![]() |
市場調査レポート
商品コード
1465273
AIは今、法務部門に役立つか?Can AI Help Your Legal Department Now? |
||||||
|
AIは今、法務部門に役立つか? |
出版日: 2024年04月16日
発行: IDC
ページ情報: 英文 7 Pages
納期: 即納可能
![]() |
このIDC Perspectiveでは、AIが、法務組織の業務改善と将来の進歩にどのように役立つかについて考察します。生成AI(GenAI)はまだ法務部門で広く採用されるには至っていませんが、従来のAIと機械学習は、特に電子情報開示、電子請求、案件管理、契約管理において、具体的なメリットを提供しています。これらのテクノロジーを採用することで、効率を大幅に向上させ、法務組織が将来の進歩に備えることができます。ただし、メリットを最大化し、落とし穴を回避するには、データの品質と関連性に着目してAIツールやベンダーパートナーを慎重に選択することが重要です。IDCのPrivacy and Legal Technology、リサーチディレクターであるRyan O'Leary氏は次のように述べています。「今すぐ法務部門にAIを導入して、未準備のGenAIの魅力を回避し、将来の効率性と変革的なメリットを飛躍的に実現しましょう」
This IDC Perspective looks at how AI can help legal organizations to improve operations and prepare for future advancements. Generative AI (GenAI) is not yet ready for widespread adoption in legal departments, but traditional AI and machine learning offer tangible benefits today - particularly in ediscovery, ebilling, matter management, and contract management. Embracing these technologies can significantly enhance efficiency and prepare legal organizations for future advancements. However, careful selection of AI tools and vendor partners by focusing on data quality and relevance is crucial for maximizing the benefits and avoiding pitfalls. "Embrace AI in legal departments today to leapfrog into future efficiencies and transformative benefits, avoiding the allure of unready GenAI," says Ryan O'Leary, research director, Privacy and Legal Technology at IDC.