|
市場調査レポート
商品コード
1347545
ワイン市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Wine Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
||||||
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。 |
ワイン市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年09月04日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
|
世界のワイン市場規模は2022年に4,585億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年にかけて5.5%の成長率(CAGR)を示し、2028年には6,358億米ドルに達すると予測しています。
ワインは、発酵したブドウから調製されるアルコール飲料を指します。水、芳香成分、タンニン、酸、アルコール、糖分、炭酸カルシウム、二酸化硫黄、ソルビン酸カリウム、メタ重亜硫酸カリウムで構成され、微生物の増殖と酵素による褐変を抑制します。ワインは、完成した料理の味と香りを引き立てるため、消費と料理の目的で広く使用されています。ワインは、悪玉コレステロールを低下させ、細胞の損傷から守り、ガンのリスクを減らすのに役立つ抗酸化物質の豊富な供給源です。現在、ワインはスティル、スパークリング、酒精強化、ベルモットなど、さまざまなタイプで市販されています。
飲食品(F&B)業界における製品のプレミアム化の進展と、新しいエキゾチックな風味に対する消費者の傾倒の高まりが、世界のワイン市場を成長へと導く主な要因です。これに伴い、常に進化する消費者の嗜好に対応するための主要プレーヤーとワインメーカー間の戦略的コラボレーションも成長を促す要因となっています。さらに、マリファナ入りのワイン、ビール、リキュール、スピリッツのイントロダクションが市場成長を後押ししています。西洋文化の広範な導入と異文化の動向は、その広範な需要によるスティルワインとスパークリングワインの継続的な発売とともに、市場のさらなる成長に寄与しています。さらに、COVID-19パンデミックの突然の発生と、それに伴うロックダウンによる費用対効果の高い価格でワインを購入するための様々なオンラインおよびeコマース小売流通チャネルの利用が、市場成長を積極的に刺激しています。その他、ワインには健康上の利点がいくつかあることから消費量が増加していること、特に若い層の間でレストランやバーで社交的になる傾向が台頭していること、ワインブランドが大衆にアプローチするために積極的なマーケティングやキャンペーンを実施していることなどが、市場成長に弾みをつけています。
The global wine market size reached US$ 458.5 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 635.8 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.5% during 2023-2028.
Wine refers to an alcoholic beverage prepared from fermented grapes. It comprises water, aromatics, tannins, acids, alcohol, sugar, calcium carbonate, sulfur dioxide, potassium sorbate, and potassium metabisulfite for inhibiting the growth of microorganisms and enzymatic browning. Wines are extensively used for consumption and cooking purposes since it intensifies the flavor and aroma of finished dishes. They are a rich source of antioxidants that aid in lowering bad cholesterol, protecting from cell damage, and reducing the risk of cancer. Currently, wines are commercially available in varying types, such as still, sparkling, fortified, and vermouth wine.
The increasing product premiumization in the food and beverages (F&B) industry and the rising inclination of consumers toward new exotic flavors are key factors driving the global wine market toward growth. In line with this, strategic collaborations amongst the key players and wine manufacturers to cater to the constantly evolving consumer preferences are acting as another growth-inducing factor. Moreover, the introduction of marijuana-infused wines, beers, liqueurs, and spirits is propelling the market growth. The widespread adoption of western culture and cross-culture trends, along with the continual launch of still and sparkling wines due to their extensive demand, are contributing to the market growth further. Additionally, the sudden outbreak of the COVID-19 pandemic and the consequent utilization of various online and e-commerce retailing distribution channels for purchasing wine at cost-effective prices due to lockdowns are positively stimulating the market growth. Other factors, such as escalating wine consumption since it includes several health benefits, the emerging trend of socializing at restaurants and bars specifically amongst the younger demographics, and the aggressive marketing and campaigning practices by wine brands to reach the masses are providing an impetus to the market growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global wine market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product type, color and distribution channel.
Still Wine
Sparkling Wine
Fortified Wine and Vermouth
Red Wine
Rose Wine
White Wine
Off-Trade
Supermarkets and Hypermarkets
Specialty Stores
Online Stores
Others
On-Trade
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Accolade Wines, Asahi Group Holdings Ltd., Bacardi Limited, Bronco Wine Company, Castel Freres, Chapel Down Group PLC, Constellation Brands Inc., E. & J. Gallo Winery, Foley Family Wines, Pernod Ricard, The Wine Group and Treasury Wine Estates Limited.