米ドルに達すると予測しています。
ストリーミングメディアデバイスは、Hulu、Netflix、YouTube、Prime Videoなどの動画共有ポータル上のコンテンツの閲覧や視聴に役立ちます。ストリーミングメディアデバイスは、オーディオ、ビデオ、マルチメディアコンテンツを通信チャネル上でオンデマンドまたはリアルタイムで表示・配信することができます。さらに、これらのデバイスは、ファイル全体をダウンロードすることなく、一時停止、巻き戻し、ストリームの前方への移動などの完全なコントロールをユーザーに記載しています。人口のかなりの部分がケーブルテレビ(TV)から娯楽目的のストリーミングサービスに移行しているため、ストリーミングメディアデバイスの需要は世界中で増加しています。
ストリーミングメディアデバイス市場の成長を強化している重要な要因のひとつは、世界中でオンライン・ストリーミングサービスに対する嗜好が高まっていることです。これは、特に新興経済諸国におけるインターネット普及率の上昇と高速通信インフラの整備に起因しています。加えて、オンライン・ストリーミングサービスのライブラリーが増加していることに加え、ケーブルテレビや衛星放送の有料テレビ料金が高騰していることも、世界中でストリーミングメディアデバイスの需要を高めています。これとは別に、世界中の中小企業から大企業までがオンライン・ミーティングサービスを利用しているため、これらのデバイスの販売をさらに後押ししています。これらのサービスは、費用対効果の高い柔軟な作業環境の構築に役立つため、全体的な設備投資や対面会議の実施に伴う出張費を最小限に抑えることができます。さらに、メーカーは8Kのような高解像度のアップグレードされたストリーミングデバイスを導入するための研究開発活動に資金を提供しています。
The global streaming media devices market size reached US$ 13.9 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 42.2 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 12.7% during 2024-2032.
Streaming media devices help in browsing and viewing content on video-sharing portals such as Hulu, Netflix, YouTube and Prime Video. They allow on-demand or real-time presentation and dispersal of audio, video and multimedia content over a communication channel. Moreover, these devices offer users complete control to pause, rewind, or move forward in the stream without downloading the entire file. As a significant part of the population is shifting from cable television (TV) toward streaming services for entertainment purposes, the demand for streaming media devices is increasing around the world.
One of the significant factors which are strengthening the streaming media devices market growth is the growing preference for online streaming services across the globe. This can be accredited to increasing internet penetration and the development of high-speed communication infrastructure, particularly in emerging economies. Additionally, the growing library of online streaming services, along with the inflating rates of cable and satellite pay TV, is escalating the demand for streaming media devices worldwide. Apart from this, as both small and large companies across the globe are utilizing online meeting services, it is further supporting the sales of these devices. These services help in creating a cost-effective and flexible working environment, thereby minimizing the overall capital expenditure as well as travel expenses involved in conducting face-to-face meetings. Further, manufacturers are financing research and development activities to introduce upgraded streaming devices with higher resolutions like 8K.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global streaming media devices market report, along with forecasts at the global and regional level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on device type, application and end-use.
Game Consoles
Media Streamers
Smart TVs
E-Learning
Web-Browsing
Gaming
Real-Time Entertainment
Social Networking
Commercial
Residential
North America
Europe
Asia Pacific
Middle East and Africa
Latin America
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Google LLC, Microsoft Corporation, Sony Corporation, Roku, Inc., Samsung Electronics Co. Ltd., AsusTek Computer Inc., LG Electronics Inc., Apple, Inc., Koninklijke Philips N.V., Amazon.com, Inc., Huawei Technologies Co., Ltd., HiMedia Technology Limited, ARRIS International Limited and D-Link Corporation.