市場調査レポート
商品コード
1378830
ホームケア用パッケージング市場レポート:製品タイプ、材料タイプ、包装タイプ、地域別、2023-2028年Home Care Packaging Market Report by Product, Material Type, Packaging Type, and Region 2023-2028 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
ホームケア用パッケージング市場レポート:製品タイプ、材料タイプ、包装タイプ、地域別、2023-2028年 |
出版日: 2023年11月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 2~3営業日
|
ホームケア用パッケージングの世界市場規模は2022年に962億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2028年までに1,267億米ドルに達し、2022年から2028年の間に4.7%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
ホームケア用パッケージングは、内容物を微生物汚染から守り、保護し、全体的な品質を維持するために耐久性のある材料を使用して製造されます。また、効果的な使用と最大の効率を保証し、製品の保管と輸送中の利便性と安全性を提供します。製品タイプにより、サイズ、色、範囲、材質が異なります。現在、ホームケア用パッケージングはブランドイメージを構築するために広く利用されています。
急速な都市化、生活水準の向上、全体的な健康と福祉に対する意識の高まりは、世界中でホームケア製品の需要をエスカレートさせている主な要因の一つです。さらに、手頃な価格と使いやすさ、保管のしやすさから、コンパクトなパッケージの採用が増加していることも、市場の成長を後押ししています。これとは別に、消費者の嗜好がフレキシブルパッケージへと大きくシフトしていること、消費者志向のパッケージング生産への注目が高まっていることも、市場の成長を後押ししています。さらに、環境に対する関心の高まりに伴い、いくつかの国の行政機関は、革新的で持続可能な製品製造方法を採用する企業に対して免税措置を提供しています。これは、エコロジカル・フットプリントを削減するため、リサイクル・プラスチックの使用やリフィル・パウチの提供をこれらの企業に促しています。このほか、人工知能(AI)、近距離無線通信(NFC)、無線周波数識別(RFID)などの先進技術を活用し、偽造品の防止、在庫追跡に関する正確な情報の提供、消費者がスマートフォンを使って商品を追跡できるようにするなど、スマートパッケージングのサービスを向上させています。
The global home care packaging market size reached US$ 96.2 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 126.7 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.7% during 2022-2028.
Home care packaging is manufactured using durable materials to safeguard and protect the contents from microbial contamination and maintain their overall quality. It also ensures effective usage and maximum efficiency and provides convenience and security during the storage and transportation of products. It is available in different sizes, colors, ranges and material types depending on the product type. At present, home care packaging is widely utilized to build brand image.
Rapid urbanization, improving living standards and the increasing awareness about the overall health and wellbeing are among the key factors escalating the demand for home care products across the globe. Moreover, the rising adoption of compact packages on account of their affordability and ease of usage and storage is impelling the growth of the market. Apart from this, a significant shift in consumer preferences towards flexible packaging, along with the increasing focus on consumer-oriented packaging production, is bolstering the market growth. Furthermore, with the growing environmental concerns, governing agencies of several countries are providing tax exemptions to companies adopting innovative and sustainable ways of manufacturing products. This is encouraging these companies to use recycled plastics and offer refill pouches to reduce the ecological footprint. Besides this, they are utilizing advanced technologies, such as artificial intelligence (AI), near field communication (NFC) and radio frequency identification (RFID), to improve smart packaging services such as preventing counterfeit, providing accurate information about inventory tracking and allowing consumers to track goods using smartphones.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global home care packaging market report, along with forecasts at the global, regional and country levels from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product, material type and packaging type.
Dishwashing Products
Insecticides
Laundry Care Products
Toiletries
Polishes
Air Care Products
Others
Plastic
Paper
Metal
Glass
Others
Bottles
Metal Cans
Cartons
Pouches
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amcor Plc, AptarGroup Inc., Ball Corporation, DS Smith Plc, Mondi Group, ProAmpac, Silgan Holdings, Sonoco Products Company, Tetra Laval International SA and Winpak Ltd. (Wihuri Packaging Oy).