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市場調査レポート
商品コード
1702321
IDC MaturityScapeベンチマーク:AIを活用した世界のメディアとエンターテインメント、2025年IDC MaturityScape Benchmark: AI-Fueled Media and Entertainment Worldwide, 2025 |
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IDC MaturityScapeベンチマーク:AIを活用した世界のメディアとエンターテインメント、2025年 |
出版日: 2025年04月09日
発行: IDC
ページ情報: 英文 23 Pages
納期: 即納可能
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このIDCの調査は、IDCの2025 AI-Fueled Organization MaturityScape Benchmark Surveyの結果を示しており、組織のAI成熟の旅路の指針となるものです。「メディア業界大手企業は、テクノロジーの選択、調達、導入に向けて人々の準備状況に重点を置いた戦略を確立することからAIの取り組みを始めます。地域や国によって世界的に微妙な違いはありますが、このアプローチは概ね一貫しています」と、Worldwide Media and Entertainment Digital Strategiesの調査ディレクター、アレックス・ホルツは述べています。「どのような技術の進歩でも、特にAIのような範囲とスピードのある進歩では、組織が進化し、調整し、最終的にAIを活用した組織になることを支援する構造的なアプローチが必要です。メディア業界向けのIDC AIフュエルド組織成熟度モデルは、どこであれ、この努力を支援するように設計されています。」
This IDC study presents the results of IDC's 2025 AI-Fueled Organization MaturityScape Benchmark Survey to help guide organizations on their AI maturity journey."Leading organizations in the media industry start their AI journeys by establishing an effective strategy initially focused on people's readiness in preparation for technology selection, procurement, and deployment. Although there are subtle differences globally across region and country, this approach is generally consistent," said Alex Holtz, research director, Worldwide Media and Entertainment Digital Strategies. "As with any technological advancement, especially one of the scope and speed of AI, a structured approach must be in place that helps organizations evolve, adjust, and ultimately become the AI-fueled organization. The IDC AI-fueled organization maturity model for the media industry is designed to support this endeavor, wherever you are on your journey."