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市場調査レポート
商品コード
1691684
ユニファイドコミュニケーションとコラボレーションにおける成長の機会トップ10(2025年)Top 10 Growth Opportunities in Unified Communications and Collaboration, 2025 |
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ユニファイドコミュニケーションとコラボレーションにおける成長の機会トップ10(2025年) |
出版日: 2025年02月19日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 17 Pages
納期: 即日から翌営業日
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クラウドコミュニケーションは、顧客企業のデジタルトランスフォーメーションへの取り組みを加速させます。IT意思決定者(ITDM)は、チーム・コラボレーションの強化、カスタマー・エクスペリエンスの向上、回復力と事業継続性の強化をUCCテクノロジーへの投資促進要因の上位3位に挙げています。ビジネス・コミュニケーションおよびコラボレーション・スタック(電子メール、音声、Web会議など)の成熟したアプリケーションは、現在、ますます高度でインテリジェントな分析、自動化、パーソナライゼーション機能を、幅広いユーザー層に向けて提供しています。ITおよび電気通信の意思決定者は、テクノロジーが成熟し、組織が長期的な成長戦略においてこれらのテクノロジーをより有意義かつ総合的に活用するための次のステップを踏み出す準備をする際に採用できる、強力かつ柔軟なロードマップをクラウドプロバイダーに求め続けています。
人工知能(AI)は2025年の最重要課題です。業界を問わず、顧客は実用的なメリット、投資収益率(ROI)、コスト、潜在的なリスクについて教育を受けています。エージェント型AIの可能性により、プロバイダーは顧客のUCC投資の価値を高めるカスタマイズ可能なAIソリューションで通信業界に革命を起こそうとしています。
コミュニケーション・セッションが幅広いモダリティ、チャネル、デバイス、環境で実行され、このセッションとAIの使用から生成されるデータ量が増加するにつれて、セキュリティ、プライバシー、コンプライアンスの要素は、引き続き遍在します。
業種、ユーザーペルソナと嗜好、職場、モビリティのカスタマイズは、顧客がより多くの価値を求め、特定の要件により近く適合することを期待するため、根底にあるテーマです。
当レポートでは、世界のユニファイドコミュニケーションとコラボレーション市場について調査し、市場の概要とともに、戦略的インペラティブ、成長の機会などを提供しています。
AI Implications Ripple Across All Market Trends
Cloud communications empower customer organizations to accelerate their digital transformation efforts. IT decision makers (ITDMs) rank boosting team collaboration, improving the customer experience, and enhancing resiliency and business continuity as the top three UCC technology investment drivers. Mature applications in the business communications and collaboration stack (e.g., email, voice, web conferencing) now underpin increasingly advanced and intelligent analytics, automation, and personalization capabilities for a broadening base of users. IT and telecom decision-makers continue to look to cloud providers for strong, yet flexible roadmaps to adopt as technologies mature and their organizations prepare to take the next steps in leveraging those technologies more meaningfully and holistically in their long-term growth strategies.
Artificial Intelligence (AI) is the top focus in 2025. Customers across industries are educating on the practical benefits, return on investment (ROI), costs, and potential risks. With the potential of Agentic AI, providers are on the cusp of revolutionizing the communications industry with customizable AI solutions that elevate the value of customer UCC investments.
Security, privacy and compliance factors will remain omnipresent as communications session are performed across a broad range of modalities, channels, devices and environments, and as the volumes of data generated from this sessions and use of AI grows.
Customization for verticals, user personas and preferences, workplaces, and mobility are underlying themes as customers expect more value and closer fit to their specific requirements.