![]() |
市場調査レポート
商品コード
1518904
ナレッジマネジメント(KM)における成長機会Knowledge Management Growth Opportunities |
||||||
|
ナレッジマネジメント(KM)における成長機会 |
出版日: 2024年06月27日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 32 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
ナレッジマネジメント(KM)をビジネスの最優先課題として改善し、将来の成長の可能性を引き出す
ナレッジマネジメント(KM)は、すべてのビジネスに適用できる成熟したテクノロジーで、あらゆるタイプの企業や業種で利用されています。KMは当初、コンテンツ管理を意味していましたが、現在では、ドキュメント、ビデオ、データベース、コールログ、音声・テキスト分析、顧客・パートナーコミュニティ、Webサイトの活動、検索エンジン、対話型音声応答(IVR)システム、人など、無数のソースからのデータと情報の作成、公開、管理を可能にしています。
KMは、新しいオペレーティングモデルの導入、リモートワークやハイブリッドワークのサポート、セルフサービスツールによる顧客のエンパワーメントなど、コンタクトセンターの変革イニシアチブを管理するための鍵となります。AIに支えられたKMはまた、顧客がセルフサービスを活用できるようにし、顧客満足度の向上も保証します。
Frost & Sullivanは、強固なKM戦略の重要性と、カスタマーケアと従業員エクスペリエンスの向上を目指す組織に、それがもたらすメリットについて検証します。この調査では、KMの最大の影響分野、最近の動向、主要なトレンド、成長促進要因と抑制要因、市場参入企業の成長機会について分析しています。また、KMへの投資を成功させるための課題とメリットについても分析し、企業のKM戦略を推奨しています。KMの主要分野ごとに、ソリューションプロバイダーのプロファイルとユースケースを掲載しています。
Improving Knowledge Management as a Top Business Priority to Unlock Future Growth Potential
Knowledge management (KM) is a mature technology applicable to all businesses and used in every type of enterprise and industry vertical. Though KM initially meant content management, it now enables the creation, publication, and management of data and information from an infinite number of sources, such as documents, video, databases, call logs, speech and text analytics, customer and partner communities, website activity, search engines, interactive voice response (IVR) systems, and people.
KM is the key to managing contact center transformation initiatives, such as implementing new operating models, supporting remote or hybrid working, and empowering customers with self-service tools. For instance, a contact center requires AI-based KM that leverages ML, NLP, and semantic search that identifies keywords and provides contact center agents with relevant information at the right time and helps them handle customer concerns effectively. A KM backed by AI also empowers customers to leverage self-service and ensures greater customer satisfaction.
Frost & Sullivan examines the importance of a solid KM strategy and the benefits it can bring to an organization looking to elevate customer care and employee experiences. The study analyzes the greatest areas of KM impact, recent developments, top trends, growth drivers and restraints, and growth opportunities for market participants. The analysis also addresses challenges and benefits related to making a KM investment successful and recommends KM strategies for companies. Solution provider profiles and use cases for each of the core areas of KM are included.