市場調査レポート
商品コード
1540230
IDCの世界のデジタルトランスフォーメーション使用事例、2024年:体験型ホスピタリティ、ダイニング、旅行IDC's Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2024: Experiential Hospitality, Dining, and Travel |
IDCの世界のデジタルトランスフォーメーション使用事例、2024年:体験型ホスピタリティ、ダイニング、旅行 |
出版日: 2024年08月19日
発行: IDC
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 即納可能
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このIDCの調査では、ホスピタリティ業界でデジタルトランスフォーメーションが進んでいる最も顕著な使用事例について説明しています。ホスピタリティ企業は、デジタルトランスフォーメーションへ向かう中で、何をどのように変更、革新、および新技術のために計画するかを定義する際のガイドとして、この文書を使用することができます。本書の表は、ホテル、レストラン、旅行のビジネスプロセスにおいて、組織がロードマップに記載すべき多くの分野についての洞察を提供します。IDC Retail Insightsのホスピタリティ&トラベルデジタル戦略担当シニアリサーチマネージャーであるドロシー・クリーマー(Dorothy Creamer)氏は、次のように述べています。すべてのビジネスがAIの最新のスーパーサイクルをナビゲートし続けるように、ホスピタリティと旅行の次世代は、自動化の組み込みとインテリジェントシステムに大きく傾くだろうが、最初に、組織は、データとデジタル戦略だけでなく、既存の技術スタックを厳しく見直す必要があります。ハイテク・ソリューションへの適応と採用という課題は必要であり、未来に対応する企業は、急速に変化する市場で成功するために、ダイナミックで柔軟である必要があります。本書は、運営上の目標を達成しながら、プレミア感のあるゲストサービスを提供するための効果的かつ効率的なテクノロジーの活用を可能にする戦略的優先事項のロードマップを提供することを目的としています。"
This IDC study describes the most prominent use cases that are being digitally transformed in the hospitality industry. Hospitality organizations can use this document as a guide as they define what and how they will plan for change, innovation, and new technologies along the digital transformation journey. The tables in this document provide insight into the many areas of hotel, restaurant, and travel business processes that organizations should put on their road map. This document defines the strategies, programs, and use cases that will be implemented, highlighting the benefits of moving from current processes to digitally transformed processes, and the technologies that will be required.Dorothy Creamer, senior research manager, Hospitality and Travel Digital Strategies, IDC Retail Insights, says, "Hospitality, dining, and travel organizations are increasingly focused on operating as digital businesses. The next generation of hospitality and travel will lean heavily on embedded automation and intelligent systems as all businesses continue to navigate the latest super-cycle of AI, but first, organizations must take a hard look at existing tech stacks as well as data and digital strategies. The challenge of adapting to and adopting high-tech solutions is necessary, and future-ready enterprises will need to be dynamic and flexible to be successful in a rapidly changing market. This document is designed to provide a road map of strategic priorities to enable the effective and efficient use of technology to deliver premiere guest services while achieving operational objectives."