![]() |
市場調査レポート
商品コード
1451693
エナジーバー市場レポート:タイプ別、由来別、流通チャネル別、地域別、2024-2032Energy Bar Market Report by Type, Nature, Distribution Channel, and Region 2024-2032 |
||||||
カスタマイズ可能
|
エナジーバー市場レポート:タイプ別、由来別、流通チャネル別、地域別、2024-2032 |
出版日: 2024年03月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
|
世界のエナジーバー市場規模は2023年に37億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに63億米ドルに達し、2024~2032年の成長率(CAGR)は5.98%になると予測しています。
エナジーバーは、全粒穀物シリアル、オーツ麦、グラノーラ、キヌア、種子、ドライフルーツから作られる補助食品バーです。ビタミン、ミネラル、タンパク質、食物繊維、飽和脂肪、炭水化物が強化されており、栄養ギャップを埋めるのに役立ちます。必要な栄養素を体に届けることで、瞬時にエネルギーを補給し、疲労を防ぎます。また、食欲を抑え、1日の摂取カロリーを減らすことで、減量にも役立ちます。このほか、定期的かつ適度な摂取は、骨や筋肉の強化、血糖値の維持、精神の明瞭度の向上、免疫システムの強化など、数多くの健康上のメリットをもたらします。現在、ホワイトチョコレート、ダークチョコレート、蜂蜜、ロールドオーツ、ピーナッツ、カシューナッツ、アーモンドのフレーバーが販売されています。
スポーツ、フィットネス、レクリエーション活動への参加者の増加は、エネルギー・バーの需要を刺激する重要な要因の一つです。さらに、個人の健康意識の高まりと、エネルギー・バーのような健康的で栄養価の高い間食への嗜好の変化が、市場の成長を促しています。ジム、エアロビクス・クラス、フィットネス・センターの拡大も市場の成長を強めています。さらに、急速な都市化、世界の労働人口の増加、個人のペースの速いライフスタイルが、便利な間食オプションの需要を促進しています。さらに、主要製品メーカーは、製品ポートフォリオを拡大し収益性を高めるために、グルテンフリー、低脂肪、低カロリー、オーガニック製品のバリエーションを導入しています。また、ソーシャルメディア・プラットフォームや魅力的なパッケージを通じたマーケティング戦略や販促活動にも注力しています。これとは別に、スーパーマーケット、ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、食料品店、eコマース・プラットフォームなど、オフラインとオンラインの流通チャネルの拡大は、この業界で事業を展開する主要プレーヤーに有利な成長機会を提供しています。
The global energy bar market size reached US$ 3.7 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 6.3 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.98% during 2024-2032.
An energy bar is a supplemental food bar made from whole grain cereals, oats, granola, quinoa, seeds, and dried fruits. It is fortified with vitamins, minerals, protein, fiber, saturated fat, and carbohydrates, which help fill nutritional gaps. It provides instant energy and prevents fatigue by delivering essential nutrients to the body. It also aids in weight loss by curbing appetite and reducing the daily calorie intake. Besides this, its regular and moderate consumption offers numerous health benefits, such as strengthening bones and muscles, maintaining glycemic levels, improving mental clarity, and boosting the immune system. At present, they are available in white and dark chocolate, honey, rolled oats, peanuts, cashew nuts, and almonds flavors.
The increasing participation of individuals in sports, physical fitness, and recreational activities represent one of the key factors catalyzing the demand for energy bars as they provide post-workout nutrition to repair minor muscle tears and build new muscle tissue. In addition, the rising health consciousness among individuals and their shifting preferences toward healthy and nutritious snacking options like energy bars is impelling the market growth. The expansion of gyms, aerobic classes, and fitness centers is also strengthening the market growth. In addition, rapid urbanization, increasing global working population, and the fast-paced lifestyle of individuals are driving the demand for convenient snacking options. Furthermore, leading product manufacturers are introducing gluten-free, low-fat, low-calorie, and organic product variants to expand their product portfolio and increase profitability. They are also focusing on marketing strategies and promotional activities through social media platforms and attractive packaging. Apart from this, the expansion of offline and online distribution channels, such as supermarkets, hypermarkets, convenience stores, grocery stores, and e-commerce platforms, is offering lucrative growth opportunities to key players operating in the industry.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global energy bar market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, nature and distribution channel.
Protein Bar
Nutrition Bar
Cereal Bar
Fiber Bar
Organic
Conventional
Supermarkets/Hypermarkets
Convenience Stores
Specialty Stores
Online Retail Stores
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Clif Bar & Company, EAT Anytime, Fullwell Mill Limited, General Mills Inc., Kellogg Company, Kind LLC (Mars Incorporated), NuGo Nutrition, OTE Sports Ltd, PowerBar, Probar LLC, Quest Nutrition (The Simply Good Foods Company) and Your Bar Factory.