市場調査レポート
商品コード
1287536
アプリ内課金市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測In-App Purchase Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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アプリ内課金市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年03月18日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のアプリ内課金市場規模は、2022年に1,241億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年の間に16.55%の成長率(CAGR)を示し、2028年には3,470億米ドルに達すると予測しています。
アプリ内課金とは、コンピュータ、タブレット、スマートフォン上のアプリケーションで、追加のサービスや機能、または機能を購入することを指します。アプリケーション内で直接、サブスクリプション、デジタル商品、プレミアムコンテンツなどの追加コンテンツや機能へのアクセスを提供するものです。アプリ内課金には、一般的に、補充可能なもの、自動更新の定期購入、補充不可能なもの、定期購入ベースのものなどがあります。これにより、アプリケーション開発者は、基本的なコンテンツを無料で提供し、製品の特殊な機能をマネタイズすることができます。また、プロモーションへのアクセスも可能で、ブランドの認知度やダウンロード率を高めるのに役立ちます。その結果、アプリ内課金は、健康・フィットネス、ゲーム、教育・学習、エンターテインメント・音楽、旅行・病院などのアプリケーションで広く利用されています。
世界中でスマートフォンの需要が高まっていることが、市場の成長を促進する重要な要因の一つとなっています。アプリ内課金は、主にスマートフォンベースのアプリケーションを通じて、プレミアムコンテンツやアプリケーション機能へのアクセスを得るために行われます。さらに、大衆の健康意識の高まりにより、健康・フィットネスアプリケーションに広く製品が採用されていることも、市場の成長に好影響を与えています。ユーザーは、アプリ内課金を通じて、トレーナーへのアクセス、カスタマイズされたダイエットプラン、定期的な健康チェック、割引商品などを購入することができます。さらに、アプリ内課金のためのデジタルウォレットの統合が、市場成長の推進力となっています。これらのオンライン決済ソリューションは、利便性が高く、安全で、決済プロセスをよりスムーズかつ迅速にするのに役立ちます。これに伴い、ゲームアプリケーションにおいて、キャラクターのスピードアップやヒント、追加の化粧品を購入するための製品需要の増加が、市場成長にプラスの影響を及ぼしています。その他、高速インターネットの普及や消費者の支出能力の向上などが、市場の成長を促進すると予想されます。
The global in-app purchase market size reached US$ 124.1 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 347.0 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 16.55% during 2023-2028.
In-app purchase refers to the purchase of additional services and features or functions in an application on computers, tablets and smartphones. It offer access to additional content and features, including subscriptions, digital goods and premium content, directly within the application. In-app purchases are commonly available in replenishable, auto-renewing subscription, non-replenishable and subscription-based variants. It enables the application developers to provide basic content free of charge and monetize specialized features of the product. It also provides access to promotions and aids in enhancing brand awareness and download rates. As a result, in-app purchases are widely used across health and fitness, gaming, education and learning, entertainment and music, travel and hospitality applications.
The increasing demand for smartphones across the globe is one of the key factors driving the growth of the market. In-app purchases are primarily made through smartphone-based applications to gain access to premium content and application features. Additionally, the widespread product adoption in health and fitness applications due to the rising health consciousness among the masses is favoring the market growth. The users can purchase access to trainers, customized diet plans, regular health checks and discounted products through in-app purchases. Moreover, the integration of digital wallets for in-app purchases is providing a thrust to the market growth. These online payment solutions are highly convenient, secure and aid in making the payment process smoother and faster. In line with this, the increasing product demand in gaming applications for purchasing speed upgrades, hints and additional cosmetic items for characters is positively impacting the market growth. Other factors, including the increasing penetration of high-speed internet, along with the increasing expenditure capacities of the consumers, are anticipated to drive the market toward growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global in-app purchase market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on type, operating system and app category.
Consumable
Non-Consumable
Subscription
Android
iOS
Others
Gaming
Entertainment and Music
Health and Fitness
Travel and Hospitality
Retail and E-Commerce
Education and Learning
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Apple Inc, Epic Games Inc., Google LLC (Alphabet Inc.), King.com Limited (Activision Blizzard Inc.), Netflix Inc, Rakuten Group Inc., Sony Corporation, Spotify Technology S.A., Tencent Holdings Ltd., The Walt Disney Company and Tinder (Match Group Inc.).
Key Questions Answered in This Report
1. What was the size of the global in-app purchase market in 2022?
2. What is the expected growth rate of the global in-app purchase market during 2023-2028?
3. What has been the impact of COVID-19 on the global in-app purchase market?
4. What are the key factors driving the global in-app purchase market?
5. What is the breakup of the global in-app purchase market based on the type?
6. What is the breakup of the global in-app purchase market based on the operating system?
7. What is the breakup of the global in-app purchase market based on the app category?
8. What are the key regions in the global in-app purchase market?
9. Who are the key players/companies in the global in-app purchase market?