市場調査レポート
商品コード
1378924
フルーツスナック市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023~2028年予測Fruit Snacks Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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フルーツスナック市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023~2028年予測 |
出版日: 2023年11月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のフルーツスナック市場規模は2022年に60億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2022~2028年の成長率(CAGR)は7.6%を示し、2028年には93億米ドルに達すると予測しています。
フルーツスナックは、リンゴ、マンゴー、バナナ、パイナップル、ベリー類などの果汁や果肉を主原料とするリフレッシュメント製品です。スナックは、コーンシロップ、砂糖、濃縮フルーツ、水、ゼラチン、各種天然・人工香料を使用して加工・製造されます。一般に市販されているフルーツ・スナックには、スムージー、フルーツ・チャンク、ディップ、アイスキャンディー、フルーツ・サンドイッチ、ドリンク・ゼリー、フレーバー・グミ、ゼリー・ストリップなどがあります。また、バランスの取れた食生活に欠かせないビタミンやミネラルなどの栄養素も強化されています。他のゼラチンベースのスナックと比較すると、保存の利便性が向上し、保存期間が長く、栄養価が高いです。
飲食品業界の大幅な成長と、すぐに食べられる(RTE)スナックや簡便食品に対する消費者の嗜好の高まりは、市場の見通しを明るくしている主な要因の1つです。さらに、大衆の健康志向の高まりも市場の成長を後押ししています。フルーツスナックは、心血管疾患(CVD)、高血圧(BP)、糖尿病、体重関連疾患の発症リスクを最小限に抑えるのに役立ちます。これに伴い、栄養価の高い加工食品と相まって機能性食品や飲食品の需要が増加していることも、市場の成長に寄与しています。さらに、有機・非遺伝子組み換え(GMO)原料を使用したエキゾチックなトロピカルフルーツ風味のフルーツスナックの発売など、さまざまな製品イノベーションが他の成長促進要因として作用しています。また、製品メーカーは魅力的なパッケージを使用し、オンライン小売チャネルを通じた積極的な販促活動によって、より多くの消費者層を獲得しています。その他の要因としては、消費者の支出能力の上昇、広範な研究開発(R&D)活動などがあり、市場をさらに牽引すると予想されます。
The global fruit snacks market size reached US$ 6.0 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 9.3 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.6% during 2022-2028.
Fruit snacks are refreshment products that contain fruit juice or pulp of apple, mango, banana, pineapple and berries as a key ingredient. The snacks are processed and manufactured using corn syrup, sugar, fruit concentrate, water, gelatin and various natural and artificial flavors. Some of the commonly available fruit snacks include smoothies, fruit chunks, dips, popsicles, fruit sandwiches, drinkable jellies, flavored gummies and jelly strips. They are also fortified with added vitamins, minerals and other nutrients essential for a balanced diet. As compared to other gelatin-based snacks, they offer enhanced storage convenience, longer shelf life and higher nutritional content.
Significant growth in the food and beverage industry, along with the increasing consumer preference for ready-to-eat (RTE) snacks and convenience food products, represents one of the key factors creating a positive outlook for the market. Furthermore, rising health consciousness among the masses is also driving the market growth. Fruit snacks aid in minimizing the risks of developing cardiovascular diseases (CVDs), high blood pressure (BP), diabetes and weight-related disorders. In line with this, the increasing demand for functional food and beverages, coupled with nutrient-rich processed food, is also contributing to the growth of the market. Additionally, various product innovations, such as the launch of fruit snacks in exotic tropical fruit flavors manufactured using organic and non-genetically modified (GMO) ingredients, are acting as other growth-inducing factors. Product manufacturers are also using attractive packaging, along with the aggressive promotional activities through online retail channels to reach a wider consumer base. Other factors, including rising expenditure capacities of the consumers, along with extensive research and development (R&D) activities, are anticipated to drive the market further.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global fruit snacks market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product type, fruit type and distribution channel.
Sweet and Savory Chips
Fresh Cuts and Slices
Candies and Bars
Dairy-Based
Others
Apple
Mango
Banana
Pineapple
Berries
Mixed
Others
Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Specialty Food Stores
Online Stores
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Bare Foods Co. (PepsiCo Inc), Brothers International Food Corporation, Chaucer Foods Ltd. (Pilgrim Food Group PLC), Crispy Green Inc., General Mills Inc., Kellogg Company, Nutty Goodness LLC, Sunkist Growers Incorporated, SunOpta Inc, The Hershey Company and Welch Foods Inc.