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市場調査レポート
商品コード
1347707
労働力管理市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Workforce Management Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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労働力管理市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年09月04日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の労働力管理市場規模は2022年に55億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年の間に10.5%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに98億米ドルに達すると予測しています。
労働力管理(WFM)とは、組織が人材活用に関するデータを監視・一元管理できるようにするツールやプロセスの集合体を指します。これには、第一線の監督者、企業経営者、管理者、組織全体の労働者の効率を高めるための、さまざまなパフォーマンス・ベースのソフトウェアやツールが含まれます。労働力の予測やスケジューリング、人事管理、労働力の分析など、複数の機能を実行することができます。また、全体的な生産性を高め、意思決定をより効率的にするカスタマイズされたワークフローを作成することもできます。そのため、銀行、金融サービス、保険(BFSI)、医療、政府・防衛、運輸・物流、小売、情報技術(IT)など、さまざまな業界で幅広く活用されています。
クラウドベースのソリューション採用の増加とともに、業界全体で自動化のニーズが高まっていることが、市場の成長を促進する主な要因の1つとなっています。労働力の最適化への注目が高まる中、企業は時間を管理し重複作業を避けるため、WFMソリューションを幅広く採用しています。さらに、クラウドベースのソリューションは物理的なハードウェアの要件を最小限に抑えるため、組織におけるこれらのソリューションの採用も後押ししています。このプラットフォームはまた、全体的な運用コストを削減し、さまざまなエンドポイントへのアクセスを提供することでインフラの拡張性を高める。さらに、スマートフォンの普及が進んでいることや、BYOD(Bring-Your-Own-Devices)の動向も、市場の成長にプラスの影響を与えています。WFMソリューションの導入により、雇用主はいつでもタスクの進捗状況を把握することができ、従業員には公式ファイルへの安全なアクセスを提供することができます。その他の要因としては、特に発展途上国における急速な都市化、WFM の利点に対する意識の高まり、IT 分野における広範な研究開発 (R&D) 活動などのその他の要因が、今後数年間で市場を牽引すると予測されています。
The global workforce management market size reached US$ 5.5 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 9.8 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 10.5% during 2023-2028.
Workforce management (WFM) refers to a collection of tools and processes that enables an organization to monitor and centralize the data for their human resource utilization. It includes various performance-based software and tools to enhance the efficiencies of front-line supervisors, corporate management, managers and workers across the organization. It can perform multiple functions, such as workforce forecast and scheduling, HR management and workforce analysis. It can also create customized workflows that enhance overall productivity and make decision-making more efficient. Owing to this, it finds extensive applications across various industries, including banking, financial services, and insurance (BFSI), medical, government & defense, transportation & logistics, retail and information technology (IT).
The growing need for automation across industries, along with the increasing adoption of cloud-based solutions, is one of the key factors driving the growth of the market. With an increasing focus on workforce optimization, organizations are extensively employing WFM solutions to manage time and avoid duplication of tasks. Furthermore, cloud-based solutions minimize the requirements for physical hardware, which is also boosting the adoption of these solutions in organizations. The platform also reduces the overall operational costs and enhances the scalability of the infrastructure by providing access to various endpoints. Additionally, increasing penetration of smartphones, along with the prevailing trend of Bring-Your-Own-Devices (BYOD), is also creating a positive impact on the market growth. With the deployment of WFM solutions, the employer can track the progress on tasks at any point of time while providing the employees with secure access to official files. Other factors, including rapid urbanization, especially in developing economies, rising awareness about the benefits of WFM, and extensive research and development (R&D) activities in the field of IT, are projected to drive the market in the upcoming years.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global workforce management market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on solution, service, deployment type, organization size and vertical.
Absence Management
Performance Management
Workforce Scheduling
Time and Attendance Management
Workforce Analytics
Others
Implementation Services
Support and Maintenance Services
Training and Education Services
Cloud-based
On-premises
Small and Medium-sized Enterprises (SMEs)
Large Enterprises
Government and Defense
Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI)
Healthcare
Transportation and Logistics
Telecom and IT
Consumer Goods and Retail
Manufacturing
Energy and Utilities
Others
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being ADP, Atoss Software AG, HotSchedules Inc., Huntington Business Systems, IBM, Kronos Inc., Oracle Corporation, Reflexis Systems, SAP SE, Ultimate Software Group Inc., Verint Systems, Workday Inc., WorkForce Software LLC, etc.