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市場調査レポート
商品コード
1540239

IDCの世界デジタル変革使用事例分類、2024年:メディアとエンターテインメント

IDC's Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2024: Media and Entertainment

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 62 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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IDCの世界デジタル変革使用事例分類、2024年:メディアとエンターテインメント
出版日: 2024年08月19日
発行: IDC
ページ情報: 英文 62 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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  • 概要
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概要

このIDCの調査では、メディアとエンターテインメント業界でデジタル変革が進んでいる最も顕著な使用事例について説明しています。メディアとエンタテインメントの組織は、デジタル変革の旅路の中で、何を、どのように変化、革新、新技術のために計画するかを定義する際のガイドとして、この文書を使用することができます。本書の表は、組織がロードマップに載せるべき、制作、配信、収益化のワークフローとビジネスプロセスの多くの分野についての洞察を提供します。メディア・エンタテインメント・デジタル・ストラテジーのリサーチ・ディレクターであるアレックス・ホルツは、次のように述べています。「メディア・エンタテインメント企業の大半は、ハイブリッド設備とクラウドベースのアプリケーションを導入し続けるでしょうが、技術の進歩に伴い、この業界は今後5~10年以内に、最終的には完全なクラウドベースのエンドツーエンド・ソリューションを採用することになるでしょう。冗長性、信頼性、セキュリティ、遅延、そしてAPIを含む標準ベースのソリューションに対する懸念に対処し、容易な統合とシームレスなワークフローを確保することが、採用プロセスとスケジュールにとって最も重要です。IaaS、PaaS、SaaSに関するベンダーのオファリングや、信頼性と信頼性を確保するために絶望的なシステム間で開発されテストされたものに関連する混乱はまだ多く、ベンダーが何を行い、デジタルエコシステムのどの程度をカバーしているのかも含まれています。ベンダーが成熟し、提供サービスを拡大するにつれて、この文書は更新される予定です。"

IDCの世界規模のデジタル変革分類

2024年のデジタル変革分類の変更

分類の概要

  • IDCのデジタル変革分類法の理解と活用

定義

  • サービスとしてのソフトウェア
  • マネージドサービス
  • 生成型人工知能
  • オンプレミスアプリケーション展開モデル
  • ハイブリッドベースのアプリケーション展開モデル
  • クラウドベースのアプリケーション展開モデル
  • メディア・エンターテインメント業界
  • デジタルミッション:コンテンツの制作、配信、収益化
    • 戦略的優先事項:遠隔生産とリソースの活用
      • リモート制作・リソース活用プログラム:SaaSクラウドベースコンテンツ制作
    • 戦略的優先事項:より高いスループット、信頼性、摩擦のないマルチプラットフォーム配信
      • より高いスループット、信頼性、摩擦のないマルチプラットフォーム配信プログラム:クラウドベースのSaaSコンテンツ配信
        • クラウドベースのSaaSコンテンツ配信:エンコーディングとトランスコーディング、CMS、OVP、CDN、モニタリング、ビデオプレーヤーとアプリ
    • 戦略的優先事項:施設とクラウドベースの収益化ソリューションの統合
      • クラウドベースのコンテンツ収益化:マルチプラットフォーム広告、サブスクリプション、従来のテレビ収益化プロセスとのハイブリッド統合を実現
      • 施設とクラウドベースの収益化ソリューションプログラムの統合:クラウドベースのSaaSコンテンツ収益化
    • 戦略的優先事項:クラウドベースの制作、配信、収益化マネージドサービス
      • クラウドベースのマネージドサービス:リモートライブ制作、編集、メディア資産管理と公開、マルチプラットフォーム配信と広告、サブスクリプション、従来のテレビ収益化プロセスとのハイブリッドコンバージェンスをターンキーソリューションとして提供
    • 戦略的優先事項:メディアユースケースにおけるAIとデータの活用
      • メディアユースケースプログラムにおけるAIとデータの活用
    • 戦略的優先事項:アカウント管理使用事例でのCRMの使用
      • アカウント管理使用事例プログラムにCRMを使用する

参考資料

  • 付録
  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US52477823

This IDC study describes the most prominent use cases that are being digitally transformed in the media and entertainment industry. Media and entertainment organizations can use this document as a guide as they define what and how they will plan for change, innovation, and new technologies along the digital transformation journey. The tables in this document provide insight into the many areas of production, distribution, and monetization workflows and business processes that organizations should put on their road map. This document defines the strategies, programs, and use cases that will be implemented, highlighting the benefits of moving from current processes to digitally transformed processes and the technologies that will be required.Alex Holtz, research director, Media and Entertainment Digital Strategies, says, "While the majority of media and entertainment organizations will continue to implement hybrid facility- and cloud-based applications, the industry will eventually adopt complete, cloud-based, end-to-end solutions within the next 5-10 years as technology advances. Addressing concerns for redundancy, reliability, security, latency, and standards-based solutions including APIs to ensure easy integration and seamless workflows is paramount to the adoption process and timeline. There is still a lot of confusion related to vendor offerings regarding IaaS, PaaS, and SaaS and what has been developed and tested between desperate systems to ensure reliability and confidence, including what vendors do and how much of the digital ecosystem they cover. This document helps address this and will be updated as vendors mature and expand offerings."

IDC's Worldwide Digital Transformation Taxonomy

Digital Transformation Taxonomy Changes for 2024

Taxonomy Overview

  • Understanding and Using IDC's Digital Transformation Taxonomy

Definitions

  • Software as a Service
  • Managed Services
  • Generative Artificial Intelligence
  • On-Premises Application Deployment Model
  • Hybrid-Based Application Deployment Model
  • Cloud-Based Application Deployment Model
  • The Media and Entertainment Industry
  • Digital Mission: Content Production, Distribution, and Monetization
    • Strategic Priority: Remote Production and Resource Utilization
      • Remote Production and Resource Utilization Program: SaaS Cloud-Based Content Production
    • Strategic Priority: Higher-Throughput, Reliable, Frictionless, Multiplatform Distribution
      • Higher-Throughput, Reliable, Frictionless, Multiplatform Distribution Program: Cloud-Based SaaS Content Distribution
        • Cloud-Based SaaS Content Distribution: Encoding and Transcoding, CMS, OVP, CDN, Monitoring, and Video Players and Apps
    • Strategic Priority: Unification of Facility and Cloud-Based Monetization Solutions
      • Cloud-Based Content Monetization: Providing Multiplatform Advertising, Subscription, and Hybrid Convergence with Traditional TV Monetization Processes
      • Unification of Facility and Cloud-Based Monetization Solutions Program: Cloud-Based SaaS Content Monetization
    • Strategic Priority: Cloud-Based Production, Distribution, and Monetization Managed Services
      • Cloud-Based Managed Services: Providing Remote Live Production, Editing, Media Asset Management and Publishing, Multiplatform Distribution and Advertising, Subscription, and Hybrid Convergence with Traditional TV Monetization Processes as Turnkey Solutions
    • Strategic Priority: Using AI and Data for Media Use Cases
      • Using AI and Data for Media Use Cases Program
    • Strategic Priority: Using CRM for Account Management Use Case
      • Using CRM for Account Management Use Case Program

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  • Appendix
  • Related Research
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