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市場調査レポート
商品コード
1465255
AIによるサービスの変革:エンゲージメントモデルと従業員への影響AI Transformation of Services - Engagement Models and Employee Impact |
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AIによるサービスの変革:エンゲージメントモデルと従業員への影響 |
出版日: 2024年04月16日
発行: IDC
ページ情報: 英文 19 Pages
納期: 即納可能
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このIDC Perspectiveでは、AIによるサービスの変革と関連するエンゲージメントモデル、従業員への影響について説明しています。AIの普及は、ビジネス運営のさまざまな側面で急増しています。ITの運用・管理から基幹業務プロセスの実行に至るまで、AIの組織的な活用は単なる修復タスクの実行をはるかに超えています。しかし、AI導入のうねりが押し寄せる一方で、AIのリスクや落とし穴も潜んでいます。説明可能性と信頼性、制御とガバナンス、データプライバシーとセキュリティは、AIに対する懸念を煽り、組織の取り組みを脇道に逸らせてきました。IDCのWorldwide Intelligent Application Services、リサーチディレクターであるPete Marston氏は次のように述べています。「AIは急速にサービスを変革し、エンゲージメントモデルを再構築し、組織内の人材管理に影響を与えています。IDCは、AIが今後の持続的なビジネスの成長と競争優位性にとって強力な資産になると期待しています。効率性の向上、データ主導の意思決定を可能にし、カスタマーエクスペリエンスを向上させることにより、AIテクノロジーを戦略的に活用する組織は、AIに伴う多くのリスクを巧みに管理し、最小限に抑える限り、成功に向けて強力な地位を築くことができます」
This IDC Perspective discusses AI transformation of services and related engagement models and employee impact. The proliferation of AI has surged through multiple aspects of business operations. From IT operations and management to line-of-business process executions, organizational utilization of AI has moved far beyond remedial task execution. However, while the swell of AI adoption has pushed forward, AI risks and pitfalls lurk. Explainability and trustability, control and governance, and data privacy and security have fueled concerns and sidetracked organizational initiatives with AI. "AI is rapidly transforming services, reshaping engagement models, and impacting talent management within organizations," explains Pete Marston, research director, Worldwide Intelligent Application Services at IDC. "IDC expects AI will be a powerful asset for sustainable business growth and competitive advantage moving forward. Through improving efficiency, enabling data-driven decision-making, and enhancing customer experiences, organizations that strategically leverage AI technologies will be strongly positioned for success so long organizations deftly manage and minimize the many risks with AI."