市場調査レポート
商品コード
1370400
ゲーミフィケーション市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Gamification Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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ゲーミフィケーション市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年10月15日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のゲーミフィケーション市場規模は2022年に153億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年の間に21.9%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに532億米ドルに達すると予測しています。
ゲーミフィケーションとは、効果的なユーザーエンゲージメントに重点を置き、非ゲーム環境にゲームの仕組みやデザイン要素を導入することを指します。このソフトウェアは、従業員に目標達成を促すタスクベースの対話型プログラムを提供することを可能にし、さらに健全なコミュニティ交流やチームビルディング環境の構築、従業員の動機の曖昧さの解消に貢献します。また、デジタルプラットフォーム上のゲームデザイン要素は、ポイント、リーダーシップボード、バッジ、ロイヤリティプログラムを統合することにより、ユーザーに報酬を与え、より懸命に働く意欲を高める。ゲーミフィケーションがもたらす主なメリットには、顧客体験の充実、従業員の積極的な関与、組織的な報奨プログラムなどがあります。その結果、ゲーミフィケーションはヘルスケア、小売、BFSI、eラーニングなど、幅広い業界で応用されています。
市場の主な原動力は、AIベースのゲーミフィケーションソリューションが大企業や中小企業に広く採用されていることです。この背景には、スマートフォンやスマートデバイスの利用者数の増加や、BYOD(Bring Your Own Device:自分のデバイスを持ち込む)傾向の普及があります。これに伴い、従業員のエンゲージメントを高めるための報奨・表彰プログラムの利用が増加していることも、市場の成長に拍車をかけています。さらに、クラウドベースの技術、クラウドソーシング、ソーシャル・ネットワーキング・プラットフォームとの統合などの継続的な技術革新が、市場に有利な成長機会を生み出しています。さらに、モバイルベースのSaaS(Software as a Service)プラットフォームの登場により、組織が直接データを収集できるようになったことも市場を牽引しています。また、オンプレミスからクラウドベースのビジネス・ソリューションへのパラダイムシフトも、市場の前向きな見通しを生み出しています。その他、ゲーミフィケーションのROIの高さ、急速なデジタル化、5Gネットワークの導入拡大、インダストリー4.0の登場なども、市場に貢献している要因のひとつです。
The global gamification market size reached US$ 15.3 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 53.2 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 21.9% during 2023-2028.
Gamification refers to the implementation of game mechanics and design elements in non-gaming environments with an enhanced focus on effective user engagement. The software enables organizations to provide task-based interactive programs that encourage employees to achieve target goals, further helping create healthy community interactions, team building environment, and eliminate employee motive ambiguity. The game design elements on digital platforms also reward the users by integrating points, leadership boards, badges, and loyalty programs, which motivates them to work harder. The major benefits provided by gamification include customer experience enrichment, active employee engagement, and organized rewarding program. As a result, gamification finds extensive applications across a wide range of industry verticals, such as healthcare, retail, BFSI, and e-learning.
The market is primarily driven by the widespread adoption of AI-based gamification solutions by large organizations and small and medium enterprises (SMEs). This can be attributed to the rising number of smartphone and smart device users and the widespread preference for the bring your own device (BYOD) trend. In line with this, the rising utilization of rewards and recognition programs to boost employee engagement is also providing an impetus to the market growth. Moreover, continual technological innovations, such as the adaptation of cloud-based technologies, crowdsourcing, and integration with social networking platforms, are creating lucrative growth opportunities in the market. The market is further driven by the advent of mobile-based software as a service (SaaS) platform that enables organizations to gather firsthand data. The paradigm shift toward cloud-based business solutions from on-premises is also creating a positive market outlook. Some of the other factors contributing to the market include the higher ROI yield of gamification, rapid digitization, increasing deployments of 5G networks, and the advent of industry 4.0.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global gamification market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on component, deployment mode, enterprise size and industry vertical.
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The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Ambition, Aon PLC, Axonify Inc., BI WORLDWIDE, Cognizant, Iactionable, Microsoft Corporation, MPS Limited, NIIT Limited, SAP SE and Verint Systems Inc.