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市場調査レポート
商品コード
1468136
アプリ内課金市場レポート:タイプ別、オペレーティングシステム別、アプリカテゴリー別、地域別、2024~2032年In-App Purchase Market Report by Type, Operating System, App Category, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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アプリ内課金市場レポート:タイプ別、オペレーティングシステム別、アプリカテゴリー別、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年04月08日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のアプリ内課金市場規模は2023年に1,446億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024~2032年にかけて14.9%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに5,178億米ドルに達すると予測しています。
アプリ内課金とは、コンピュータ、タブレット、スマートフォン上のアプリケーションで、追加サービスや機能・特徴を購入することを指します。サブスクリプション、デジタルグッズ、プレミアムコンテンツなどの追加コンテンツや機能へのアクセスをアプリケーション内で直接記載しています。アプリ内課金には、一般的に、補充可能なもの、自動更新のサブスクリプション、補充不可能なもの、サブスクリプションベースのものがあります。これにより、アプリケーション開発者は、基本的なコンテンツを無料で提供し、製品の特殊な機能を収益化することができます。また、プロモーションへのアクセスを提供し、ブランドの認知度やダウンロード率の向上に役立ちます。その結果、アプリ内課金は、健康・フィットネス、ゲーム、教育・学習、エンターテイメント・音楽、旅行・ホスピタリティなどのアプリケーションで広く利用されています。
世界中でスマートフォンの需要が増加していることが、市場の成長を促進する主要要因の1つです。アプリ内課金は主に、プレミアムコンテンツやアプリケーション機能にアクセスするために、スマートフォンベースのアプリケーションを通じて行われます。さらに、大衆の健康意識の高まりにより、健康とフィットネス・アプリケーションに広く製品が採用されていることも、市場の成長を後押ししています。ユーザーは、アプリ内購入を通じて、トレイナーへのアクセス、カスタマイズ型ダイエットプラン、定期的な健康チェック、割引商品を購入することができます。さらに、アプリ内購入のためのデジタルウォレットの統合は、市場成長の推進力となっています。これらのオンライン決済ソリューションは利便性が高く、安全で、決済プロセスをよりスムーズかつ迅速にするのに役立ちます。これに伴い、スピードアップグレードやヒント、キャラクターの追加コスメアイテムを購入するためのゲームアプリケーションにおける製品需要の増加が、市場成長にプラスの影響を与えています。その他、高速インターネットの普及や消費者の支出能力の増加なども、市場の成長を後押しすると予想されます。
The global in-app purchase market size reached US$ 144.6 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 517.8 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 14.9% during 2024-2032.
In-app purchase refers to the purchase of additional services and features or functions in an application on computers, tablets and smartphones. It offer access to additional content and features, including subscriptions, digital goods and premium content, directly within the application. In-app purchases are commonly available in replenishable, auto-renewing subscription, non-replenishable and subscription-based variants. It enables the application developers to provide basic content free of charge and monetize specialized features of the product. It also provides access to promotions and aids in enhancing brand awareness and download rates. As a result, in-app purchases are widely used across health and fitness, gaming, education and learning, entertainment and music, travel and hospitality applications.
The increasing demand for smartphones across the globe is one of the key factors driving the growth of the market. In-app purchases are primarily made through smartphone-based applications to gain access to premium content and application features. Additionally, the widespread product adoption in health and fitness applications due to the rising health consciousness among the masses is favoring the market growth. The users can purchase access to trainers, customized diet plans, regular health checks and discounted products through in-app purchases. Moreover, the integration of digital wallets for in-app purchases is providing a thrust to the market growth. These online payment solutions are highly convenient, secure and aid in making the payment process smoother and faster. In line with this, the increasing product demand in gaming applications for purchasing speed upgrades, hints and additional cosmetic items for characters is positively impacting the market growth. Other factors, including the increasing penetration of high-speed internet, along with the increasing expenditure capacities of the consumers, are anticipated to drive the market toward growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global in-app purchase market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, operating system and app category.
Consumable
Non-Consumable
Subscription
Android
iOS
Others
Gaming
Entertainment and Music
Health and Fitness
Travel and Hospitality
Retail and E-Commerce
Education and Learning
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Apple Inc, Epic Games Inc., Google LLC (Alphabet Inc.), King.com Limited (Activision Blizzard Inc.), Netflix Inc, Rakuten Group Inc., Sony Corporation, Spotify Technology S.A., Tencent Holdings Ltd., The Walt Disney Company and Tinder (Match Group Inc.).