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市場調査レポート
商品コード
1457813

モバイル/ハンドヘルドゲームの世界市場の予測、2024-2028年:来年は支出回復が見込まれる

Worldwide Mobile and Handheld Gaming Forecast, 2024-2028: Spending Rebound Expected Next Year

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 49 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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モバイル/ハンドヘルドゲームの世界市場の予測、2024-2028年:来年は支出回復が見込まれる
出版日: 2024年03月29日
発行: IDC
ページ情報: 英文 49 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

この調査では、世界のモバイル/ハンドヘルドコンソールゲーム市場における2028年までの予測を提供しています。予測には、地域別の内訳(北米、西欧、アジア太平洋、その他の地域)が含まれます。評価には、モバイル/ハンドヘルドコンソールデバイスのインストールベース、MAUベース、店頭と流通のダイナミクス、ARPU、ゲーム内広告収益、その他の主要動向が含まれます。市場促進要因と抑制要因、M&A取引、主要モバイルゲーム開発業者/パブリッシャーの動向についても取り上げます。IDCのGaming, eSports, and VR/AR servicesのリサーチディレクターであるLewis Ward氏は次のように述べています。「昨年、世界のローカルモバイルゲームへの支出は3.7%減少しましたが、2024年には2.5%増の1,073億米ドルに回復すると予測しています。また、マクロ経済状況の改善やその他の要因によって、2025年と2026年の成長率が大幅に高まると予想しています」

IDC市場予測図

エグゼクティブサマリー

テクノロジーサプライヤーへのアドバイス

市場予測

  • 世界の予測
    • 現地のモバイル/ハンドヘルドゲームの収益
    • モバイルクラウドストリーミングゲーム/ブラウザベースのインスタント/HTML5/IOゲームの収益
    • 世界のモバイルゲームデバイスのインストールベース、ゲーマー、ARPU
    • 北米の予測
    • 西欧の予測
    • アジア太平洋の予測
    • その他の地域の予測

市場の背景

  • 促進要因と抑制要因
    • 促進要因
      • 5Gデバイス、ネットワーク、サービスの導入
      • マクロ経済状況の改善
    • 抑制要因
      • 時間、目玉、支出を競う非ゲームアプリの競合
      • 戦争と地政学的紛争
      • 中国のゲーム取り締まり
  • 重要な市場の発展
  • 前回予測からの変更点

市場の定義

調査手法

関連調査

目次
Product Code: US50814724

This IDC study sizes and assesses the mobile and handheld console gaming marketplace worldwide through 2028. The forecast includes four regional breakouts: North America, Western Europe, Asia/Pacific (AP), and the rest of the world (ROW). Mobile and handheld console device installed bases, monthly active user (MAU) bases, storefront and distribution dynamics, average revenue per user (ARPU), in-game ad revenue, and other key trends are assessed. Market drivers and inhibitors, M&A deals, and leading mobile game developer/publisher dynamics are addressed as well."Global spending on local mobile games fell 3.7% last year, but we're projecting a 2.5% spending rebound in 2024 to $107.3 billion. We also anticipate that improving macroeconomic conditions and other factors will lead to significantly higher growth rates in 2025 and 2026." - Lewis Ward, research director, IDC's Gaming, eSports, and VR/AR services

IDC Market Forecast Figure

Executive Summary

Advice for Technology Suppliers

Market Forecast

  • Worldwide Forecast
    • Local Mobile and Handheld Gaming Revenue
    • Mobile Cloud-Streamed Game and Browser-Based Instant/HTML5/.IO Gaming Revenue
    • Worldwide Mobile Gaming Device Installed Bases, Gamers, and ARPU
      • Worldwide Handheld Console Shipments, Installed Bases, Gamers, and ARPU
    • North America Forecast
    • Western Europe Forecast
    • Asia/Pacific Forecast
    • Rest of World Forecast

Market Context

  • Drivers and Inhibitors
    • Drivers
      • 5G Device, Network, and Service Adoption
      • Improving Macroeconomic Conditions
    • Inhibitors
      • Nongaming App Competition for Time, Eyeballs, and Spending
      • Wars and Geopolitical Conflicts
      • China's Gaming Crackdown
  • Significant Market Developments
  • Changes from Prior Forecast

Market Definition

Methodology

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