デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1651828

構造化されたビジネス・リレーションシップ・マネージャー・パートナーシップでITを成功に導くレビュー

Driving IT Success with Structured Business Relationship Manager Partnership Reviews


出版日
発行
IDC
ページ情報
英文 7 Pages
納期
即納可能 即納可能とは
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
構造化されたビジネス・リレーションシップ・マネージャー・パートナーシップでITを成功に導くレビュー
出版日: 2025年02月04日
発行: IDC
ページ情報: 英文 7 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

このIDCの展望では、ビジネス・リレーションシップ・マネジャー(BRM)の影響力を最大化するための構造的なアプローチを提示します。ITイニシアチブをビジネス目標に整合させ、BRMが測定可能な価値を推進し、その役割を業務支援から戦略的パートナーシップへと高めることを可能にする、戦略的なクライアント・パートナーシップのフレームワークについて概説しています。このモデルは、組織がBRMを活用することで、ITとビジネスの整合性を強化し、競合優位性をもたらす将来を見据えたテクノロジー投資を支援します。「構造化された年間計画プロセスは、BRMがサポートの役割から真の戦略的パートナーへと移行し、ITとビジネス目標を整合させ、真の価値を提供するための鍵となります。」と、IDC コンサルティングおよび調査グループ副社長、ダニエル・サロフ氏は述べています。

エグゼクティブスナップショット

状況概要

  • 戦略的クライアントパートナーシッププランナー
    • パートナーの目標と目的
    • ITの現状分析
    • アプローチの定義:ITイニシアチブへの目標のマッピング
    • ギャップ分析
    • 主な取り組み
    • コミュニケーションプラン

テクノロジー購入者へのアドバイス

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US53151225

This IDC Perspective presents a structured approach to maximizing the impact of business relationship managers (BRMs). It outlines a strategic client partnership framework that aligns IT initiatives with business goals, enabling BRMs to drive measurable value and elevate their roles from operational support to strategic partnership. This model supports organizations in leveraging BRMs to enhance IT/business alignment and empower future-focused technology investments that deliver competitive advantage. "A structured annual planning process is key for BRMs to move from support roles to true strategic partners, aligning IT with business goals and delivering real value," says Daniel Saroff, group vice president, Consulting and Research at IDC.

Executive Snapshot

Situation Overview

  • Strategic Client Partnership Planner
    • Partner Goals and Objectives
    • Current State Analysis of IT
    • Defining the Approach: Mapping Goals to IT Initiatives
    • Gap Analysis
    • Key Initiatives
    • Communication Plan

Advice for the Technology Buyer

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis