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市場調査レポート
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1690851

インドのゲーム市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

India Gaming - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 130 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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インドのゲーム市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドのゲーム市場規模は2025年に40億4,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは15.68%で、2030年には83億6,000万米ドルに達すると予測されます。

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インドは世界で最も若者の人口が多い国のひとつであることから、ゲーム産業の市場立地として上位にランクされると予測されています。スマートフォンや高速インターネットの普及によりITインフラが発展していることが、同国の市場成長率を押し上げる主要因の1つとなっています。

主要ハイライト

  • 分散化、VR、AR、メタバースなどのアイデアを統合した新しいバージョンのインターネットであるWEB3は、ビデオゲームでより頻繁に使用される技術となっています。NDTV Profitの調査によると、インドにおける450のWeb3ビジネスのうち、少なくとも30%がゲーム産業に従事しています。調査によると、インドでは近年、Web3ゲームに4億米ドルが投じられています。
  • インドのゲーム産業には大きな変化があり、ゲーム開発に注目が集まっています。昨年11月、首相は"デジタルインディア "のビジョンを推進することで、開発者やイノベーターがオンラインゲーム産業をリードするよう鼓舞しました。それ以来、中央政府はオンラインゲームの軌道に影響を与え、この目標に適合させるために継続的な措置を講じています。このセグメントには、統括省庁のリーダーシップが必要です。連邦政府は、オンラインゲームを規制するための普遍的で国家レベルの法整備に向けた提言を行うため、各省庁の代表で構成される省庁間タスクフォース(IMTF)を設置しました。IMTFはまた、オンラインゲームセグメントの税制と規制の枠組み案を提示するよう、による閣僚グループ(GoM)からも委任されています。
  • CNBCニュースによると、前年、Teamlease DigitalのCEOであるSunil Chemmankotil氏は、ゲーム事業は「次の日の出産業」であると述べ、このセグメントのユーザー基盤の拡大と将来性を挙げています。女性視聴者の増加に伴い、ゲーム産業で働く女性、特に指導的役割を担う女性が増えると考えられます。
  • さらに、Economic Times紙によると、インドは世界的に見ても手頃な価格でモバイルデータを利用できます。1ギガバイト(GB)の平均コストは、英国が6.66米ドル、米国が12.37米ドルであるのに対し、インドは0.26米ドルです。現在、国民の46%が定期的にインターネットを利用しており、インドで最も急成長している産業はゲームです。
  • COVID-19の流行により、企業はデスクトップからノートパソコンへの切り替えを余儀なくされています。Dell Technologies, Indiaのクライアントソリューション・グループのシニア・マネージャーは、デスクトップPCからノートPCへの移行が顕著なのは、サービス志向の強い特定の産業や組織、公共部門であると述べています。

インドのゲーム市場動向

スマートフォンの急増が市場を牽引する見込み

  • 市場の拡大と有利な収入が見込めることから、コンソールゲームやPCゲームのパブリッシャーとして知られるActivision BlizzardとElectronic Artsの2社は、モバイルゲームに重点を置いています。両社は、Tencent、Sea、Perfect Worldなど、モバイルゲームを主に手がける企業と競合しています。ByteDanceやAppLovinのようなオンライン広告主やソーシャルメディアサイトは、モバイルゲームのパブリッシングを行うようになっています。
  • 今年の総ダウンロード数では、インドが中国を抜いてモバイルゲームの主要消費国になりました。インドは現在、中国の約2.5倍、米国の3倍の市場規模を持っています。前年のゲームダウンロード数は150億。今年度の世界のゲームダウンロード数では、インドが最も大きな割合を占めている(17%)。
  • 今年、Samsungはスマートフォン製造の一部をベトナムや他の数カ国からインドに移すことを計画しました。韓国のスマートフォンメーカーは、同国で400億米ドル以上の端末を製造する意向です。
  • 現在の4Gネットワークよりも高速なゲームダウンロードを可能にする5Gネットワークは、モバイルベースのクラウドゲームサービスや拡張現実(AR)ゲームの成長もサポートします。1平方キロメートルで100万台のデバイスが5Gでサポートされる可能性があり、より多くの人々がモバイルゲーム、特にマルチ参入企業ゲームをプレイするよう促しています。その結果、モバイルeスポーツの成長は加速すると考えられます。

Androidゲームが市場シェアを独占

  • 最近、日本のデータ通信料は飛躍的に低下し、最も安価なデータ通信市場の1つとなっています。これは国内のスマートフォンユーザー数にプラスの影響を与えています。前年のNewzooの調査によると、インドにおけるgoogle playの主要ゲームの月間総ユーザー数は6億5,700万人でした。
  • このような好条件は、国内のモバイルゲーマー数にプラスの影響を与えています。例えば、16歳から35歳のモバイルゲーマー1,124人からの意見を含むCMRの調査によると、平均的な人は少なくとも7つのゲームを携帯電話に入れており、そのうち4つは定期的にプレイしています。
  • 42matters.comが前年に発表したレポートによると、5,283社以上のインドのパブリッシャーがGoogle Playに登録しており、16万6,039社のゲームパブリッシャーが登録しています。インドの著名なパブリッシャーには、Gammation Technologies Pvt Ltd.、Words Mobile、Moonton、Moonfrog、Games2win.comなどがあります。全体として、Google Play上の全ゲームパブリッシャーの3%がインドのパブリッシャーであり、Androidゲーム産業におけるインド人参入企業の優位性が高まっていることを示唆しています。
  • モバイルゲームセグメントでは、Androidが大きな市場シェアを占めているが、これは同国のユーザーベースが圧倒的なシェアを占めているためです。様々な調査によると、同国のスマートフォンユーザーは昨年末までに7億5,000万人を突破し、XiaomiやRealmeなどの主要ブランドによって飛躍的に成長すると予想されています。OnePlusとSamsungが市場を独占しています。これらのベンダーがAndroid OSを搭載したスマートフォンを提供し、同OSの人気に貢献していることも大きな動向です。
  • 最近ではPUBGが禁止されたため、Call of Dutyのユーザー数が増加しています。また、同種のゲームを提供するデベロッパーも増加しています。例えば、前年にはPUBG MobileのインドでのライバルであるFAU-GがPlay Storeで事前登録を開始しています。

インドのゲーム産業概要

  • 2022年9月-SonyがXperiaの新ゲーム製品を発売。SonyはコンパクトなフラッグシップスマートフォンXperia 5 IVを発表しました。現在、同社は間もなく新製品を発表します。このデバイスはゲームに関連したものになります。さらに、Sonyは新しいPlayStation 5 DualSense Edgeワイヤレスコントローラをインドで発売します。Motive Studiosは、シングル参入企業、サードパーソンアクションアドベンチャーのアイアンマンゲームに取り組んでいます。2023年1月より、ワイヤレスコントローラの納入を開始。
  • 2022年9月、Wii Sportsシリーズの全21ホールが、11月28日のアップデートでNintendo SwitchTM Sports Golfに導入されます。スイングしてサバイバルゴルフゲームに参加したり、家族や友人とカジュアルなコンペに参加したりできます。
  • 2023年1月、Electronic ArtsはCrafting the Tension Art Developer Livestreamの中で、Dead SpaceをPlayStation5、Xbox Series X|S、PC向けに来年初頭に発売すると発表しました。オリジナルのSFサバイバルホラーゲーム「デッドスペース」は、FrostbiteTMゲームエンジンを使用して再構築されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • COVID-19がインドゲーム市場に与える影響
  • 市場の促進要因
    • クラウドゲーミングの出現とインターネットユーザーの急増
    • 若者のゲーム嗜好が成長に寄与
  • 市場課題
    • プライバシー法や規制、ゲーム取引中の詐欺に関する懸念などの問題
  • エコシステム分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ゲーム基盤指標分析
    • インドにおけるインターネット普及の現状と予測
    • インドにおけるスマートフォン普及率~2019~2027年、推定・予測
    • 従来型PC市場の概況(デスクトップ、ノート、ワークステーションを含む)-推定(100万台)、2019~2026年
    • コンソール市場洞察(コンソール数、主要企業、2019~2026年、推定・予測(収益100万米ドルベース))
    • モバイルゲーマー人口:年齢・性別
    • インドのモバイルゲーマー人口統計と利用統計
    • インドのゲームパブリッシャーと海外のゲームパブリッシャー
    • 上位10ゲームとパブリッシャー
    • 世界とインドのゲーム市場
    • 各州における現実通貨ゲームの禁止

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • モバイルゲーム
      • Android
      • iOS
    • コンソールゲーム
    • PCブラウザ/ダウンロード

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Sony Corporation
    • Nintendo
    • Electronic Arts Inc.
    • Microsoft
    • Rolocule Games Private Limited
    • SQUARE ENIX HOLDINGS CO., LTD.
    • GSN Games, Inc.
    • The Walt Disney Company (India) Pvt. Ltd
    • Ubisoft Entertainment SA
    • Zynga Game Network India Pvt Ltd.(Zynga Inc.)

第7章 インドにおける5Gの展望

  • インドにおける5G展開を支える主要検討事項と機会
  • 利害関係者の投資と活動(光ファイバーやMIMOのようなその他のインフラへの支出を含む)
  • インドにおける5Gスペクトラムオークションに関する洞察
  • インドにおける5G商用展開のスケジュール
  • 5Gがモバイルゲームに与える影響に関する世界の手がかり

第8章 インドのゲーム市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 72082

The India Gaming Market size is estimated at USD 4.04 billion in 2025, and is expected to reach USD 8.36 billion by 2030, at a CAGR of 15.68% during the forecast period (2025-2030).

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India is predicted to rank among the top market locations for the gaming industry due to having one of the most significant youth populations in the world. The growing IT infrastructure, driven by the rising use of smartphones and high-speed internet, is one of the major factors driving the market growth rate in the country.

Key Highlights

  • WEB3, a new version of the internet that integrates ideas like decentralization, VR, AR, and the metaverse, has become a more frequently used technology in video games. According to the survey of NDTV Profit, at least 30% of the 450 Web3 businesses in India are engaged in the gaming industry. The research shows USD 400 million for Web3 games in India in recent years.
  • There has been a significant shift in the gaming industry in India, with a lot more focus on game development. In November last year, the Prime Minister inspired developers and innovators to take the lead in the online gaming industry by promoting his vision for a "Digital India." Since then, the Central Government has taken continuous measures to influence the trajectory of online gaming to conform to this objective. This sector requires the leadership of a nodal ministry. To offer recommendations for universal, national-level legislation to regulate online gaming, the federal government established the Inter-Ministerial Task Force (IMTF), which comprises representatives from various ministries. It has also been mandated by another group of ministers (GoM) to present the suggested tax structure and the regulatory framework for the online gaming sector.
  • In the previous year, according to CNBC news, Sunil Chemmankotil, CEO of Teamlease Digital, stated that the gaming business is the "next sunrise industry," citing the sector's expanding user base and the potential it will present. As the female audience grows, more women will work in the game industry, particularly in leadership roles.
  • Moreover, according to The Economic Times, India has affordable mobile data worldwide. The average cost of a gigabyte (GB) in India is USD 0.26, compared to USD 6.66 in the United Kingdom and USD 12.37 in the United States for the same data. It has led to increased internet usage, as 46% of the nation today regularly uses the internet, owning gaming as the fastest-growing industry in India.
  • The COVID-19 epidemic is forcing businesses to switch from desktop to laptop computing. A senior manager of Client Solutions Group, Dell Technologies, India, states that specific industries and organizations that are more service-oriented and in the public sector are where this movement in adopting desktop computers to notebook PCs is more noticeable.

Gaming in India Market Trends

Rapid Increase in Smartphone is expected to drive the market

  • Due to the market's expansion and lucrative income potential, two well-known publishers of console and PC games, Activision Blizzard and Electronic Arts, are placing a greater emphasis on mobile gaming. They compete with companies like Tencent, Sea, and Perfect World, which are predominantly involved in mobile gaming. Online advertisers and social media sites like ByteDance and AppLovin are now performing mobile game publishing.
  • In total downloads this year, India overtook China as the primary consumer of mobile games. India currently has markets that are nearly 2.5 times larger than China and three times larger than the United States. There have been 15 billion (15,000 million) game downloads in the previous year. In terms of global game downloads in the current year, India had the most considerable percentage (17%).
  • This year, Samsung planned to move part of its smartphone manufacturing to India from Vietnam and several other countries. The South Korean smartphone manufacturer intends to manufacture more than USD 40 billion (40,000 million) of devices in the country.
  • In enabling faster game downloads than current 4G networks, 5G networks also supported the growth of mobile-based cloud gaming services and augmented reality (AR) games. One million devices may be supported by 5G in a single square kilometer, encouraging more people to play mobile games, especially multiplayer ones. As a result, the growth of mobile esports will be accelerated.

Android Games to Dominate Market Share

  • Data costs in the country have recently dropped exponentially, making it one of the most affordable markets for data. It has positively impacted the number of smartphone users in the country. According to a survey by Newzoo in the previous year, the total monthly users for leading games in google play in India was 657 million.
  • Such favorable conditions have positively impacted the number of mobile gamers in the country. For instance, according to a CMR study that included input from 1,124 mobile gamers aged 16 to 35, the average person has at least seven games on their phone, four of which are regularly played.
  • According to a report published in the previous year by 42matters.com, more than 5,283 Indian publishers are on Google Play, all 166,039 game publishers. Some of the most prominent Indian publishers are Gammation Technologies Pvt Ltd., Words Mobile, Moonton, Moonfrog, and Games2win.com. Overall, 3% of all game publishers on Google Play are from India, which suggests the increasing dominance of Indian players in the android gaming industry.
  • Among the mobile gaming segment, Android commands a significant market share, owing to the dominant share of the user base in the country. According to various studies, the country's smartphone user base is expected to surpass 750 million by the end of last year, growing exponentially with major brands such as Xiaomi and Realme. OnePlus and Samsung dominates the market. Another significant trend is that these vendors offer smartphones with Android OS, contributing to the OS's popularity.
  • With the recent ban on PUBG, Call of Duty has seen an increase in the number of users. Also, the country has seen a growth in developers offering similar games. For instance, in the previous year, FAU-G, the Indian rival of PUBG Mobile, was up for pre-registration on Play Store.

Gaming in India Industry Overview

  • September 2022- Sony to launch new Xperia gaming product. Sony announced its Xperia 5 IV compact flagship smartphone. Currently, the company will shortly introduce a new product. This device will be related to gaming. Moreover, Sony is launching the new PlayStation 5 DualSense Edge wireless controller in India. Motive Studios is working on a single-player, third-person action-adventure Iron Man game. Beginning in January 2023, the wireless controller started to be delivered.
  • September 2022, the Wii Sports series' total of 21 holes will be introduced to the Nintendo SwitchTM Sports Golf update on November 28. Swing to stay in the game of survival golf or participate in a casual competition with family and friends.
  • January 2023, Electronic Arts announced during their Crafting the Tension Art Developer Livestream Dead Space will launch at the beginning of next year for PlayStation5, Xbox Series X|S, and PC. The original sci-fi survival horror game Dead Space is being rebuilt using the FrostbiteTM game engine.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Impact of COVID-19 on India Gaming Market
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Emergence of Cloud Gaming and Proliferation of Internet Users
    • 4.3.2 Youth Preference for Gaming Benefits Growth
  • 4.4 Market Challenges
    • 4.4.1 Issues such as Privacy Laws and Regulations and Concerns relating to fraud during gaming transactions
  • 4.5 Industry Ecosystem Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.6.3 Threat of New Entrants
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Gaming Base Indicator Analysis
    • 4.7.1 Current State of Internet Penetration in India and Forecast
    • 4.7.2 Smartphone Penetration In India - Estimations and Forecast, 2019-2027
    • 4.7.3 Traditional PC Market Landscape (Inclusive of Desktops, Notebooks, and Workstations) - Estimations in Million Units, 2019-2026
    • 4.7.4 Console Market Insights (Number of Consoles, Key Players, Estimations and Forecasts for 2019-2026 in Revenue USD million)
    • 4.7.5 Mobile Gamers Population By Age and Gender
    • 4.7.6 Indian Mobile Gamer Demographics And Usage Statistics
    • 4.7.7 Indian Game publishers vs. International
    • 4.7.8 Top 10 Games And Publishers
    • 4.7.9 Global vs India gaming market
    • 4.7.10 Bans on real money games across different states

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Mobile Gaming
      • 5.1.1.1 Android
      • 5.1.1.2 iOS
    • 5.1.2 Console Gaming
    • 5.1.3 PC Browser/Downloaded

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Sony Corporation
    • 6.1.2 Nintendo
    • 6.1.3 Electronic Arts Inc.
    • 6.1.4 Microsoft
    • 6.1.5 Rolocule Games Private Limited
    • 6.1.6 SQUARE ENIX HOLDINGS CO., LTD.
    • 6.1.7 GSN Games, Inc.
    • 6.1.8 The Walt Disney Company (India) Pvt. Ltd
    • 6.1.9 Ubisoft Entertainment SA
    • 6.1.10 Zynga Game Network India Pvt Ltd. (Zynga Inc.)

7 5G OUTLOOK IN INDIA

  • 7.1 Key Considerations and Opportunities Supporting 5G Roll-Out in India
  • 7.2 Stakeholder Investments and Activities (Including Spending on Fiber and Other Infrastructure Like MIMO)
  • 7.3 Insights into 5G Spectrum Auction in India
  • 7.4 Timeline of Commercial Rollout of 5G in India
  • 7.5 Global Cues on the Impact of 5G on the Mobile Gaming Landscape

8 THE INDIAN GAMING MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS