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市場調査レポート
商品コード
1726442
IDC MaturityScapeベンチマーク:AIを活用した世界のホスピタリティと旅行組織、2025年IDC MaturityScape Benchmark: AI-Fueled Hospitality and Travel Organization Worldwide, 2025 |
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IDC MaturityScapeベンチマーク:AIを活用した世界のホスピタリティと旅行組織、2025年 |
出版日: 2025年05月15日
発行: IDC
ページ情報: 英文 24 Pages
納期: 即納可能
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このIDC 調査では、IDC's 2025 AI を活用した組織成熟度ベンチマーク調査結果を示し、組織のAI成熟への取り組みを支援します。ホスピタリティ&トラベルデジタルストラテジーズ、シニアリサーチマネージャーのドロシー・クリーマーは、次のように述べています。「ホスピタリティ&トラベルセクターでAIサバイバーになるために奮闘している組織は、追いつくのがますます難しくなっています。AIと、それ以前のテクノロジーの進歩やスーパーサイクルのイノベーションとの最大の違いは、AIが進化し、採用されるスピードです。このスピードと導入の規模が相まって、組織がリアルタイムで進化・調整し、最終的にAIを活用した組織になるのを支援する構造的なアプローチが必要となります。IDCのホスピタリティ・旅行業界向けAI活用組織成熟度モデルは、どこであれ、この取り組みを支援するように設計されています。」
This IDC study presents the results of IDC's 2025 AI-Fueled Organization MaturityScape Benchmark Survey to help guide organizations on their AI maturity journey."Organizations that are struggling to be AI survivors in the hospitality and travel sector will find it increasingly difficult to catch up, as thriving organizations have made strides in establishing effective strategies to prepare for the needed change management, technology selection, procurement, and rollout of AI in their organizations," said Dorothy Creamer, senior research manager, Hospitality and Travel Digital Strategies. "The greatest difference between AI and preceding technology advancements and super-cycle innovations is the speed at which AI is evolving and being adopted. This speed, coupled with the scale of deployments, requires a structured approach to help organizations evolve and adjust in real time, ultimately becoming an AI-fueled organization. The IDC AI-fueled organization maturity model for the hospitality and travel industry is designed to support this endeavor, wherever you are on your journey."