市場調査レポート
商品コード
1284940
世界のマーケティングキャンペーン管理ソフトウェアの市場シェア (2022年):資金の内部爆発とAIの爆発的拡大Worldwide Marketing Campaign Management Software Market Shares, 2022: Funding Implodes, AI Explodes |
世界のマーケティングキャンペーン管理ソフトウェアの市場シェア (2022年):資金の内部爆発とAIの爆発的拡大 |
出版日: 2023年05月31日
発行: IDC
ページ情報: 英文 12 Pages
納期: 即納可能
|
「チャットベースのAIがすべてを変えます。1年以内にパーソナライズされたコンテンツが爆発的に増加し、すべてのMarTechソリューションはプロンプトベースのユーザーインターフェースとスクリプトされたユースケースを特徴とするようになるでしょう。しかし一方で、プロンプトベースの購買行動も一般的となり、マーケターには、バイヤーに代わって購買を支援、推奨、承認する大規模な言語モデルのためにデジタルブランドのプレゼンスを最適化すべきという新しい課題が示されています」とIDCのMarketing Automation Technology調査サービスのリサーチディレクターであるGerry Murray氏は述べています。
当レポートでは、世界のマーケティングキャンペーン管理ソフトウェアの市場を調査し、主要ベンダーの市場シェア、市場における重要な展開、技術サプライヤーへの提言などをまとめています。
This IDC study discusses worldwide marketing campaign management software market shares for 2022."Chat-based AI changes everything," said Gerry Murray, research director of IDC's Marketing Automation Technology research service. "Within a year, all martech solutions will feature prompt-based user interfaces and scripted use cases in addition to an explosion of personalized content. However, prompt-based buying behavior will also become common, and that presents new challenges for marketers to optimize digital brand presence for large language models that will increasingly assist, recommend, and eventually make authorized purchases on behalf of buyers."