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市場調査レポート
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1433833

フルーツスナック:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Fruit Snack - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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フルーツスナック:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

フルーツスナックの市場規模は、2024年に160億9,000万米ドルと推定され、2029年までに235億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年~2029年)中に7.90%のCAGRで成長する見込みです。

フルーツスナック-マーケット

フルーツスナック市場は、便利な食品の選択肢に対するミレニアル世代の需要の高まりにより、多くの地域で成長しています。健康志向の消費者は、子供のためにも健康的なスナックの選択肢を探しています。都市化とライフスタイルパターンの変化により、多くの国では食事を健康的なスナックに置き換えるのが標準となっています。フルーツバー、キャンディー、チップスなどのフルーツスナックは子供たちの間で有名です。さらに、フルーツスナックは最小限の加工で作られています。したがって、加工中に栄養素が失われることはありません。中期的には、植物由来の製品の需要が市場を牽引すると予想されます。

さらに、フルーツスナックのオンライン販売の増加も市場を牽引すると予想されます。オンラインベンダーは、主にフルーツスナックを含むさまざまな健康的なスナックの販売が成長する機会があるため、セキュリティと信頼性の観点から購入プロセスの改善に重点を置いています。このオンライン小売プラットフォームは、食事の代替品から贅沢なオプションまで、幅広いフルーツスナック製品を提供し、便利なマーケットプレースとしての地位を確立することに成功しました。したがって、オンラインおよびeコマースストアは、収益および消費者の間での人気における市場シェアを拡大することに主に焦点を当ててきました。これにより、これらの製品の需要が高まりました。市場関係者はポートフォリオを拡大するために、さまざまな国や地域で新製品を発売しています。たとえば、2021年10月にアラブ首長国連邦でTNFフルーツバーが設立されました。フルーツバーはフルーティーな風味と食感を保つために自然乾燥されており、低糖で繊維質も豊富です。

フルーツスナック市場動向

需要を高める健康的な間食の傾向

健康食品やオーガニック製品に対する消費者の意識の高まりが、フルーツスナック市場の成長を推進しています。食物アレルギー、化学物質や保存料の過剰使用、砂糖の過剰使用は、消費者がオーガニック製品や低糖製品に移行している理由です。市場関係者は最小限の加工で製品を生産しています。したがって、食品からの栄養素の損失が少なくなります。さらに、フルーツスナックは子供たち、ミレニアル世代、団塊の世代にも人気があります。フルーツグミ、キャンディー、チップス、ドライフルーツは、消費者に人気の代表的なスナックです。

さらに、グルテンフリー、コシャール認証、GMOフリーの食品への需要も高まっています。市場関係者は消費者の需要に応じて製品を革新しています。たとえば、2021年9月に、PIMブランドのWelch'sは、「フルーツ&ヨーグルト」スナック製品ミックスを発売しました。この製品には、天然のフルーツカットが含まれており、その周りにクリーミーなヨーグルトが付いています。ブルーベリー・アサイー、マンゴー・ピーチ、ストロベリーの3種類のフレーバーがあります。

北米が最大の市場シェアを保持

便利で健康的な持ち運び用スナックの選択肢に対する消費者の需要が、これまでのところ、この国におけるフルーツスナックの売上の主な要因となっています。これらの消費者の大多数は、食事の代わりにフルーツスナックを選択しています。さらに、多忙なライフスタイルと健康への関心が、この国の消費者の食事パターンの変化を促しています。国内の大手製造業者によるマーケティングキャンペーンにより、国内全体の需要がさらに高まることが期待されています。さらに、この地域ではオンラインおよびeコマース製品の売上も増加しています。インターネット小売による売上増加の主な理由は、消費者が幅広いフレーバーや商品選択肢の中から好みのブランドを簡単に選択できるという利便性の高さにあります。市場関係者は新製品のイノベーションに焦点を当て、新製品を市場に投入しています。たとえば、2022年 1月、Crisp Greenは新しい革新的なスナックブランド「ピナピカンテ」を立ち上げました。このブランドは、さまざまなスパイスとチリライムで味付けしたパイナップルスナックを提供しています。

フルーツスナック業界の概要

フルーツスナック市場は細分化されており、地域内および国際的な競合企業で構成されています。この市場には、Nims Fruit Crisps Limited、Rind Snacks、Brothers International Food Corporation(Fruit Crisps)、PIM Brands(Welch's)、Steele Brands(Crispy Green Inc.)などのプレーヤーが存在します。さらに、市場関係者は、主にさまざまな製品セグメント、特にフルーツチップやバーの要件に応えるために、新興市場がもたらす機会を活用して自社の製品ポートフォリオを拡大することに焦点を当てています。企業間の合併や買収が市場をさらに牽引しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • スイート・セイボリーチップス
    • キャンディー・バー
    • 乳製品ベース
    • その他のフルーツスナック
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門小売店
    • オンライン小売
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Brothers International Food Corporation(Fruit Crisps)
    • Steele Brands(Crispy Green Inc.)
    • The Isofrut Company Inc.
    • Sensible Foods
    • Burton and Bamber Company Ltd
    • Little Duck Organics
    • Danone SA(Silk)
    • Rind Snacks
    • LesserEvil Popcorn
    • Nestle S.A.(Lactalis)
    • Nims Fruit Crisps Limited
    • Mott's LLP
    • PIM Brands(Welch's)

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66433

The Fruit Snack Market size is estimated at USD 16.09 billion in 2024, and is expected to reach USD 23.52 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.90% during the forecast period (2024-2029).

Fruit Snack - Market

The fruit snack market is growing in many regions due to increasing millennials' demand for convenient food options. Health-conscious consumers are looking for healthy snacking options for their kids as well. Due to urbanization and changing lifestyle patterns, meal replacements with healthy snacks are standard in many countries. Fruit snacks like fruit bars, candies, and chips are famous among kids. Furthermore, fruit snacks are made with minimal processing. Therefore, loss of nutrients does not happen during processing. Over the medium term, demand for plant-based products is expected to drive the market.

Additionally, an increase in online sales of fruit snacks is also expected to drive the market. The online vendors are focusing on improving purchase processes, in terms of security and reliability, primarily due to the growth opportunity for the sales of various healthy snacks, including fruit snacks. The online retail platform successfully established itself as a convenient marketplace, offering a wide range of fruit snack products, from meal replacement to indulgent options. Thus, online and e-commerce stores have primarily focused on increasing their market share in revenue and popularity among consumers. This, in turn, propelled the demand for these products. Market players are launching new products in different countries and regions to expand their portfolios. For instance, in October 2021, TNF fruit bar was founded in the United Arab Emirates. The fruit bars are air-dried to preserve the fruity flavor and texture and are also low in sugar and high in fiber.

Fruit Snacks Market Trends

Healthy Snacking Trend to Boost Demand

The rise in consumer awareness about healthy food and organic products is driving the growth of the fruit snacks market. Food allergies, excess use of chemicals and preservatives, and overuse of sugar are reasons consumers are shifting towards organic and low-sugar products. The market players are producing products with minimal processing; therefore loss of nutrients from the food is less. Furthermore, fruit snacks are also popular among children, millennials, and baby boomers. Fruit gummies, candies, chips, and dried fruits are typical snacks popular among consumers.

Additionally, the demand for gluten-free, Koshar-certified, and GMO-free food products is increasing. Market players are innovating products according to consumer demand. For instance, in September 2021, Welch's, a PIM brand, launched the "Fruit 'n Yogurt" snacks product mix. The product contains natural fruit cuts with creamy yogurt around them. The product is available in three flavors, i.e., Blueberry-Acai, Mango-Peach, and Strawberry.

North America Holds the Largest Market Share

Consumer demand for convenient and healthy on-the-go snack options has, by far, been the primary attribute for sales of fruit snacks in the country. The majority of these consumers opt for fruit snacks as meal replacements. Furthermore, hectic lifestyles, coupled with health and wellness concerns, are driving these changes in the eating patterns of the country's consumers. Marketing campaigns, from the leading manufacturers in the country, are further expected to boost the demand across the country. Furthermore, online and e-commerce sales of products are growing in the region. The primary reason for the increase in sales through internet retailing is the level of convenience it provides to consumers, as they find it easy to choose their preferred brands among a wide range of flavors and product choices. The market players are focusing on new product innovations and launching new products in the market. For instance, in January 2022, Crisp Green launched a new innovative snack brand Pina Picante. The brand offers pineapple snacks flavored with different spices and chili lime.

Fruit Snacks Industry Overview

The fruit snack market is fragmented and comprises regional and international competitors. The market has the presence of players such as Nims Fruit Crisps Limited, Rind Snacks, Brothers International Food Corporation (Fruit Crisps), PIM Brands (Welch's), and Steele Brands (Crispy Green Inc.). Furthermore, market players are focusing on leveraging opportunities posed by emerging markets to expand their product portfolio, primarily to cater to the requirements of various product segments, especially fruit chips and bars. Mergers and acquisitions between companies are further driving the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Sweet and Savory Chips
    • 5.1.2 Candies and Bars
    • 5.1.3 Dairy-based
    • 5.1.4 Other Fruit Snacks
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Specialist Retailers
    • 5.2.4 Online Retailing
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Brothers International Food Corporation (Fruit Crisps)
    • 6.3.2 Steele Brands (Crispy Green Inc.)
    • 6.3.3 The Isofrut Company Inc.
    • 6.3.4 Sensible Foods
    • 6.3.5 Burton and Bamber Company Ltd
    • 6.3.6 Little Duck Organics
    • 6.3.7 Danone SA (Silk)
    • 6.3.8 Rind Snacks
    • 6.3.9 LesserEvil Popcorn
    • 6.3.10 Nestle S.A. (Lactalis)
    • 6.3.11 Nims Fruit Crisps Limited
    • 6.3.12 Mott's LLP
    • 6.3.13 PIM Brands (Welch's)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS