デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1337830

2023年の無料広告付きテレビのインパクト

Free Ad-Supported Television Impact in 2023

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 13 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
2023年の無料広告付きテレビのインパクト
出版日: 2023年08月24日
発行: IDC
ページ情報: 英文 13 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

このIDC Perspectiveでは、2023年におけるFASTのインパクトについて論じています。FASTのコンテンツ制作、チャンネル組み立て、管理、改善に適用されるジェネレーティブAIやデータ分析のような技術が定着し、収益性を目標にFASTがさらに大きな成長率を示すようになるまで、そう時間はかからないと思われます。とはいえ、インターネットに接続する多様で世界な消費者の中には、定額制サービスよりもFASTを好む「コードカッター」や「コードネーバー」もいます。これは、米国での急速な普及とシェア獲得、そして世界の需要の高まりを見れば明らかです。今問われているのは、FASTを活用する既存および新規のストリーミング・プラットフォームの両方において、測定、ROI、収益性を確実に向上させることです。UXとCTV OSの実装は、FASTを、簡単なコンテンツ発見、パーソナライゼーション、ターゲットを絞った実用的な広告を提供する電子番組ガイド(EPG)を備えた従来のテレビのように見せることで、これを支援します。これは、FASTストリーミング・プラットフォームに統合されたインタラクティブ・サービスやソーシャル・サービスとともに、価値、差別化、使いやすさを付加し、従来のテレビからさらに分離する「粘り強さ」の要素を加えると思われます。「メディアの顧客は、主要な技術や市場動向、新しいクラウドベースの製品やサービスの提供、M&E業界全体の健全性に関する一般的な議論に後押しされ、転換点にいる」とIDCのワールドワイド・メディア・エンターテインメント・デジタル戦略担当リサーチ・ディレクターのアレックス・ホルツ氏は言う。「OTT(オーバー・ザ・トップ)配信、無料広告付きストリーミングテレビ(FAST)クラウドチャンネル再生、DTC(ダイレクト・トゥ・コンシューマー)ビジネスモデルは、M&E向けクラウドサービスの採用で人気があります。テクノロジー・ベンダーは、制作、配信、収益化など、ビジネス・サイクルの一部またはすべてにネイティブなクラウド・ソリューションを新たに提供することで、こうした課題に取り組んでいます。リスクの共有、戦略的パートナーシップ、エンジニアリングの原則とロードマップの整合性が成功の鍵です。"

エグゼクティブスナップショット

状況の概要

  • FAST TVの視聴者と優先ストリーミングサービス
    • 高速で接続されたテレビ

テクノロジー購入者へのアドバイス

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US51124523

This IDC Perspective discusses the impact of FAST in 2023. It won't be long before technologies like generative AI and data analytics applied to the content creation, channel assembly, management, and improvement of FAST take hold, taking it to an even greater growth rate with the goal of profitability. That said, there is enough interest in FAST to a new diverse and global consumer connected to the internet that are either "cord-cutters" or "cord nevers" that prefer it to a subscription service. This is clear by its rapid adoption and share capture in the United States and its increasing demand globally. The question now is about making sure that measurement, ROI, and profitability drive both existing and new streaming platforms that are taking advantage of FAST. The UX and CTV OS implementations will help this by making FAST seem like traditional TV with electronic programming guides (EPG) with easy content discovery, personalization, and advertising that is targeted and actionable. This, along with interactive and social services integrated into the FAST-streaming platform, will add value, differentiation, and ease-of-use adding the "stickiness" factor further separating them from traditional television."Media customers are at an inflexion point driven by key technology and market trends, new cloud-based products and services offerings, and general discussions about the overall health of the M&E industry," says Alex Holtz, research director, Worldwide Media and Entertainment Digital Strategies at IDC. "Over-the-top (OTT) distribution, free ad-supported streaming television (FAST) cloud channel playout, and direct-to-consumer (DTC) business models are popular with the adoption of cloud services for M&E. Technology vendors are addressing these challenges with new offerings of native cloud solutions for parts or all the business cycle, including production, distribution, and monetization. Shared risk, strategic partnership, and alignment of both engineering principles and road maps are the keys to success."

Executive Snapshot

Situation Overview

  • The FAST TV Audience and Preferred Streaming Services
    • FAST and Connected TV

Advice for the Technology Buyer

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis