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市場調査レポート
商品コード
1465259

副操縦士、コンシェルジュ、スーパーエージェント:インテリジェントエコノミーにおける自律市場のための自律マーケティングの到来

Copilots, Concierges, and Super Agents: The Coming of Autonomous Marketing for Autonomous Markets in the Intelligent Economy

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 10 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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副操縦士、コンシェルジュ、スーパーエージェント:インテリジェントエコノミーにおける自律市場のための自律マーケティングの到来
出版日: 2024年04月15日
発行: IDC
ページ情報: 英文 10 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

IDC Market Perspectiveでは、次世代AI搭載スマートフォン上で動作するAI搭載スーパーエージェントのコンセプトを紹介します。これにより、消費者は、メディアストリーミングサービスと同様に、商品やサービスの購入方法をプログラムで簡単にコントロールできるようになります。これは、買い手と売り手の双方がインテリジェンスと自動化能力を持ち、双方にとって市場をより効率的にする新しいモデルを意味します。スーパーエージェントの力を借りた市場は、広告インプレッションではなく、取引手数料を収益化します。SaaSプロバイダー、広告ネットワーク、パブリッシャー、インフルエンサー、ブランド、消費者にとって予想される課題と機会がいくつか提示されています。「AIは経済をリプラットフォームしようとしている」とIDCのエンタープライズマーケティングテクノロジー担当、リサーチディレクターのGerry Murrayは言います。「次世代AI搭載スマートフォン上で動作するスーパーエージェントは、消費者にショッピングや取引発見の多くを自動化する能力を与えると思われます。スーパーエージェントはブランドとバイヤーの仲介役として機能するため、マーテックベンダー、eコマースプラットフォーム、広告ネットワーク、マーケティング実務者にとって新たな課題と機会が生まれると思われます。」

エグゼクティブスナップショット

新たな市場の発展と動向

  • 副操縦士、コンシェルジュ、スーパーエージェント:違いは何か?
    • 副操縦士
    • コンシェルジュ
    • スーパーエージェント
  • 自律市場
  • 自律マーケティング
  • 主な課題と機会
    • パーソナライゼーションと効率
    • 市場力学と競合
    • プライバシーとデータセキュリティ
    • イノベーションと適応
    • 広告戦略の転換
    • 消費者データ経済の変化

マーケティングテクノロジーサプライヤーおよびサービスプロバイダーへのアドバイス

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US51981324

This IDC Market Perspective introduces the concept of AI-powered super agents running on next-gen, AI-powered smartphones. They will enable consumers to programmatically control the way they purchase goods and services as easily as media streaming services. This represents a new model in which both buyers and sellers have intelligence and automation capabilities that will make markets more efficient for both. Markets powered by super agents will monetize transaction commissions, not ad impressions. Some of the expected challenges and opportunities for SaaS providers, ad networks, publishers, influencers, brands, and consumers are presented."AI is going to replatform the economy," said Gerry Murray, research director, Enterprise Marketing Technology at IDC. "Super agents running on the next generation of AI-powered smartphones will give consumers the ability to automate much of their shopping and deal discovery. Super agents will function as intermediaries between brands and buyers and will therefore create new challenges and opportunities for martech vendors, ecommerce platforms, ad networks, and marketing practitioners."

Executive Snapshot

New Market Developments and Dynamics

  • Copilots, Concierges, and Super Agents: What's the Difference?
    • Copilots
    • Concierges
    • Super Agents
  • Autonomous Markets
  • Autonomous Marketing
  • Major Challenges and Opportunities
    • Personalization and Efficiency
    • Market Dynamics and Competition
    • Privacy and Data Security
    • Innovation and Adaptation
    • Shift in Advertising Strategies
    • Changes in Consumer Data Economy

Advice for Marketing Technology Suppliers and Services Providers

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  • Synopsis