市場調査レポート
商品コード
1308145
カラー化粧品(カラーコスメ)市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Color Cosmetics Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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カラー化粧品(カラーコスメ)市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年07月05日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のカラー化粧品(カラーコスメ)市場規模は2022年に772億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年にかけて6.1%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに1,122億米ドルに達すると予測しています。
カラー化粧品は、ファンデーション、アイシャドウ、口紅、チークなどのメーキャップ製品で、個人が顔の特徴を強調し、自尊心を高めるために使用します。これらは、水、乳化剤、防腐剤、増粘剤、エモリエント剤、顔料、香料、pH安定剤などの主要成分を組み合わせて製造されます。最近では、いくつかのメーカーが、肌に治療効果ももたらすハイブリッドカラー化粧品を提供しています。例えば、小じわを目立たなくするファンデーションや、にきびの治療に役立つコンシーラーなどです。
都市人口の増加、所得水準の上昇、個人の外見に対する意識の高まりは、市場にプラスの影響を与える主な要因のひとつです。さらに、消費者が従来とは異なるチャネル、オンラインフォーラム、ソーシャルメディアプラットフォームを通じてブランドと交流したり、製品やサービスを購入したりできるソーシャルコマースプラットフォームの開発が、市場の成長を後押ししています。さらに、ソーシャルメディアの利用が高まり、高度なデータ分析が可能になったことで、ブランドは消費者に関連性の高いターゲットを絞った広告を配信するようになり、世界中でカラー化粧品の売上を拡大しています。このほか、オンラインアプリにバーチャル試着機能が導入され、消費者がリアルタイムで化粧品を試し、パーソナライズされた肌分析とスキンケアのルーチンを得ることができるようになったことも、市場成長に寄与しています。これとは別に、自然化粧品に対する消費者の意識の高まりから、企業は合成成分を天然植物由来の着色料に置き換えることに注力しています。これは、環境意識の高まりにより、持続可能な原材料へのシフトがかなり進んでいることにも起因しています。さらに、革新的なパッケージデザインのプレミアムカラー化粧品の導入は、市場に明るい展望をもたらすと予想されます。
The global color cosmetics market size reached US$ 77.2 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 112.2 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.1% during 2023-2028.
Color cosmetics are makeup products, such as foundation, eye shadow, lipstick, and blush, which are used by individuals to enhance facial features and boost their self-esteem. They are manufactured using a combination of core ingredients, including water, emulsifiers, preservatives, thickeners, emollients, pigments, fragrances, and pH stabilizers. Nowadays, several manufacturers are offering hybrid color cosmetics that also provide therapeutic benefits to the skin. For instance, a foundation that reduces fine lines and wrinkles or a concealer that helps treat acne.
The growing urban population, inflating income levels, and the increasing consciousness among individuals about their physical appearances are among the key factors influencing the market positively. Moreover, the development of social commerce platforms that enable consumers to interact with brands or purchase a product or service via non-traditional channels, online forums, or social media platforms is bolstering the market growth. In addition, with the rising use of social media and advanced data analysis, brands are increasingly delivering relevant and targeted advertisements to consumers for expanding the sales of color cosmetics across the world. Besides this, the introduction of virtual try-on features in online apps, which allow consumers to try makeup products in real-time and obtain a personalized skin analysis and skincare routine, is contributing to the market growth. Apart from this, due to the growing consumer awareness of natural cosmetics, companies are focusing on replacing synthetic ingredients with natural plant-based colorants. This can also be attributed to a considerable shift towards sustainable raw materials due to increasing environmental consciousness. Furthermore, the introduction of premium color cosmetics in innovative packaging designs is anticipated to create a positive outlook for the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global color cosmetics market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on target market, distribution channel and application.
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The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Avon Products Inc. (Natura & Co), Chantecaille Beaute (Beiersdorf AG), Ciate London (Brand Agency London), Coty Inc., Kryolan, L'Oreal S.A., Revlon Inc., Shiseido Company Limited, The Estee Lauder Companies Inc. and Unilever plc.