デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1299973

世界のコンタクトセンター・アプリケーション・ソフトウェア市場シェア、2022年:CCaaSがヒートアップ

Worldwide Contact Center Applications Software Market Shares, 2022: CCaaS Turns the Heat Up

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 14 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=150.28円
世界のコンタクトセンター・アプリケーション・ソフトウェア市場シェア、2022年:CCaaSがヒートアップ
出版日: 2023年06月27日
発行: IDC
ページ情報: 英文 14 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

IDCのカスタマーケア&CRM担当プログラムバイスプレジデントであるメアリー・ウォードリーは、次のように述べています。「コンタクトセンター市場のうち、パブリッククラウド(CCaaS)の部分が、初めて正式にオンプレミス/その他を上回る規模になっています。実現には時間がかかりましたが、これは組織が急成長するジェネレーティブAIの世界を活用し、これらの新しい機能をクラウド中心の環境に統合することを可能にする重要な基礎的要素です」

IDC市場シェア図

エグゼクティブサマリー

テクノロジーサプライヤーへのアドバイス

市場シェア

今年最も活躍した企業

  • Genesys
  • NICE
  • Avaya
  • Verint Systems
  • Zendesk

市場の状況

  • 地域
  • パブリッククラウドサービス
  • 重要な市場の発展

調査手法

市場の定義

関連調査

目次
Product Code: US50845523

This IDC study presents the worldwide contact center applications software market size and 2022 revenue market shares by vendor."The public cloud, or CCaaS, portion of the contact center market has officially become larger than the on premises/other for the first time," said Mary Wardley, program vice president, Customer Care and CRM at IDC. "While it took time to happen, it is an important foundational element that will allow organizations to take advantage of the burgeoning world of generative AI and allow them to integrate these new capabilities into a cloud-centric environment."

IDC Market Share Figure

Executive Summary

Advice for Technology Suppliers

Market Share

Who Shaped the Year

  • Genesys
  • NICE
  • Avaya
  • Verint Systems
  • Zendesk

Market Context

  • Geography
  • Public Cloud Services
  • Significant Market Developments

Methodology

Market Definition

Related Research