![]() |
市場調査レポート
商品コード
1651828
構造化されたビジネス・リレーションシップ・マネージャー・パートナーシップでITを成功に導くレビューDriving IT Success with Structured Business Relationship Manager Partnership Reviews |
||||||
|
構造化されたビジネス・リレーションシップ・マネージャー・パートナーシップでITを成功に導くレビュー |
出版日: 2025年02月04日
発行: IDC
ページ情報: 英文 7 Pages
納期: 即納可能
![]() |
このIDCの展望では、ビジネス・リレーションシップ・マネジャー(BRM)の影響力を最大化するための構造的なアプローチを提示します。ITイニシアチブをビジネス目標に整合させ、BRMが測定可能な価値を推進し、その役割を業務支援から戦略的パートナーシップへと高めることを可能にする、戦略的なクライアント・パートナーシップのフレームワークについて概説しています。このモデルは、組織がBRMを活用することで、ITとビジネスの整合性を強化し、競合優位性をもたらす将来を見据えたテクノロジー投資を支援します。「構造化された年間計画プロセスは、BRMがサポートの役割から真の戦略的パートナーへと移行し、ITとビジネス目標を整合させ、真の価値を提供するための鍵となります。」と、IDC コンサルティングおよび調査グループ副社長、ダニエル・サロフ氏は述べています。
This IDC Perspective presents a structured approach to maximizing the impact of business relationship managers (BRMs). It outlines a strategic client partnership framework that aligns IT initiatives with business goals, enabling BRMs to drive measurable value and elevate their roles from operational support to strategic partnership. This model supports organizations in leveraging BRMs to enhance IT/business alignment and empower future-focused technology investments that deliver competitive advantage. "A structured annual planning process is key for BRMs to move from support roles to true strategic partners, aligning IT with business goals and delivering real value," says Daniel Saroff, group vice president, Consulting and Research at IDC.