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市場調査レポート
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1385488

欧州のユニファイドコミュニケーション・コラボレーション(UC&C)の予測、2022-2027年

European Unified Communications and Collaboration Forecast, 2022-2027

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 13 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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欧州のユニファイドコミュニケーション・コラボレーション(UC&C)の予測、2022-2027年
出版日: 2023年11月24日
発行: IDC
ページ情報: 英文 13 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

欧州のユニファイドコミュニケーション・コラボレーション(UC&C)市場は、クラウドベースのUC&C移行を背景に、2022年から2027年にかけてCAGR 7.5%で成長すると予測されています。現在および将来の主な市場動向は次の通りです。UCコラボレーションは2022年から2027年にかけてCAGR 7.4%で成長します。2027年までに、UCコラボレーションは欧州のUC&C市場で44%のシェアを占めると予想されます。ボイスは依然としてコミュニケーションに不可欠な要素であり、2027年までにUCaaSがUC&Cの収益の48%を占めるようになります。ホステッドボイス/パブリッククラウド(UCaaS)は、UC&Cの中で最も急速に成長しているカテゴリーで、CAGRは10.8%です。エンタープライズビデオ会議システムは、予測期間中にCAGR 3.2%で成長すると予想されます。オフィスの再構築により、物理的な出席者とバーチャルの出席者の間に同等性をもたらすデバイスがより重視されるようになりました。企業が従来のインフラを置き換えるため、オンプレミスのIPテレフォニー/UCシステムセグメントは、2022年から2027年にかけて10.4%減少すると予測されています。分散した従業員を効率的に接続するにはクラウドが最適であり、クラウドによって他のテクノロジーとの統合も可能になります。UC&C市場で最大の国は、英国、フランス、ドイツです。フランスとドイツは、クラウドベースのコミュニケーションに対する受容性が高まっています。IDCの市場予測では、欧州のUC&C市場を調査し、この市場を構成するさまざまなテクノロジーとサービス、すなわちUCアプリケーションとIPテレフォニー機器、ビデオ会議とテレプレゼンス機器、チームコラボレーションアプリケーション、その他のコラボレーションアプリケーション、UCaaSの内訳を示しています。また、ビジネス規模別、主要地域別に市場を分類しています。この調査では、主要な市場動向を概説し、市場関係者に推奨事項を提供しています。IDCのEuropean Unified Communications and Collaboration、シニアリサーチアナリストであるGraham Fruin氏は次のように述べています。「クラウドベースのUC&Cの勢いは今後も続くと予想されますが、市場の一部は代替ソリューションや移行経路が不明確なため、いまだにオンプレミスのUCを使用しているため、プロバイダーは提供するサービスが複雑にならないように注意する必要があります。プロバイダーはコミュニケーション・コラボレーションにAIと自動化を実装する必要がありますが、欧州の規制に従い、顧客のデータの安全性を確保するために細心の注意を払う必要があります」

IDC市場予測図

エグゼクティブサマリー

テクノロジーサプライヤーへのアドバイス

  • ハイブリッド展開を提供しながら、クラウドファーストのアプローチを採用
  • 市場範囲を拡大するにはチャネルパートナーに注目
  • UC&CサービスにAIを実装する場合は、細心の注意を払う
  • フロントオフィスとバックオフィス間の接続を提供(UCaaS+CCaaS)
  • 最前線で働く人々へのリーチを拡大

市場予測

市場の背景

  • 促進要因と抑制要因
    • 促進要因
      • 企業は分散した従業員を結び付けるために、高度なコミュニケーション・コラボレーションサービスを必要としている
      • UCaaSとCCaaSソリューションを組み合わせてUCaaSの採用を促進
    • 抑制要因
      • オンプレミス企業はクラウドへの移行を躊躇
      • 移行の道筋は不透明
  • 重要な市場の発展
    • UC&CベンダーはMicrosoftとの協力にますます関与
    • UCコラボレーションの強化により会議の公平性が向上
    • IT関連のワークフローのコスト効率がUCaaS移行の重要な要素
  • 前回予測からの変更点

市場の定義

  • IP PBXシステム
    • IP PBXシステム(オンプレミス)
    • IP電話
    • UCシステム(オンプレミス)
  • マネージド/ホステッドボイス/UCaaS
    • ホステッドボイス/パブリッククラウドUCaaS
    • マネージドボイス/プライベートクラウドUCaaS
  • UCコラボレーション
  • エンタープライズビデオ会議システム

調査手法

関連調査

目次
Product Code: EUR151366923

The European unified communications and collaboration (UC&C) market is projected to grow at a 7.5% CAGR between 2022 and 2027, off the back of cloud-based UC&C migration. Key current and future market developments include:UC collaboration will grow at a CAGR of 7.4% over the 2022-2027 period. By 2027, UC collaboration will have a share of 44% of the UC&C market in Europe.Voice remains an integral part of communications and by 2027, unified communications as a service (UCaaS) will account for 48% of UC&C revenues. Hosted voice/public cloud (UCaaS) is the fastest-growing category in UC&C with a CAGR of 10.8%.Enterprise videoconferencing systems will grow at a CAGR of 3.2% over the forecast period. The restructuring of offices has seen a bigger emphasis on devices that bring parity between physical and virtual attendees.The on-premises IP telephony/UC systems segment will decline 10.4% between 2022 and 2027 as businesses replace legacy infrastructure.Hybrid working is a permanent reality for many businesses in Europe. Efficiently connecting a distributed workforce is best done in the cloud, which also enables businesses to integrate with other technologies. The largest countries in the UC&C market are the U.K., France, and Germany. France and Germany have become more receptive to cloud-based communications. There are opportunities in Spain for UCaaS migration as businesses are looking to migrate their legacy voice services to private or public UCaaS.The IDC Market Forecast examines the European UC&C market, with breakdowns for the various technologies and services that constitute this market, namely, UC applications and IP telephony equipment, videoconferencing and telepresence equipment, team collaborative applications, other collaborative applications, and UCaaS. It also breaks down the market by business size and key geographies. The study outlines major market trends and provides recommendations for market players."The momentum of cloud-based UC&C will continue to be high, but providers must be careful not to complicate their offerings as a portion of the market still uses on-prem UC because they are unclear about the alternative solutions or the migration path. Providers need to implement AI and automation into their communications and collaboration but should take great care to follow European regulations and ensure that customers' data remains secure," said Graham Fruin, senior research analyst, IDC European Unified Communications and Collaboration.

IDC Market Forecast Figure

Executive Summary

Advice for Technology Suppliers

  • Take a Cloud-First Approach While Offering Hybrid Deployments
  • Look to Channel Partners to Expand Your Market Reach
  • Exercise Extreme Caution when Implementing AI in UC&C Services
  • Offer Connections Between the Front and Back Offices (UCaaS + CCaaS)
  • Expand Your Reach to Frontline Workers

Market Forecast

Market Context

  • Drivers and Inhibitors
    • Drivers
      • Businesses Require Sophisticated Communication and Collaboration Services to Connect Their Distributed Workforce
      • Combined UCaaS and CCaaS Solutions will Drive UCaaS Adoption
    • Inhibitors
      • On-Prem Businesses Are Hesitant to Migrate to Cloud
      • Migration Paths Are Unclear
  • Significant Market Developments
    • UC&C Vendors Are Increasingly Involved in Coopetition with Microsoft
    • UC Collaboration Enhancements Are Helping to Increase Meeting Equity
    • Cost Efficiency for IT-Related Workflows Is the Key Factor for UCaaS Migration
  • Changes from Prior Forecast

Market Definition

  • IP PBX Systems
    • IP PBX Systems (On Premises)
    • IP Phones
    • UC Systems (On Premises)
  • Managed/Hosted Voice/UCaaS
    • Hosted Voice/Public Cloud UCaaS
    • Managed Voice/Private Cloud UCaaS
  • UC Collaboration
  • Enterprise Videoconferencing Systems

Methodology

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