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市場調査レポート
商品コード
1582644

IDC FutureScape:世界のインテリジェントコンテンツサービスとナレッジマネジメントの2025年予測

IDC FutureScape: Worldwide Intelligent Content Services and Knowledge Management 2025 Predictions


出版日
発行
IDC
ページ情報
英文 27 Pages
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IDC FutureScape:世界のインテリジェントコンテンツサービスとナレッジマネジメントの2025年予測
出版日: 2024年10月28日
発行: IDC
ページ情報: 英文 27 Pages
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概要

この調査レポートは、IDCのアナリストによる2025年および今後5年間のインテリジェントコンテンツサービスとナレッジマネジメントの世界の展望をまとめたものです。この展望は、IDCの見解では、IT、事業部門(LOB)の意思決定者、および影響力のある人々が活用できる、今後数年間の技術関連イニシアチブのフレームワークを構成する10の予測というレンズを通して提示されています。「インテリジェントコンテンツサービスは、静的な資産を動的なリソースに変換し、未開発の知識を解き放ち、GenAI時代の業務効率を促進する。」と、IDCワークプレイスソリューションズグループVPである、ホリー・マスコリーノ氏は述べています。

IDC FutureScape図

エグゼクティブサマリー

IDC FutureScape予測

  • 外部要因の概要
  • 予測:テクノロジー購入者への影響
    • 予測1:2025年までに、大企業の20%が、IT投資と知識共有文化の育成の両方を担う、集中型で資金不足のことが多いKnowledgeOpsの役割を確立する
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測2:2028年までに、65%の組織がモジュール化され集中化されたコンテンツ中心の運用を採用し、コンテンツテクノロジースタックの統合コンテンツモデルへと移行する
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測3:GenAI機能、マルチモーダルAI、エコシステムの成熟の進歩により、2027年までに70%の組織がIDP機能がワークフロー内に直接組み込まれることを期待する
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測4:2026年までに、G2000企業の40%がAIアシスタントを同僚として持つチームを構築し、結果を出すまでの時間指標の改善を推進する
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測5:紙ベースのワークフローが永続するため、2025年までに企業の75%が紙とデジタルコンテンツのシームレスな統合を優先する統合戦略を策定する
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測6:2027年までに、G1000企業の40%が新しい視覚、聴覚、触覚コンテンツでコラボレーションとリアルタイムレポートを改善する
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測7:2028年までに、75%の組織がGenAIモデルと埋め込みの進歩を採用し、個別のデータ分類と正規化タスクの必要性を減らすか、なくす
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測8:2027年までに、GenAIはトランスクリプト、メモ、会話ストリームなどのアドホックソースからマイニング、抽出、キュレーションされたデータを使用して、30%の追加知識を作成します。
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測9:2028年までに、40%の組織がトレンド予測からアイデア創出、最終出力まで、定期的なコンテンツのエンドツーエンドの作成にGenAIを使用するようになる
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測10:2028年までに、エンタープライズコンテンツの30%がコンポーネント化され、GenAIによる作成、検索、推奨、管理が可能になる
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス

テクノロジー購入者へのアドバイス

外部 促進要因:詳細

  • AI主導のビジネスモデル-AI実験から収益化への移行
  • 自動化への推進力- データ主導の未来に向けて
  • AI主導の職場変革-明日の労働力を今日から構築
  • 責任ある人間中心のテクノロジー- 企業における倫理
  • 技術的負債との戦い-IT近代化へのハードルを乗り越える

参考資料

  • 関連調査
目次
Product Code: US52170324

This IDC study contains IDC analysts' intelligent content services and knowledge management worldwide outlook for 2025 and the planning horizon for the next five years. The outlook is presented through the lens of the 10 predictions that make up, in IDC's view, the framework for technology-related initiatives in the years ahead that can be leveraged by IT, line-of-business (LOB) decision-makers, and influencers."Intelligent content services transform static assets into dynamic resources, unlocking untapped knowledge and driving operational efficiency in the era of GenAI." - Holly Muscolino, group VP, Workplace Solutions at IDC

IDC FutureScape Figure

Executive Summary

IDC FutureScape Predictions

  • Summary of External Drivers
  • Predictions: Impact on Technology Buyers
    • Prediction 1: By 2025, 20% of Large Enterprises Will Establish a Centralized and Often Underfunded KnowledgeOps Role, Tasked with Both IT Investments and Fostering a Knowledge-Sharing Culture
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 2: By 2028, 65% of Organizations Will Embrace Modularized and Centralized Content-Centric Operations, Moving Toward a Unified Content Model for Their Content Technologies Stack
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 3: Driven by Advancements in GenAI Capabilities, Multimodal AI, and Ecosystem Maturity, 70% of Organizations Will Expect IDP Capabilities to Be Embedded Directly Within Workflows by 2027
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 4: By 2026, 40% of G2000 Companies Will Have Teams with Named AI Assistants as Coworkers, Driving Improved Time-to-Results Metrics
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 5: Because of Persistent Paper-Based Workflows, by 2025, 75% of Enterprises Will Develop an Integrated Strategy to Prioritize Seamless Integration Between Paper and Digital Content
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 6: By 2027, 40% of G1000 Companies Will Improve Collaboration and Real-Time Reporting with New Visual, Auditory, and Tactile Content
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 7: By 2028, 75% of Organizations Will Embrace Advancements in GenAI Models and Embeddings to Reduce or Eliminate the Need for Distinct Data Classification and Normalization Tasks
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 8: By 2027, GenAI Will Create 30% Additional Knowledge Using Data That Is Mined, Extracted, and Curated from Ad Hoc Sources Such as Transcripts, Notes, and Conversation Streams
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 9: By 2028, 40% of Organizations Will Be Using GenAI for End-to-End Creation of Regularly Scheduled Content, from Trend Prediction Through Ideation to Final Output
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 10: By 2028, 30% of Enterprise Content Will Be Componentized, Enabled by GenAI-Powered Creation, Search, Recommendations, and Management
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance

Advice for Technology Buyers

External Drivers: Detail

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  • The Drive to Automate - Toward a Data-Driven Future
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  • Responsible and Human-Centric Technology - Ethics in the Enterprise
  • Battling Against Technical Debt - Overcoming Hurdles to IT Modernization

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